Een dag vol met avontuur, inclusief Bonte Parels!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Een dag vol met avontuur, inclusief Bonte Parels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 10:46

Eigenlijk zou ik gisteren naar Weert afreizen voor Alexandra en Parcival, maar wegens bepaalde omstandigheden verzet naar Maandag! Nu ging dat andere ook al niet door en donderdag kwamen Renee en ik dus op t idee om op Valentijnsdag Lachen maar weer eens af te spreken! We waren nl al een poosje van plan om bij de Bonte Parels een buitenrit te gaan maken en ik was daar nog nooit geweest!

Nou op t station in Borne aangekomen, begon t al. Renee had geen tijd om me op te halen, de hoefsmid was er nog. Dus iemand die net klaar was met werken zou me ophalen, iemand die ik dus niet kende.. Op zich geen probleem, maar hoe herken je elkaar? Haha! In dit geval gene enkel probleem, ik was de enige jongen op t station, zij de enige met rijbroek EN met knallene auto Haha! Er was iets mis met de choke, dus de auto maakte ontzettende veel geratel...

Maargoes toen was ik eindelijk bij de tinkerhoeve de Bonte Parels! Ik keek me ogen uit, jeetje wat is t daar mooi! Ik zag al een paar tinkers buiten staan, dat waren Uglee, Abby, Anna en Tripple, de opfokgroep! Binnen was Renee, ze hield Minkel vast voor de hoefsmid. Minkel is echt een hele mooie merrie, maar wel heel erg bang... Het viel me eigenlijk gelijk op dat snowdon niet veel kleiner is...

BTW niet alleen de tinkers waren mooi, de hoefsmid mocht er ook wel wezen Knipoog Binnen op stal stonden ook nog de twee hengsten Pablo en Glenn King Hill. Pablo had niet echt interesse in bezoek, maar Glenn daarentegen... Van de drie bonte parelhengsten vond ik Pitalo altijd de leukste, maar die was er nu niet. Glenn heeft hem tot op zekere mate al wel overtroffen!! Jeteje wat ene prachthengst.

Maargoed de Bonte Parels zouden de bonte parels niet zijn, als ze niet nog meer van deze prachtige parels hadden en zo was t ook.. Toen we Minkel naar de groep brachten die in de buitenbak stonden zag ik Sinada en Coco al gelijk staan! De rest kende ik nog helemaal niet, maar Miss Marple en *zo'n kleine driekleur* mochten er ook zeker wel wezen! Ook was er een hele grote, Tzigana, ookwel Bentley genoemd. Ze viel mij op vanwege de gigabuik en schofthoogte Lachen Ze is nl drachtig van Pitalo en ze is al in een vrij ver stadium. Nou toen was t lunchtijd en weer verbaasde ik mezelf, jeee wat zijn die mensen gezellig en aardig!!! (er stond me nog meer te wachten, maar dat komt zo)

Tijdens de lunch kwamen alle onderwerpen eigenlijk wel aan bod en ik kreeg een kruisverhoor vol met humor. Al was ik er nog nooit geweest, ik voelde me al heel snel thuis! Ik heb Renee ook nog even geholpen met een paar stalletjes uit te mesten, maarja dat ben ik dus wel een beetje verleerd... T ging niet meer zo snel als eerst Haha! Toen kwam Miranda ook met de vraag of ik niet bij hun stage wilde lopen! Ik wilde dit heel erg graag, maar had t ze helemaal niet gevraagd omdat ik vantevoren al wist dat t moeilijk zou zijn met vervoer en/of intern verblijf! Maar ze wist dat ik HBO paardenhouderij deed en graag de fokkerij en handel in wilde en ze vond toch wel dat hun bedrijf daar heel geschikt voor is Lachen Ik kan dan samen met renee kamperen en Mikado en Snowdon gaan bij elkaar in de wei! Kijk zoiets superleuks, aardigs, gezelligs etc kan ik natuurlijk niet afslaan!

Maargoed we gingen ook nog op buitenrit Haha! En dat vertel ik zometeen, want dit bericht is al superlang geworden!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:48

Hee wat goed Leon, een stageplek tussen de Tinkers! Veel plezier daarmee.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 10:53

En deel 2:

Ik mocht de buitenrit maken op Tzigana, een zwartbonte merrie van ronde 1.60 schat ik.. Ze leek in elk geval heel groot, vooral met die giga wintervacht en dikke buik met veulen Haha! Renee ging op Sinada, wat een verrassing zeg Haha! T was heel gezellig, zoals altijd met ons, maar Sinada was een beetje vervelend, ze wilde niet langs de grote weg.. Dus hebben we een paar rondjes over de zelfde zandpaden gemaakt Lachen We zijn ook allebei weer op de hoogte van elkaars nieuwe roddels en geburtenissen! haha! Naderhand was t natuurlijk nog steeds heel gezellig, alleen was er ene auto onder de trein gekomen precies vlak voor de Bonte Parels... Jan en Jos vonden het maar wat interessant en opeens was de rails toch wel zo'n 300 meter te ver van het huis Haha! Jos was zo aardig ons helemaal naar Enschede te brengen! Dus kon ik toch naar wat eten bij Renee en was t de bedoeling dat ik Pjotter nog kon meeten... Maar helaas dat ging niet door Boos! Fiets was kapot en ik moest al snel weer de bus hebben... Die ik dus net op 2 minuten na miste Boos! Toen in Hengelo kwam ik erachter dat de bus naar Almelo niet meer reed... Boos! MAAR de trein reed weer! Wat n geluk! Heel toevallig pakte ik meteen de trein naar Deventer en kon ik zo gelijk door naar huis in Brabant!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:00

He wat leuk zeg!
Ik wil je ook een keer meeten, hoor Leon! Lijkt me harstikke gezellig Lachen

En trouwens, die hoefsmid ken ik ook. Die ziet er niet verkeerd uit he? Knipoog

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:05

Heeejjj gaaf he! Bentley ken ik wel!! Ze heeft bij ons op de manege gestaan. Daar reed ik redelijk vaak op. De dag dat ze vertrok werd ze in een trailer van stal De Bonte Parel geladen, dus zo kwam ik erachter waar ze heen verhuisd was. Ze heeft als het goed is nog een tweede premie behaald op een keuring.

Ik vond het altijd een erg leuk paardje om op te rijden. 't Is een vrij forse merrie en een beetje eigenwijs kan ik me wel herinneren. Hij moest bij ons weg, omdat hij voor veel beginners iets te moeilijk was. Vond ik wel jammer, want het was een van de leukere paardjes vond ik. Heb je nog foto's gemaakt? Die zou ik anders wel graag willen zien!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 13:04

Ja het is altijd super gezellig en gastvrij bij de Bonte Parels, ik kan me heel goed voorstellen dat jij een top dag hebt gehad. (behalve het openbaar vervoer dan) En inderdaad ook ik vind Glen een super mooie hengst, ik zit er zelfs aan te denken dat als alles nu goed gaat met Dana en het veulenen haar de volgende keer door hem te laten dekken. Lovers

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:26

Wow, gaaf zeg, een stageplek bij de Tinkers, mazzelaar!
Hopelijk heb je een leuke en leerzame tijd, maar dat zal vast wel. Lachen

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:07

Wat gaaf zeg. Heb jij even mazzel

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:48

Oww Leon wat gaaaf!!! Jij hebt dus absoluut een leuke dag gehad lijkt me!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:32

Heeeeej GOED man!! En idd, ik ben er 1x geweest maar ze zijn er echt superaardig. Gefeliciteerd! Ga je nou helemaal uit Dronten weg? Dat wilde je toch eigenlijk?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 18:39

Nee ik blijf in Dronten hoor, maar van de zomer ga ik daar dan stage lopen!

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:50

Leuk zeg!! Wat gezellig klinkt het allemaal...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:27

Lalalala het was inderdaad erg gezellig Haha!
Lars de Hoefsmid was trouwens wel vervelend, hij had niet eens rozen voor mij en Joyce meegenomen!!! Boos!

Maar Bentley is "maar" 1.57 hoor, maar wel ontzettend dik al! Ik heb haar vandaag weer meegenomen naar buiten, samen met Coco Lachen Vond ze wel weer leuk Knipoog En eigenwijs kan ze zeker zijn in de bak *LOL* Maar even doorpakken en je hebt haar zo leuk aan het lopen Knipoog

Glen is inderdaad een schatje (Glen met 1 n trouwens Knipoog), hij en Pablo waren vandaag mooi aan het showen toen wij het de merries naar buiten gingen, erg leuk *LOL*

EN IK HEB AL HELEMAAL ZIN IN DE ZOMER!!!!!!!!!!!!!! Haha! Gaat wel heel gezellig worden he Knipoog Miranda zag het ook wel zitten, ze vonden je allemaal een schatje Knipoog Maar ja... wie niet! Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 19:29

Zeker ook flink over me geroddeld Haha!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:38

Neee!!!!!! Niet eens!!!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 19:41

Kijk zo hoort t Haha! Ik durf me er weer te vertonen Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:47

Leuk verslag Leon, zo te lezen heb je een hele leuke dag gehad!
Heel veel plezier op je stageplek van de zomer!!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:50

Nou zo te lezen heb je een erg leuke dag, maar dat kan ook niet anders dan bij zoveel leuke tinkers Lovers heel veel plezier van de zomer met je stage daar.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:31

ah leuk zeg!
tinkers zijn gaaf he!
ik heb er een maand 1 gehad(van de bonte parels)pierrot heette hij. was echt een leuk paardje, een echte goed zak ook.
ze zijn inderdaad erg aardig daar en de hengsten vooral zijn erg gaaf!!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:11

Heey een paar van die Tinkers staan ook bij tinkerwereld toch?
Nouja, leuk dat het zo leuk was

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:28

hey wat gaaf leon!!
en bentley is echt een schatje!!! Kwijl Lovers
echt een lieverd en ze rijdt heerlijk....
en ze dressuurt trouwens heel makkelijk,
ik wilde haar al gelijk kopen, maar mammie niet..
vreemd he?? Verward
en inderdaad die hengsten.... Kwijl
en miran jos en jan zijn ook heel lief en gezellig!! Haha!
heel veel plezier met je stage!!

.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers