ohjee, ik begin echt verliefd te worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 12:35

vandaag weer even bij emmickhoven wezen kijken (o.a. fokker van julius van heike) Had ie een jaarling hengstje staan, Emmickhoven Ranger. Een bruintje, met een kolletje en 4 witte sokjes!!!!!! Het is dat ik geen plek heb, anders had ik hem een halster om gedaan en mee genomen!!! Wat een poepie!!!! Hij is een zoon van Tellingor, uit een hendrewen Prince moeder.
Vroeger zei ik altijd, mijn volgende pony wordt een haffie, maar ik geloof toch datr de welshcob flink terrein aan het winnen is!!!!!.
Heike, hij had (zei hij) ook een halfzusje van Barley staan. Barley is toch een dochter van cobtain ceredig? (of zoiets)
Een 3 of 4 jarige bruine merrie. Wel veel kleiner dan barley (140 ofzo) maar een hele mooie bruine merrie.
Zucht, zwijmel, zucht.
Voor de liefhebbers: Ranger was veulen kampioen in breukelen ofzo, en is voor fl 2250,- te koop. Het is echt een poepie!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:46

In Breukelen? Waar?? Bij manege Gunterstein zeker???

Ik zag gisteren in Zwolle een zak paardenbrokken en die heette: Barley's conditioners. Vond ik wel grappig Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:19

Hoi Barley komt van Afbeelding Cascob Ceredig dus. Dit is een hele slechte foto, helaas. Hij fokt bijna altijd groot in de maat. En vaak ook met vier witte beentjes heb ik gemerkt. Och wel leuk om te zien nietwaar? Ik heb hem trouwens in het echt gezien. hij is echt heel gaaf. Een heel mooi koppie met krullende manen. Kijkt heel eigenwijs. Was er toch wel weg van..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 07:09

Hier in NZ verkopen ze Barley-snoepjes. Barley was toch gerst? (ik weet het niet meer... heb ook geen woordenboek bij de hand). Sugar Barley heet het, en het is best lekker. Waarschijnlijk lust jouw Barley ze ook wel, zal eens een zakje meenemen!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:07

Ja, Barley betekent inderdaad gerst/ gerstewater. Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:23

oh cool! dat zou ik echt tof vinden Karin!

Enne Barley betekend inderdaad gerst.
Barley Beer betekend licht bier
En Barley Queen betekend 'bijna koningin' (heb ik me laten vertellen)