Martijn uit de Polder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Martijn uit de Polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 18:40

Zijn hier mensen die een haflinger van Martijn uit de Polder hebben of kennen?? Dit is namelijk ook de vader van mijn knolleke. Haha!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:25

martijn uit de polder is de vader van mijn haflinger merrie Hyper!.............
hij heeft een zwarte vlek op zijn kont volgens mij.,.... mijn merrie heeft dat namelijk ook..........xxxjes anke

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 19:31

nooit opgevallen, een zwarte vlek op de kont.....Maar ik weet nu wel waarom mijn haflingertje zo groot is (153). Martijn uit de Polder is anmelijk 152 hoog
Hoe groot is jouw merrie?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:24

1.52 ongeveer ook erg groot........

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:52

hebben jullie een foto van Martijn?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:43

nee helaas niet .,....

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:26

Foto van Martijn uit de polder:

Afbeelding

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:34

dank je voor de foto!
Waar staat hij eigenlijk? Ik ben op zoek naar een hengst voor mijn halfinger merrie... En liefst eentje die wat groter is...
Weten jullie meer over deze hengst? Is hij een beetje dressuurgericht? Alle info is zeker welkom!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:49

Deze hengst stond bij Hans van den Berg te Arcen. Maar nu is ie denk ik al dood. Hij dekt iniederegeval nie meer. Volgens mij al een paar jaar nie meer.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:22

eefken als je een mooie haflinger hengst zoekt kijk dan op www.haflinger.nl wallenstein is erg mooi en erg groot....xxxjes

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:36

Ik zou eerst kijken wat er goed is aan je merrie en vooral wat er minder is, en daar je keuze van af laten hangen, want je wilt tog een goed veulen fokken. Wallenstein is zeker mooi, maar hoeft daardoor nog niet op alle merrie te passen.
Persoonlijk ben ik helemaal verliefd op Sturm!;)

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 05:11

Ik vind Sturm ook heel leuk!
Mijn merrie is best mooi gebouwd (wel het brede type) ze is erg lief, aanhankelijk en werklustig. Ze doet erg haar best maar is niet echt lenig (inbuigen enz...) Ze is ong 1m 43 groot. Ik zou een hengst willen die ook een goed karakter heeft en wat groter is. Misschien ietsje fijner maar dat hoeft niet echt... En dressuurgericht Lachen
Ze kan zichzelf ook nogal opfokken, dus geen stressy hengst; denk ik...

Ik ken zelf niet zoveel hengsten, dus jullie goede raad is meer dan welkom!
Thx!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 11:48

Bedankt Leetje......die foto had ik nog niet........

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:03

eefken schreef:
Ik vind Sturm ook heel leuk!
Mijn merrie is best mooi gebouwd (wel het brede type) ze is erg lief, aanhankelijk en werklustig. Ze doet erg haar best maar is niet echt lenig (inbuigen enz...) Ze is ong 1m 43 groot. Ik zou een hengst willen die ook een goed karakter heeft en wat groter is. Misschien ietsje fijner maar dat hoeft niet echt... En dressuurgericht Lachen
Ze kan zichzelf ook nogal opfokken, dus geen stressy hengst; denk ik...

Ik ken zelf niet zoveel hengsten, dus jullie goede raad is meer dan welkom!
Thx!



Misschien is Strizzi van de heksenketel wat. Die is dressuurgericht en zover ik weet ( ik ken hem nie voor derest) een goed karakter. Alleen hij is nie zo groot, Ik geloof iets van 1.43 m:
Afbeelding

Abel loopt zelf Z dressuur, hij is reserve kampioen geworden op de hengstenkeuring. Hij is iets van 1.50 hoog. En ik vind het persoonlijk een erg gave hengst:

Afbeelding

Tja voorderest is Sturm een vrij rijtypische hengst. Maar soms kan hij behoorlijk druk zijn. Hij is kampoen onder het zadel en kampioen enkelspan.
Ik heb zelf een veulen van Sturm en het is echt een schatje, maar hij heeft behoorlijk wat energie. Maar dat heeft moeders ook.
Hier een foto van Sturm,:
Afbeelding

En een foto van me veulen:
Afbeelding

Afbeelding

Nobelman is ook een groete hengst, en een vrij luxe. Voorderest weet ik weinig van hem, maar wel een foto:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/74305/incoming/nobleman%20of%20tudor%20oaks(1).jpg[/img]

Tja er zijn nog een hoop hengsten maar ik ga die niet allemaal hier beschrijven Knipoog
Wie is de vader van je haf? En moedersvader? Want je moet natuurlijk ook naar de bloedlijnen kijken! Lachen
Als je nog meer info wil, dan hoor ik het wel. Ik vind het wel leuk! Haha!

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:46

goh, bedankt!
Spijtig genoeg weet ik niets van de bloedlijnen van m'n haf... Ik heb haar als jaarling gekocht op een paardenmarkt (beetje impulsieve aankoop) Lachen
Maar haar vader komt uit Duitsland... Normaal zou ze papieren hebben, maar de stoeterij waar de hengst stond (in Duitsland dus) heeft geen papieren opgestuurd, en is bankroet gegaan...
Ze was eigenlijk bedoeld om kweekmerrie te worden, maar dat ging dus niet zonder stamboek-papieren. Daarom werd ze verkocht...
Toch zou ik graag een veulen van haar willen, voor mezelf hoor; niet om te verkopen.
Vooral omdat ze er goed uitziet en een leuk karakter heeft Lachen

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:36

kunnen jullie me wat vertellen over de haflinger hengst stroganof? Ik weet niet of ik het goed geschreven heb. Ik ben na een foto en info over hem opzoek....

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:45

machie schreef:
kunnen jullie me wat vertellen over de haflinger hengst stroganof? Ik weet niet of ik het goed geschreven heb. Ik ben na een foto en info over hem opzoek....


Ik ken de hengst niet echt. Ik weet dat ie in Groningen staat en dat zijn vader Stromboli heet.Tenminste ik denk dat je Stroganow bedoeld? Knipoog
Hier een foto:
Afbeelding

en nog een:

Afbeelding

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:48

eefken schreef:
goh, bedankt!
Spijtig genoeg weet ik niets van de bloedlijnen van m'n haf... Ik heb haar als jaarling gekocht op een paardenmarkt (beetje impulsieve aankoop) Lachen
Maar haar vader komt uit Duitsland... Normaal zou ze papieren hebben, maar de stoeterij waar de hengst stond (in Duitsland dus) heeft geen papieren opgestuurd, en is bankroet gegaan...
Ze was eigenlijk bedoeld om kweekmerrie te worden, maar dat ging dus niet zonder stamboek-papieren. Daarom werd ze verkocht...
Toch zou ik graag een veulen van haar willen, voor mezelf hoor; niet om te verkopen.
Vooral omdat ze er goed uitziet en een leuk karakter heeft Lachen


Harstikke leuk hoor om een veulen te fokken, en als je hem zelf kan houden dan maakt het niets uit als ie geen papieren meer heeft!
Ik heb ook expres een veulen gefokt voor mezelf, want dan kan je er helemaal iets mee opbouwen!!
Ik ben benieuwd welke hengst je kiest Knipoog

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:59

Leetje schreef:
[
Ik ken de hengst niet echt. Ik weet dat ie in Groningen staat en dat zijn vader Stromboli heet.Tenminste ik denk dat je Stroganow bedoeld? Knipoog
[/quote]


Heeey bedankt!!!
Ik ga binnenkort een wedstrijd rijden met een zoon van hem, en ik was benieuwd of straus ook op zijn vader leek. en dat doet ie zeker!!!

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:09

Suzy schreef:
Zijn hier mensen die een haflinger van Martijn uit de Polder hebben of kennen?? Dit is namelijk ook de vader van mijn knolleke. Haha!


Ik ga binnenkort mijn nieuwe Haflingertje Wencke ophalen. Haar vader
is Martijn uit de Polder en haar moeder Wasken van 't Heysbroeck. Weet
iemand misschien meer over haar moeder? Pb me dan maar, aub