hengst uitzoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

hengst uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 17:52

Ik wordt toch wel een beetje benieuwd, nu het dekseizoen eraan zit te komen, welke hengst jullie nu bij Nicole vinden passen Haha! .
Foto's in mijn profiel. Haar afstamming is Hofnar x Chronos x Troubadour x Duc de Normandie.
Ze is een 7,5 jarige stamboekmerrie. Ik ben heel trouts op haar en vind het een geweldige merrie. Het veulen zou wat meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn en lopen en een sterk achterbeen gebruik moeten hebben.
Nicole heeft zelf een hele goede stap, ruime draf en galop, maar de draf en galop zouden wat krachtiger en gedragen mogen zijn.
Als we haar laten dekken, houden we het veulen gewoon (er is bij ons genoeg plaats en aandacht), maar als er natuurlijk genoeg voor wordt geboden zullen we het verkopen (het moet dus ook verkoopbaar zijn).
Ik ben benieuwd, kom maar met jullie suggesties.
Ik zat zelf te denken aan een jonge hengst zoals Scandic of Special D.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:17

Als je kiest tussen die 2, Scandic Lachen Voor de rest zijn er zoveel dressuurhengsten, tja, al genoeg topics over geweest.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:35

Rinnie gezien het bloed zou ik eens bij een van de jonge hengsten met Trakehnerbloed kijken. Polansky of Obelisk. Wij hebben vandaag een stuk of 20 Obelisken, de hengst zelf en zijn moeder gezien. Mooie bovenlijnen en veel front en bijna allemaal zwart Kwijl . Vooral de sterke ruglijn sprak erg aan en dan hier en daar echt veel massa en bot. Maar bijna allemaal een mooi sprekend hoofd! Scandic zou ik eerst kinderen van willen zien. Dat zelfde geldt voor Rubels.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 18:44

Ja Obelisk heb ik ook aan zitten denken Sarabande, ik ga me eens heel erg verdiepen in die hengst Lachen