ben nieuwsgierig, mbt kleding!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

ben nieuwsgierig, mbt kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 23:29

kwam ineens een rare vraag in me op. wat voor kleren dragen van jullie nou? merkkleding, met paardrijden en in je vrije tijd...................zo ja welke? of liever wat goedkoper? ik kom er zo ineens op, omdat als ik mensen van onze manege zie (kinderen) die er normaal gewoon best slordig uitzien, ze in allerlei dure merken lopen (diesel, evizu, DKNY, replay, polo jeans enz.! valt me gewoon....... tsja je hoeft niet te antwoorden hoor, maar ik loop al een tijdje met deze vraag rond en kan het niet laten om hem op bokt te zetten! ik zelf loop trouwens in DKNY, en merken uit de winkel van me moeder, weet niet of je ze kent? (rags for girls, bad girls, airforce) het is gewoon gemiddelde prijsklasse. en met paardrijden: Br, mountain horse, eurostar, anky en horka. voor mijn paard: bucas, HH, kavalkade, eskadron, hulsebos, Br en sprenger Haha!


Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:42

Met paardrijden: Het maakt me eigelijk niet zo uit, maar ik heb een eurostar paardrijbroeken; ongeveer het enige merk wat ze in die winkel verkochten toen..
en in m'n vrije tijd: let niet zo op merken, gewoon wat ik leuk vind en dat is niet perse van een bepaald merk...

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:53

Mijn meeste broeken zijn eurostar broeken, stevige stof, zitten netjes bij mij (meestal zelfde model) heb net een cavello broek gekocht (dacht dat ie goedkoper was, oeps...) Met kleding e.d. gaat het me niet echt om de merken, als het maar degelijk is en lekker en mooi zit. Kom eigenlijk vaak leuke kleding tegen bij Up-to-date, Esprit en ook bij de Hema wel lekkere truien e.d.
Geen vaste merken voor Andrew...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 01:37

M'n rijbroeken koop ik eigenlijk bijna altijd tweedehands, maar dan wel het liefst met een merkje (pikeur, eurostar, enz.).
M'n gewone kleding koop ik over het algemeen in de uitverkoop, dat is een soort sport voor mij. Ik ben niet van plan om de hoofdprijs te betalen voor merkkleding. Verder koop ik ook gewoon merkloze kleding hoor, als ik het leuk vind maakt me dat niet uit.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:12

Mijn paardrijkleding is verschillend van merk. Ik heb een Eurostar, Horka en 2 Mondoni's (eigen merk Divoza). Belangrijkste vind ik dat het lekker zit en makkelijk wasbaar is.
In mijn vrije tijd draag ik geen speciale merken. Ik koop wat ik leuk vind en wat lekker zit. Meestal koop ik in de uitverkoop omdat ik niet zo veel geld wil uitgeven aan kleding... Dat besteed ik liever aan mijn paard.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:08

Merken boeien me totaal niet. Mijn rijkleding moet comfortabel en degelijk zijn. Broeken draag ik graag van Anky of Eurostar. Voor van de winter heb ik wat thermo hemden van Craft en wat Fleece van Columbia. In de zomer draag ik gewoon de shirtjes van H&M en Zara.

Op mijn werk heb ik weer 'nette' kleding en draag ik veel jasjes met gewone nette broeken. Die komen bij de H&M, Zara en Promiss vandaan. Op dagen dat ik geen overleggen hoef te doen ga ik gewoon casual naar mijn werk. Ik ben dol op van die tunieken met veel kleurtjes, borduursels, glimmertjes, roezeltjes en wijde mouwen.

Ik ben wel helemaal gek van schoenen. Die koop ik het liefst bij Cinderella, Sacha, Le Ballon of van Dalen. Verleden week heb ik nog 3 paar schoenen ingeslagen, gewoon voor de heb Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:11

Ik heb geen merkkleding,
Ja, een broek van Harry's Horse, maar dat was het dan ook wel.
Als ik naar de paarden ga, dan doe ik meestal oude of goedkope kleding aan, omdat ik er altijd pikzwart (bij wijze van spreken) van terug kom en dan vind ik het zonde om daar dure kleding voor te kopen.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:26

Ik heb een rijbroek van eurostar, maar dat is de enige die past (maat 182).
In mijn vrije tijd koop ik niet echt merkkleding, meer mooi en practisch en van goede kwaliteit.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:38

ben niet echt een merk freak, het moet lekker zitten en als ik het leuk vind koop ik het ook op de markt, boeit me dus echt niet, maar als ik merkkleding koop dan heb ik meestal mexx, edc by esprit (echt hele leuke dingen) vero moda etc. voor de paarden Harry's Horses en mijn broeken is standaard Eurostar, super merk, en zit gewoon heel goed.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:43

In mijn vrije tijd draag ik niet echt merkkleding... (of je moet sommige merken van The Sting ook als merk zien)
Met de paarden heb ik altijd wel praktisch alles van de bekende paardenmerken aan, behalve truien ed, die zijn merkloos.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:50

Ik heb eurostarrijbroek. Die zitten fijn en zijn niet superduur. Verder let ik eigenlijk niet op merken. Meestal is het Harry Horse of merkloos. Af en toe komt het zo uit dat ik een wat duurder merk ergens van heb (BR ofzo)
Voor mezelf heb ik merkloze en merkkleding (dit vaak in de uitverkoop *LOL* )
Als ik merk koop is het vaak Esprit.

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:23

bij mij zijn de merken er een beetje ingeslopen! ik ben helemaal geen merkensnol, ik koop gewoon wat ik leuk vind. maar door de massale uitverkoop ed zit er zo langzamerhand behoorlijk veel merkkleding tussen (only, dickies, gap, pepe jeans, dockers, chipie, esprit... maar ook sting, zara en h&m).
qua rijkleding heb ik laarzen van petrie en eurostars (1x geruit + leren kniestukken, 1x husar en 3x ribfluweel en mijn witte is van global met leren kniestukken) en ik heb verder net een nieuw rij-jack aangeschaft van BR (aanbieding samen met die ruitrijbroek, 2 voor de prijs van 1 Haha!) en handschoentjes (fleece van boven en leatherfeel van onder), ook van BR.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 13:08

Bij de paarden mag echt niemand mij zien Bloos Ik loop met oude broeken, oude jas die meestal ook niet al te schoon is, schoenen of (heel erg) regenlaarzen Bloos Soms schaam ik mij wel een beetje dat ik zo over straat ga, maar aan de andere kant voel ik er weinig voor om als modieuze paardendame naar stal te gaan. Ik kan het niet lang netjes houden, ben vaak met van alles bezig, en een kalf halen met anky rijbroek is zonde vind ik. Daar komt ook bij dat ik paardrijbroeken niet fijn vind zitten. Rijden doe ik ook net zo lief met gewone broek, maar soms ontkom ik er niet aan en stap ik netjes met mijn rijbroek en gepoetste laarzen op mijn paard.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:40

haha nee verder loop ik op stal ook in ragkleren hoor, begrijp me niet verkeerd, alleen heb ik zolangzamerhand wel gemerkt dat ik comfort toch wel heel erg belangrijk vind als ik met de paarden bezig ben. dus als ik dan een aanbieding zie voor een beetje fatsoenlijke paardrijjas (=> veel bewegingsvrijheid, water- en winddicht, zakken op de goeie plek en lekker warm) tegen een normale prijs en ik heb het geld laat ik em niet liggen (dwz als ik het nodig heb natuurlijk).

dan liever dat dan mn oude winterjas van vorig jaar die absoluut niet bedoeld is om in te rijden en zo verwassen is dat hij geen windvlaag meer tegenhoudt en de voering helemaal geplet is, om over waterdichtheid nog maar niet te spreken...

verder hou ik een behoorlijk strikte scheiding aan tussen paardenspullen (die laat ik als het even kan ook het liefst op stal) en normale spullen, anders blijf je wassen... en bovendien vind ik het gewoon een beetje zonde want ik heb een paar keer goed kleren verpest op die manier.
en een jas die je naar de paarden aangetrokken hebt moet je behoorlijk door laten waaien voordat je er weer mee naar de stad/school/werk kan..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:42

marel schreef:
Bij de paarden mag echt niemand mij zien Bloos Ik loop met oude broeken, oude jas die meestal ook niet al te schoon is, schoenen of (heel erg) regenlaarzen Bloos Soms schaam ik mij wel een beetje dat ik zo over straat ga, maar aan de andere kant voel ik er weinig voor om als modieuze paardendame naar stal te gaan. Ik kan het niet lang netjes houden, ben vaak met van alles bezig, en een kalf halen met anky rijbroek is zonde vind ik. Daar komt ook bij dat ik paardrijbroeken niet fijn vind zitten. Rijden doe ik ook net zo lief met gewone broek, maar soms ontkom ik er niet aan en stap ik netjes met mijn rijbroek en gepoetste laarzen op mijn paard.


Ik heb dan nog geen regenlaarzen aan,(wel hele oude verrotte sportschoenen,maar goed) dus zo erg is het nog niet.Maar modieus ben ik ook niet bij de paarden.Haha! Heb echt altijd suiterige kleren aan,maar ja,je word toch vies.Veel merkkleding heb ik ook niet,m'n broeken zitten lekker,en daar gaat het om.Supergoede kwaliteit is het ook niet,maar voor 5 euro heb ik een nieuwe.Ik heb ook wel 7 van die broeken in mn kast liggen,het zijn gewoon leggings ofzo.
Die heb ik altijd aan met paardrijden.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:49

Met paardrijden heb ik vaak broeken van Eurostar of Cavallo. Gewoon omdat ik die fijn vind, niet voor het merkje. Dagelijkse kleding is meestal broeken van Miss Sixty, gewoon omdat ik dat eigenlijk altijd hele mooie broeken vind (lang en laag), truitjes maakt het merk vaak niet uit, koop gewoon wat ik leuk vind!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:14

Van rijbroeken heb ik 3 broeken van horka, best goede broeken en niet zo asociaal duur.
Verder draag ik meestal sloebertruien naar de paardje's, het maakt de paarden niets uit hoe ik eruit zie. Haha!
Van normale kleding heb ik het meeste van de markt, daar slaag ik echt altijd. Lekker van de mode en niet zo duur, van de winkel heb ik meestal van wonder woman en cool cat en h&m.


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:21

rijbroeken heb ik van eurostar, en soms gewoon in mn vrije tijd als ik met de hond ga wandelen ofzo en het is niet zo`n mooi weer, trek ik gewoon een beetje oudere kleren aan en mn oude jas(is wit dus snel vies, dan heb ik de *** aan de mensen die me zien) maar gewoon draag ik normalen kleding, meestal geen merkkleding, gewoon hippe en wat goedkopere! (wonder woman, cool cat, vero moda...) (of er een merk op staat ofnie! )

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:33

Met paardrijden draag ik een hééle grote trui en een rijbroek óf spijkerbroek in de wat koudere dagen. Ik zie er over het algemeen slordig uit en ik heb geen dure rijbroeken. Mij zie je nooit met laarzen omdat ik a. daar niet mee kan werken en b. het voor geen meter zit. Ik heb dergelijke tot stalschoenen gedoopte bergschoenen van de scapino.

Verder draag ik in mijn dagelijks leven veel uitéénlopende dingen. Ik ben in mijn kleding nogal sportief aangelegt en koop veel bij de sportwinkel. Ik heb champion en levi's truien. Verder veel vesten en over het algemeen draag ik Esprit. Spijkerbroeken die zijn van één of ander onbekend merk, maar dat intresseert me niet zoveel. Ik heb veel t-shirt achtige dingen (zie www.hollandattitude.nl bij skatekleding) en draag ook veel skate-broeken, of in ieder geval iets wat erop lijkt.

Rokken draag ik nooit Haha! En ik heb een hekel aan heupbroeken waarbij je string erboven uit komt alá kijk mijn kont eens en mijn string natuurlijk! En verder zie je mij nooit op hakken of op van die gruwelijke lelijke even-in-zijn puntschoenen. Walgelijk die dingen! Mij zie je vooral op mijn nike's met speciale zolen voor mijn zwakke enkels en mijn laarzen zonder hak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:26

Je betaalt wel wat meer voor merk kleding, maar je merkt ook wel degelijk kwaliteits verschil met goedkopere kleding. Het slijt gewoon minder snel en zit veel beter. Vrijetijd = Esprit en Rijkleding = Pikeur & Eurostar. Pling

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:29

oud spul. ik heb 4 (oude) rijbroeken, de rib (eurostar) vind ik de lekkerste. daarover draag ik mijn lange chaps als het vriest. verder een oude trui en mijn mountain horse laarzen.

Amor Vincit Omnia

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:26

in mijn vrije tijd draag ik kleding die ik leuk vind dat is vooral van WE en H&M en verder vanalles en nog wat van C&A tot V&D en van Vogele tot Miss Etam.

Met paardrijden heb ik veel broeken van Eurostar en een paar van Pikeur Daarop draag ik vaak een lekkere Fleece Trui/jasje/vestje en in de zomer een t-shirt erop.

Schoenen heb ik ook veel heb wel meer dan 22 paar schoenen. Ik heb echt een kleding en schoenen tic. maar ik koop wel goedkope schoenen want zo kun je meer leukere schoenen kopenen dan een duur paar schoenen. En met rijden draag ik Petri laarzen. 's zomers wat vaker Dafna chaps die kun je na het rijden lekker uitdoen is niet zo warm dan.

Tip voor degene die wat minder geld uit kunnen geven aan paardrij kleren en toebehoren: 8 - 16 maart is er weer Equitana in Essen, Dit is een heeeele grote beurs van wel ik geloof 4-5 verdiepingen met allemaal paarden spullen van kleren tot snoepjes en zadels etc. ER worden ook shows gegeven en demonstraties etc. Hier hebben ze heele goedkope paarden spullen veel aanbiedingen etc. voor meer informatie kijk op: http://www.appcluster09.com/App/homepag ... duleid=767

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:06

Hmm ja , ik begin de laatste tijd ook steeds meer kleren van mexx en esperit te kopen. Ik heb al een verlang lijstje wat rijkleren betreft, maar dan moet ik eerst weer money hebben.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:08

ik draag een harry s horse zwarte rijbroek en een strak t shirt (esprit) en nog een lekker warm vest van merk???? weet ik niet.
als ik iets nieuws heb gekocht heb ik altijd ( ik vind het zelf ook erg vaag) de neiging om dat aan te doen.
niet dat ik dat ook echt doe...

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:45

bij mijn paardje draag ik altijd eurostar broeken en gewoon lekkere en vooral warme truien. ik heb als paarden jas een jas van het merk Heavy dat is het eigen merk van de winkel crums waar ik gewerkt heb.

en als ik niet bij mijn paardje ben draag ik broeken van only, pepe jeans, forecast en G-Star. truitjes heb ik van veel verschillende merken maar mijn favo vest is van Only.
ik heb nu ook meer kleding van watcher dat is het merk van SPS Superstar daar werk ik nu.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, DanaxxLester, Inney, Isab123, knockout1, lies_sparkle, Maaike_Ma, Padoertje, Selente, SplashIsLief, Utixo, XladyX, YandexBot en 160 bezoekers