Verzorgpony's of toch maar niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kiilihu
Berichten: 24
Geregistreerd: 25-08-02

Verzorgpony's of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 23:33

Hoi
Ik zit een beetje in een dipje. Ik rijd op een manege en help dat wel veel enzo. Ik rijd 1 uur in de week en vind dat heel leuk. Nu heb ik de kans om een verzorgpony te krijgen maar opeens weet ik het allemaal niet meer. Ik houd van pony's en van verzorgen en rijden alleen ben ik bang dat als ik ja zeg ik eraanvast zit en het een MOETEN word. Ik zou zo graag willen maar ik druf geen ja te zeggen. Ook ben ik bang dat ik qua tijd tekort kom maar ik zou wel een aantal keer kunnen komen.
Ik weet het niet Scheve mond wat zouden jullie doen?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:37

Ik zou het zeker doen, anders blijf je maar op die manegelessen hangen.
Spreek gewoon goed af dat je alleen kan komen als je bijvoorbeeld je huiswerk af hebt. Ik mocht vroeger ook alleen in het weekend en dat heeft nooit problemen gegeven.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:49

Gewoon goede afspraken maken, bijvoorbeeld door een of twee (of meer) vaste dagen af te spreken dat je (op zijn minst) langskomt. En als je een keertje niet kan dan altijd op bellen om dit te zeggen. Ik zou het iig wel proberen! Van een verzorgpony leer je zoveel meer dan in een uurtje manegeles

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:33

Misschien kun je een proeftijd afspreken? Probeer het eens een maandje en kijk dan of je het leuk vind en er voldoende tijd voor hebt.

* To Belg, or not to Belg *

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:24

probeer eerst 1 dag ofzo dat je rijd en dat je verder mag komen waneer je wilt om te poetsen en knuffelen probeer het en anders kan je altijd nog stoppen en als je het egt heel leuk vind kan je later misschien nog wel meer dagen rijden. maar ik zou het zeker doen als ik jou was proberen kan altijd zeg het wel op tijd tegen de eigenaar als je niet meer wilt dan kan die iemand anders zoeken anders is ook zo zielig voor het paardje

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:26

Ja idd ik ga met Linda250 mee. Misschien een proeftijd. Je moet ook kijken of jullie wel een beetje bij elkaar passen en dan weet je ook een beetje hoe het voelt. Ik ga er zeker voor gaan.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:22

Maak afspraken en zeg dat ze rekening moet houden met school enz.. (School gaat voor (nooit verw8 dat ik dat zei maar iemand anders zei het me tig keer))

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:45

RoCKyLoVE schreef:
(School gaat voor (nooit verw8 dat ik dat zei maar iemand anders zei het me tig keer))

Je moeder Tong uitsteken Kan het me wel voorstellen Haha!

Idd maak duidelijke afspraken en desnoods eerst een proeftijd..

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:08

idd zoals iedereen al zegt!
als je een proeftijd van een maand hebt en je vind het nog steeds geweldig kan je langer, maar stel dan bv. de voorwaarde dat je altijd mag stoppen als je geen zin/tijd enz. meer hebt!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:29

Hoi,
Zelf heb ik ook altijd op een manege gereden...tot ik mijn verzorgpaard kreeg. Ik heb zo ontzettend veel van en over hem geleerd, dat had ik op een manege nooit kunnen leren. Op een gegeven moment kom je op de manege ook niet meer verder. Ik ben nog altijd blij dat ik de keuze heb gemaakt voor mijn verzorgpaard, en ben weggegaan bij de manege (ik moest kiezen, manegelessen op manegepaarden of priveles op mijn verzorgpaard....).

Dus ik zou zeggen: Ga ervoor!!

:D

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:39

net als wat meerdere hier boven hebben gezegd, neem een proeftijd.
Ik reed ook altijd maar 1 uurtje manegeles in de week en een maand of 8/9 terug werd er aan mij ook een verzorgpard aan geboden (gipsy) ik heb toen ook eerst een tijdje geprobeerd en de eigenaresse is er al die keren bijgeweest. het klikte tussen mij en het paard en ik had er genoeg tijd voor (want ik moet een halfuur heen en een halfuur terug fietsen) en ik doe dat paard nog steeds. in die 8/9 maanden heb ik zoveel meer geleerd dan dat ik in de 6 jaar in de manegelessen heb geleerd. als ik jou was zou ik gewoon proberen en duidelijke afspraken maken,
suc6 groetjes kitty

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

kiilihu
Berichten: 24
Geregistreerd: 25-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 20:54

ik heb het niet gedaan, maar ik krijg misschien een eigen pony Pling

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:03

dan heb ik een vraagje: je zegt in het 1e stukje dat je bang bent qua tijd tekort te hebben, maar als je een eigen paard hebt is het (denk ik) nog meer tijd dan een verzorgpaard, dus waarom neem je dan wel een eigen paard maar geen verzorgpaard?

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:46

Je kan toch ook alleen maar gaan op de dagen dat je ECHT tijd hebt? Dat doe ik ook, en als je vaste afspraken hebt kan het alleen maar leuk zijn! Ik leer ook veel meer van mijn verzorgpony (en als de eigenaarresse les geeft) dan op een manegepony in de les, maar aan de manegeles is het wel weer goed dat je ook op andere paarden leert rijden.

Veel plezier ermee!


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:59

Nero schreef:
dan heb ik een vraagje: je zegt in het 1e stukje dat je bang bent qua tijd tekort te hebben, maar als je een eigen paard hebt is het (denk ik) nog meer tijd dan een verzorgpaard, dus waarom neem je dan wel een eigen paard maar geen verzorgpaard?


Ja dat dacht ik dan ook weer hoor ?Je weet niet of je genoeg tijd hebt voor een verzorgpony en dan krijg je een eigen pony misschien en heb je plots wel tijd ?

mahita
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:22

ik zou zeker voor het verzorgpaard kiezen, want de manegepaarden zijn toch beperkt en van een verzorgpaard kun je ook veel meer leren.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:12

Ja ik heb ook weleens weinig tijd. En toch heb ik ook een eigen paardje. Bij mij ging het allemaal vanzelf. Het paard het direct een deel van de dag waar ik niet meer omheen kon. Dan 's avonds maar wat langer door. Het is in de winter wel eens wat lastig omdat ik altijd vrij laat vrij ben van school. Maar tot nu toe heb ik het altijd gered. Mijn tip ga op een stal staan waar je half pension staat, dan moet je wel en weet je ook wat het is om zelf te voeren en te mesten. Ik heb er namelijk een hekel aan als iemand anders dat doet. Maar dat moet je zelf ook maar weten.

Heb je het echt heel erg druk, dan zou ik het dus niet doen, want dan komt je paardje echt te kort en dat is niet de bedoeling. ik had het geluk dat ik er in 2 minuten fietsen was.
Mijn pony staat nou trouwens bij mij op stage, en dat is helemaal ideaal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:20

kiilihu schreef:
ik heb het niet gedaan, maar ik krijg misschien een eigen pony Pling


Nou breekt m'n klomp!

Eerst begin je over dat je te weinig tijd hebt en nu heb je het opeens over een eigen pony! Verder kun je als je alleen maar 1x in de week op de manege rijdt, nooit de kennis opgebouwd hebben om voor een eigen pony te zorgen imo. Waarom probeer je het nou niet eerst met een verzorgpony? Dan kun je de dagen opbouwen en dan weet je wat het is op 7 dagen in de week voor een pony te moeten zorgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, Dyphusion, Emj_23, Gerdjee, Indy_Mouse_9, IzAw, josien_m_, ladynette_x, Larislaatje, Noukie123, SemrushBot, Sourire, Vagabondo, Wopkebrok, xRaisin en 138 bezoekers