Lonsdale mag niet meer gedragen worden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Lonsdale mag niet meer gedragen worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 13:57

Ik las het vandaag in de krant dat ze vinden dat het verboden moet worden, op school enzo.

Door nederlandse eztremisten word lonsdale vertaald in: Laat Ons Nederlandse Skinheads De Allochtonen Langzaam Elimineren.

Degene die dit heeft verzonnen is echt niet goed bij ze hoofd ofzo!!!

Wat is jullie mening over het merk Lonsdale? En racisme?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:11

Ik merk in mijn stage dat lonsdale vaak idd vanuit die gedachte wordt gedragen. Ik zie zoveel jongeren met die kleren lopen, maar er zijn er ook genoeg die dat niet vanuit die overtuiging dragen. Ik weet niet of het goed is om het op scholen te verbieden.... ik zou wel graag willen weten in wleke krant dat stond, dan kan ik dat stukje even opzoeken en op mijn stage gebruiken....

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 14:14

Het staat in het AD, 1 keer opslaan en dan zie je hem wel.

Ik kan hem anders wel ff scannen, als dat makkelijker is Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:15

ja heel graag!!!!! Ben wel benieuwd hoe scholen dat willen verbieden.... en hoe ze erbij komen.... Maar als je hem zou iwllen scannen graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:21

Ik vind de kleding ontzettend mooi. Sportief maar toch ook netjes en ik vind de kwaliteit ook erg goed. Jammer alleen dat het zo duur is.
Verder heb ik niks met rare gedachtengangen ofzo, lonsdale is voor mij gewoon een mooi Engels merk en verders niks!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:24

Ik geloof dat de kleding komt van een engelse jongensschool waar ze wel discrimineren, daarom zijn veen jongeren die racistisch zijn deze kleren gaan dragen, maar net wat ik net al zei er zijn er idd genoeg die die kleren niet vanuit die overtuiging dragen....

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 14:26

Ik heb het plaatje ff weggehaald, voor de gene die hem willen stuur ik hem wel over email.
Laatst bijgewerkt door Valerie op 15-02-03 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:33

zou je hem kunnen mailen..... kan hem niet goed uitprinten zo....

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:11

Dat vind ik belachelijk, want Lonsdale heeft daar zelf helemaal niets mee te maken. Lonsdale ís geen racistisch merk, dus als ze het merk gaan verbieden, lijdt het bedrijf Lonsdale verlies, omdat een stel idioten er een racistisch merk van hebben gemaakt. Heel veel van mijn vrienden lopen in Lonsdale, en dat doen ze echt niet allemaal omdat ze zo racistisch zijn!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:56

tjonge, dat vind ik ook echt dom! bij ons op school dragen heel veel Losdale truien, maar er zijn nog nooit problemen geweest..(tenminste!) bij ons op school weten de meeste nog niet eens dat die naam ervoor verzonnen is!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:21

Je moet toch zelf weten wat je draagt!
Ik heb ook zo trui en ze zitten ook wel lekker.
En als het niet mag, Waarom worden ze dan gemaakt?
Naja sorry hoor maar het probleem ligt gewoon zelf bij hun hand!
Boos!:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:34

Tsja, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Ik draag zo'n kleren nooit...
Maargoed, als sommige mensen die kleren wel gewoon mooi vinden en er verder niks mee bedoelen snap ik niet waarom het verboden zou moeten worden.
Ik heb dr geen last van.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:00

Ik dacht dat Lonsdale juist een school voor donkere mensen was. Maar goed, ik draag de kleding toch niet. Ik zie het merk wel vaak bij skaters. Het is bij ons ook alleen verkrijgbaar in de American base (dumpstore)

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:23

Ik moet zeggen dat er van Lonsdale er mooie kleding is o.a polo shirts,
Jammer genoeg zijn er mensen geweest met nare gedachtes achter dit merk

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:23

Ik heb er ook kleding van en nee niet omdat ik daarmee wil discrimineren wat een onzin.
Ik weet wel dat veel gabbers etf op houseparty's ermee lopen zo ben ik er eigenlijk ook mee in aanraking gekomen

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:33

Ik ben zelf ook licht getint en als ik iemand zie met zo'n trui, dan denk ik welleens van zou die dat doen als racistisch iets of gewoon. Maar verder zit ik er niet mee, wel jammer voor de mensen van Lonsdale dat zulke mensen zo'n poedersuiker erachter hebben. racisme sucks mensen hebben geen idee hoe dat iemand raakt!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:29

Ik vind dat er ook mooie kleren tussen zitten.
Maar ik heb helemaal niks tegen donkere (of hoe moet ik dat precies zeggen) mensen.
Kijk je hebt dr altijd van die *** tussen zitten, maar zo zijn ze heus niet allemaal.
Verder wist ik niet eens wat dat merk betekende Bloos

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:34

wat ik heb gehoord stond wellus op het maarkaartje achterin je trui/broek weet ik wat : Only For White People
kan zijn dat er nix van klopt maar ik wete het niet hoor

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:43

Ik vinds het onzin, zolang er maar geen discriminerende teksten opstraan en dat is niet het geval.
Het slaat helemaal nergens op als die rasisten dat nou dragen maakt die kleding toch nog niet rasistisch en super onzin.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:48

Dat neo's of dergelijke die kleding met een bepaalde gedachten gang dragen is hun idee/probleem, zou je ' kakkers ' dan ook moeten verbieden merken te dragen omdat zij zich beter zouden voelen bij het drahen tommy, ralph lauren enz. ? Lijkt me dus een beetje onzin

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:50

Lonsdale is een amerikaans box merk... En is zelfs gedragen door de bekende boxer Mohammed Ali.. dus echt racistisch is het dus niet dat de betekenis ervoor bestaat vind ik nergens op slaan. En heus niet alle mensen dragen lonsdale omdat ze racistisch zijn er zijn er ook bij die het gewoon mooie kleding vinden. Dus de regel dat het verboden gaat worden moet gewoon niet toegestaan worden dan kunnen de negers hun fubu kleding, en de normale mensen hun diesel etc kleding ook wel uit trekken.. Gaaaap

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:50

Ik heb het artikel ook gelezen en mij verbaasde het nogal. Ik heb die associatie met deze kleding en rascisme helemaal niet. Lijkt me ook raar om de kleding te verbieden.
Er staan geen rascistische dingen op, ofzo...

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:40

Nou ik woon in apeldoorn en als je die kleding draagt vaak in combinatie met zwarte kistjes (met witte veters) ben je dus absoluut een racist.Ik bedoel ik heb verder nix met dat merk ze hebben wel mooie truien enzo. Maar ik zou er hier in mijn buurt er niet mee gaan lopen want dan wordt je door de helft met de nek aangekeken maar dat komt omdat hier veel allochtonen wonen. Groetjes Corine

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:54

Ik kom ook uit apeldoorn en loop stage in gemeente epe. Ik zie in apeldoorn en gemeente epe idd ook vaak lonsdale samen gaan met kisten en witte veters en kale hoofden. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dit verboden wordt (ook boberjacks enzo) maar ik merk wel dat vaam racistische redenen deze kleding gedragen wordt (natuurlijk niet altijd zo) maar ik loop er ook tegen aan. Het verbieden vind ik ver gaan want wie bepaald er welke kleding racistisch zoals je hier al merkt is dat niet voor idereen zo.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:44

Het slaat werkelijk nergens op..
Op mijn school worden er wel eens gevechten over gehouden, een blank/zwart gevecht.. (wel eens een topic over geopent)