Ja hoor....wéér een avondje EHBO!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Ja hoor....wéér een avondje EHBO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 23:56

Fijne sport dat paardrijden Knipoog

Ik kom net weg uit het ziekenhuis. En ik ben met een rolstoeltje naar de auto gereden...

Ik had vanavond les. Het ging best goed, tot aan de galop...
We zaten in de galop op de volte en ik haal, met best een afstand, een andere pony in. Die andere pony was al steeds aan het bokken en hij werd een beetje chagerijnig op Chica en probeerde haar dus te trappen. Maar, je kunt het misschien al raden, hij raakte Chica niet, maar mij!

Ik werd geraakt op mijn linkeronderbeen. Het deed best zeer, maar ik kon mijn voet nog wel bewegen. Het steekte een beetje, dus ik dacht dat het een schaafwondje o.i.d zou zijn. Na een rondje te hebben gestapt, om op adem te komen, ben ik gewoon weer verder gereden. We hebben zelfs in-uitjes gesprongen en dat ging best goed.

Alleen toen ik afstapte begon het weer wat te steken. Nadat ik Chica in de trailer had gezet en in de kantine was, ging ik toch maar even kijken. Ik trok mijn chap uit en zag een gat in mijn broek met wat bloed er om heen. Ik deed mijn broek een beetje omhoog en wat ik toen zag....

Er zat een gat in mijn been en je kon zelfs mijn scheenbeen zien!
Ik keek snel weg en binnen een paar seconden stond de halve kantine om mij heen. Wat bleek, die pony heeft door mijn chaps, door mijn broek en een gat in mijn been getrapt. Op naar de EHBO dus....

Gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten, zoals de vorige keer (3 uur).
Nadat ik had uitgelegd wat er was gebeurd was het eerste wat ik kreeg een tetanus-prik. Ik had al grote verhalen gehoord, dus was wel wat angstig, maar het viel gelukkig heel erg mee. ( Dus voor de volgenden die slachtoffer zijn: it's easy Knipoog)

Na de prik kwam er een andere arts om naar mijn been te kijken.
Ik moest mijn voet bewegen en er werd op verschillende plaatsen op mijn been gedrukt om te kijken of er een spier of bot geraakt was. Dit was gelukkig niet zo.
Daarna gingen ze de wond schoonmaken en spoelen wat nog het allervervelendst was. Daarna werden er hechtpleisters geplakt en kreeg ik een verband om mijn been heen.

Ik moet een week rustig aan doen. Ik mag wel lopen, maar niet rennen en ook niet paardrijden. Balen dus, helemaal omdat ik over 2 en over 3 weekjes een wedstrijd heb.... Frusty

Maar goed, het is gelukkig niks ernstigs!
Mijn moeder was wel een beetje overstuurd, haar eerste reactie was: 'Je gaat NU van dat paardrijden af!', maar dat valt nu wel weer mee en ik zit hopelijk over een weekje weer op het paard Knipoog

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:29

jij hebt ook altijd pech he met dat soort dingen... beterschap!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 01:05

Het is maar wat je niet ernstig noemt. Een gat in een scheenbeen waar je het bot doorheen kan zien vind ik toch niet niks.

Beterschap maar, je hebt al zoveel te verduren gehad de afgelopen tijd.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 01:17

*Auwie* !! Dat lijkt me idd heel pijnlijk! Ik kan me de reactie van je moeder wel voorstellen hoor, mijn man zegt altijd, dat als ik een arm of been breek tijdens het paardrijden, hij ook m´n nek breekt Haha! !

Marije schreef:
Nadat ik had uitgelegd wat er was gebeurd was het eerste wat ik kreeg een tetanus-prik. Ik had al grote verhalen gehoord, dus was wel wat angstig, maar het viel gelukkig heel erg mee.


Wacht morgen maar af Scheve mond , meestal is de plek waar je de prik gekregen hebt, de volgende dag behoorlijk pijnlijk Lips are sealed !!

Sterkte en beterschap!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 09:48

Je hebt nog geluk gehad dat je niks gebroken hebt! Maar ik vind het toch niet niks, hoor. Zo'n wond heeft een hele tijd nodig om te genezen....
Beterschap!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:00

Jeetje, dat verwacht je idd niet als je wat voelt schrijnen. Beterschap.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:12

Ja meid ik ken het. Normaal komt er naar regen zonneschijn bij mij is het een en al regen nu kan ik weer gewoon rijden heb ik iets aan mn schouder door hoogspringen waarschijnlijk iets gescheurd of gebroken Boos!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:12

Maar In iedergeval HARTSTIIKKE BETERSCHAP

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:20

Zo jij hebt echt een harde trap gehad. Gelukkig dat er niks van het bot ofzo is beschadigd. Veel beterschap in ieder geval.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 11:53

Bedankt voor jullie lieve reacties Lachen


Percy"]
Het is maar wat je niet ernstig noemt. Een gat in een scheenbeen waar je het bot doorheen kan zien vind ik toch niet niks.
[/quote]

Ik ben allang blij dat er geen bot geraakt is. En ik had gelukkig ook niet zo'n pijn...
Maar ik heb 2 beschermengeltjes, daarom is het waarschijnlijk niet ernstiger Lachen

[quote="Sterre"]
Wacht morgen maar af Scheve mond , meestal is de plek waar je de prik gekregen hebt, de volgende dag behoorlijk pijnlijk Lips are sealed !!
[/quote]

Ik voel niks Haha!
Komt waarschijnlijk omdat ik daar aardig wat vet heb zitten Schijnheilig

[quote="PintoNatal schreef:
Ja meid ik ken het. Normaal komt er naar regen zonneschijn bij mij is het een en al regen nu kan ik weer gewoon rijden heb ik iets aan mn schouder door hoogspringen waarschijnlijk iets gescheurd of gebroken Boos!


Jij ook veel sterkte! Scheve mond

Ik heb vannacht niet zo heel goed geslapen. Ik kwam moeilijk in slaap, omdat ik op mijn rug moest blijven liggen en daar val ik moeilijk mee in slaap. Ook deed het best pijn, maar na een aspirientje ging het wel beter, gelukkig.
Nu doet het niet pijn, ik voel alleen af en toe een steekje.
En ik ziet in een niet zo makkelijke houding voor de computer, ik moet namelijk mijn been op een andere stoel laten rusten en die past niet onder het bureautje *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:31

Jeetje, dat moet dan toch een behoorlijke klap geweest zijn, met zo'n gat in je been!
Sterkte voor nu en de komende tijd, rustig aan doen hè! (wel balen dat je nu die wedstrijden niet kan rijden)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 16:17

maaike van de vis schreef:
Jeetje, dat moet dan toch een behoorlijke klap geweest zijn, met zo'n gat in je been!
Sterkte voor nu en de komende tijd, rustig aan doen hè! (wel balen dat je nu die wedstrijden niet kan rijden)


Ja, het was best een klap, maar ik merkte het eerst bijna niet Verward
Dankje, maar ik ga wel meedoen met die wedstrijden hoor! Ik kan alleen niet zoveel oefenen Knipoog

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:30

neej zeg ....als je een gatin je been hebt dan vind je een tetanusprik ook easy zeker Verward....nou lijkt me echt pijnlijk....beterschap!!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:20

sneu hoor marije!!! Maar wel gaaf dan je wel mee doet met de wedstrijd!!!! Ik doe ook mee, zie je daar wel!!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:33

Jij weer!!!!! Het is ook altijd wat he met jou *LOL*

Maar zonder gekheid, je hebt maar weer eens geluk gehad met je beschermengeltjes! Blegh een gat in je been, moet er niet aan denken, was zelf waarschijnlijk van m'n stokje gegaan denk ik Maar ik kom je wel aanmoedigen in Lonneker hoor

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:35

Gelukkig maar Marije, dat je geen last van de prik hebt! Ik heb de eerste keer dat ding net boven m´n bil gehad en kon 3 dagen nauwelijks zitten en de tweede keer heb ik -om die reden- die prik in m´n arm laten zetten. Bijna een week last van gehad Scheve mond !
Heb je nu veel last van je been ?? Nogmaals sterkte en beterschap Lachen !!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 11:18

*Tequila*"]
Jij weer!!!!! Het is ook altijd wat he met jou *LOL*

Maar zonder gekheid, je hebt maar weer eens geluk gehad met je beschermengeltjes! Blegh een gat in je been, moet er niet aan denken, was zelf waarschijnlijk van m'n stokje gegaan denk ik Maar ik kom je wel aanmoedigen in Lonneker hoor
[/quote]

Bikkel, ik ben gewoon een grote Bikkel Knipoog
Ik kon er ook niet zo lang naar kijken hoor, maar er stond in de kantine iemand om me heen die het geweldig vond en echt heel aandacht stond te kijken Verward

Hihi, een aanmoediging heb ik zeker nodig Knipoog
(Doe je trouwens zelf nog mee, die zondag?)


[quote="Sterre schreef:
Gelukkig maar Marije, dat je geen last van de prik hebt! Ik heb de eerste keer dat ding net boven m´n bil gehad en kon 3 dagen nauwelijks zitten en de tweede keer heb ik -om die reden- die prik in m´n arm laten zetten. Bijna een week last van gehad Scheve mond !
Heb je nu veel last van je been ?? Nogmaals sterkte en beterschap Lachen !!


Oef, dat moet echt vervelend zijn geweest!
Maar ik heb er echt geen last van (gehad). Ik heb hem ook op mijn onderrug gehad, maar daar zal wel te veel vet zitten Schijnheilig

Ik voel mijn been behoorlijk, het is aan het prikken en ik moet niet te veel plotselinge bewegingen maken, want anders schreeuw ik het uit. Maar goed, dat zal over een paar daagjes wel beter zijn. Bedankt Lachen

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:58

Jeempie zeg. Wat lijkt me dat smerig om dan ineens te zien dat je een gat in je been hebt. Maar moet dan wel een harde klap zijn geweest.
Heel veel sterkte zeg

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:28

iew bahbah... ik zie t helemaal voor me... Dat je dat dan niet beter merkt als een paar steken... Weird... Volgens mij had ik ook heel aandachtig ernaar gekeken whaha zo vaak zie je niet een bot onbeschadigd bij een levend mens Haha! Maar heel veel beterschap en doe t rustig aan!!! Als je weer normaal kan lopen en misschien weer rijden kom ik eens langs Twente! Renee, Mikado, jou en Chica meeten!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:40

snowdon schreef:
iew bahbah... ik zie t helemaal voor me... Dat je dat dan niet beter merkt als een paar steken... Weird... Volgens mij had ik ook heel aandachtig ernaar gekeken whaha zo vaak zie je niet een bot onbeschadigd bij een levend mens Haha! Maar heel veel beterschap en doe t rustig aan!!! Als je weer normaal kan lopen en misschien weer rijden kom ik eens langs Twente! Renee, Mikado, jou en Chica meeten!


en ik en baloe dan?????


Maarruh, marije, je komt er wel!!! Ik kom bij de kijken tijdens de wedstrijd hoor!!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 18:11

snowdon"]
iew bahbah... ik zie t helemaal voor me... Dat je dat dan niet beter merkt als een paar steken... Weird... Volgens mij had ik ook heel aandachtig ernaar gekeken whaha zo vaak zie je niet een bot onbeschadigd bij een levend mens Haha! Maar heel veel beterschap en doe t rustig aan!!! Als je weer normaal kan lopen en misschien weer rijden kom ik eens langs Twente! Renee, Mikado, jou en Chica meeten!
[/quote]

Jaaaa, tof! Kom je op ziekenbezoek? *LOL*
Kun je mijn littekens aandachtig gaan bestuderen Knipoog

[quote="machie schreef:

Maarruh, marije, je komt er wel!!! Ik kom bij de kijken tijdens de wedstrijd hoor!!!


Gezellig Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:46

Leuke hobby he, paardrijden Haha!
Dat zegt mijn moeder altijd als ik weer eens wat heb Haha!