paardenvrouwen en hun mannen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

paardenvrouwen en hun mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 23:39

na de kleding en huishoudtopics over paardenvrouwen nu eentje over
paardenvrouwen en hun mannen aangezien het vandaag valentijnsdag Lovers leek me dat een goed idee.
waar heb jullie vriend leren kennen??
en gaat hij mee naar de paarden of vind ie ze eng of vies of dergelijke??
vertellen jullie meestal meteen dat je paardrijft of niet??
ik alleen als ze vragen wat ik in het dagelijks leven doe
en dan krijg je eerst zon blik van achterlijk pennymeisje
haha maar als ik dan begin te vertellen zijn ze toch meestal verrast
dat je er zoveel tijd bij doorbrengt!! verveel jij je dan nooit?? vragen ze dan ik nee daar heb ik het te druk voor en dan geloven ze je niet
krijg je zo'n opmerking van je bent toch niet de hele dag aan het hobbelen?? dan zeg ik doe wel meer dan hobbelen!! en zo gaat het nog even. ik vraag me echt af dan wat sommige mensen doen
en hoor ook vaak van vriendinnen dat ze zich vervelen.
maar waar ik eigenlijk naar toe wou zijn paardenvrouwen moeilijker voor mannen omdat het meer 'vrijheidsmensen' zijn die ruimte en tijd
nodig hebben
om naar hun paarden te kunnen gaan.
ik heb vaak het gevoel dat ze zich overbodig voelen !!
wat is jullie mening??

trouwens leuke hetero paardenmannen meld u hier Haha!


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:45

Ik ben niet erg representatief denk ik: mijn man is nog veel gekker op paarden dan ik! Ik heb hem leren kennen bij de dravertrainer waar ik mijn (toen nog heel jonge) merrie in training had gezet, hij werkte daar als 2e man. 1 Februari waren we 13 jaar samen Lovers

Extremely rare and Beyond Compare

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:55

Ik heb mijn vriend op Bokt leren kennen.... Sypheron! Lovers
Hij had niets met paarden, maar ondertussen is er bijna wekelijks wel een paardenverslagje van hem te lezen. Hij wil dolgraag beginnen met paardrijden en is stapel op mijn dames.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:16

Ik heb mijn vriend meteen verteld hoe gek ik op mijn paard ben en hoeveel tijd erin gaat zitten. Grote problemen heeft dat nooit gegeven.
Mijn vriend heeft zelf helemaal niks met paarden. Yorghos vind hij wel leuk, maar daar houdt het meteen mee op.
Mijn vriend gaat niet vaak mee naar stal. Maar dat vind ik wel prettig, eigenlijk. Mijn paard is mijn hobby en daar ben ik het liefst gewoon zelf mee bezig.

* To Belg, or not to Belg *

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:00

Paarden zijn altijd een groot deel van mijn leven geweest. Daarom heb ik het ook bij het begin van mijn relatie met Edwin gelijk verteld. Ik ben niet van plan om voor wie dan ook mijn paarden op te geven, tenzij het MIJN EIGEN beslissing is.

Na de dood van Bobo reed, trainde en verzorgde ik samen met iemand een draver, dit gaf destijds zoveel strubbelingen dat Edwin juist degene is gezegd dat we maar moesten gaan uitkijken naar een paard voor mezelf. Inmiddels zijn dat er 2 Knipoog

Ed vindt het wel leuk, zijn hobby is het niet. Hij gaat redelijk vaak mee, vooral omdat Robin dan op Ies rijdt (Ed loopt dan mee) en dan kan ik mee op Mander. Echt veel 'feeling' heeft hij niet. De bedoeling is wel om in julli een paar dagen met vrienden weg te gaan. Dan gaat Mander onder het zadel mee en Ies aangespannen. Een keer raden wie Ies dan gaat mennen! Haha! Yep!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:20

Mijn man was ooit mijn buurjongen maar dat is echt al heel erg lang geleden.
Ik heb wel het geluk dat hij stapel gek is op beesten en dus ook op paarden. Verder heeft hij zelf een grote passie; muziek waar hij ook zijn beroep van heeft gemaakt. Als muziekant ben je vaak van huis [optredens in de week-einden] en de lessen die je geeft vallen allemaal in de middag en avond. De tijd dat ik met mijn paard bezig ben valt grotendeels samen met de tijd die ik aan mijn paard besteed.
Maar ook samen besteden we veel tijd aan het paard. In de week-einden helpt hij me met de training [als dat kan] en hij gaat altijd mee naar de les en mijn wedstrijden. Ik denk dat ik het wel heel erg getroffen heb met mijn man Lovers


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:51

nou die van mij moet dus echt niks van paarden hebben! tis een italiaan en als je het woord paard al zegt begint ie al te stressen. zo vervelend. zelfs voor speedy is ie bang, en speed is een shet, echt dolkomisch van te worden, maar hij is wel heel lief hoor!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:26

Mijn man was vroeger mijn buurman (heb ik dit eerder gelezen?) Nu moeten we nog een nieuwe keuken.Steltmijn man voor om eerst een paard te kopen. Is die lief of niet

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:46

Mijn man heb ik leren kennen omdat hij mijn paardrij-instructeur was. Dus ja, typisch een penny-verhaaltje he en dus is hij net zo gek op paarden als ik.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:55

We werken voor dezelfde baas.. en ik had veel contact met hem vanwege de artikelen voor de vloot.. tja en van het een kwam het ander Haha!
Hij is geen paardengek, zijn ouders hebben wel altijd paarden gehad en hij heeft wel strandritten gemaakt maar dat doet hij niet meer..
Hij gaat wel altijd mee met wedstrijden enz, komt regelmatig even Piropo hallo zeggen en staat achter mijn hobby, Wij hebben een paard Haha!

Maar hij was het ook die zij dat ik na de dood van mijn vorige paard zei dat ik nou achter mijn droompaard aan moest gaan...hij was het die er ook dag en nacht mee bezig was omdat Piropo nog in Madrid stond en niet vervoerd mocht worden vanwege de MKZ....
Ach hij is eigenlijk net zo gek op Piropo, hij loopt met hem, geeft hem appels enz. Hij rijdt alleen niet.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:02

Ik was al getrouwd voordat ik met paarden begon. Mijn man moest er in eerste instantie ook niets van hebben. Nu heeft hij zijn eigen paard, rijdt i.v.m. tijdgebrek wel niet meer zo veel, maar is er eigenlijk nog gekker mee dan ik.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:39

Ik had Jos 1 keer via Bokt gesprokenop msn daarna zeker een ahlf jaar niet meer(ik wist nml niet eens meer dat ik 'm op bokt had gesproken)
Op een hengstenkeuring heb ik hem voor het eerst gezien en lerenkennen.
Eigenlijk tussen de paarden.
Het is wel hardstikke leuk hoor een vriend die ookveel van paarden af weet.Ik geloof niet dat hij het lastig of vervelend vind teminste ik heb nog geen klachten gehad!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:10

Zijn eerste keer te paard was meteen ons eerste afspraakje. Hij vond paarden namelijk geweldig maar wilde niet naar een manege voor les. En zo vroeg hij of hij een keer mee naar mijn paard mocht. Eigenlijk vraag ik me nog steeds af wie hij toen leuker vond: mij of het paard Knipoog

We zijn daarna uit eten gegaan (met paardenlucht aan onze kleren) en vanaf dat moment pikte hij regelmatig mijn paard in. Hij was zelfs een keer met hem naar buiten gegaan (mocht niet van mij) en daarbij een bandage verloren. Voor de goede vrede had hij dat niet verteld maar toen ik de volgende dag naar buiten ging trof ik het bewijsstuk aan Haha!
Maar de keer dat hij hielp met poetsen en driftig pogingen deed om een been op te tillen zodat hij de hoef uit kon krabben terwijl ik al een andere hoef aan het uitkrabben was breng ik hem af en toe nog fijntjes in herinnering. Net als die keer dat hij de deken er maar niet af kreeg omdat hij de singels niet had losgemaakt!

Nu zijn we 10,5 jaar getrouwd. Hij rijdt, zorgt voor de paarden, mest stallen uit, repareert boxen etc. etc. Alleen heeft hij helaas maar weinig tijd om te rijden maar dat komt hopelijk wel weer. Inmiddels weet hij in elk geval dat een paard toch echt maar een been tegelijk op kan tillen Knipoog

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:39

Mijn vriend wist al voordat we een relatie kregen dat ik veel met paarden bezig was (hoewel het op dat moment op een laag pitje stond wegens mijn opleiding.). We hebben namelijk eerst een paar jaar om elkaar heen lopen draaien!
Zelf heeft hij helemaal niets met paarden. Hij houdt altijd een veilige afstand. Hoewel hij nu wel steeds meer durft.
Verder was het zijn idee om een paard te kopen. Zijn redenatie: Ik ga toch ook niet op de computer van de buurman, waarom moet jij dan wel op een paard van iemand anders rijden?
Lief hè? Lovers
Eduard probeerd ongeveer 1x per week mee te gaan naar Rhona. Hij kijkt dan op een afstandje toe en dan gaan we wandelen. Meestal leeft hij zich dan uit met het fototoestel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:52

Mijn vriend wist al dat ik paardegek was voordat we "verkering" kregen (haha, stom woord Haha! )
We kwamen elkaar geregeld tegen op het strand, ik met Isolda, hij met zijn vliegers en vrienden.Hij zag me dan vaak rond stuiteren omdat Isolda altijd wel IETS zag in die vliegers *LOL*
Op de mavo vond ik hem al leuk, hij mij ook, maar waren beiden te verlegen. Een paar jaar later kwamen we elkaar weer tegen en overwonnen we onze verlegenheid Lovers

De paarden waren voor hem een vanzelfsprekendheid. Jantina hoorde nou eenmaal samen met een paard. Hij zag me toen alleen maar in gewone kleren als ik op stap was ofzo *LOL*
Nu begint hij langzamerhand ook "paardeman" te worden. Rijden wil ie niet meer, nadat Isolda hem hardhandig tegen de grond geworden heeft.
Maar hij gaat graag mee rijden. Hij op de fiets, ik met Isolda!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:17

Snap niet dat jullie ook nog eens tijd voor een vriend hebben. Ik heb er echt geen tijd meer voor. Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:51

Ik heb mijn eejee bijna 14 jaar geleden (op 1 april hahaha) in de kroeg gevangen.
Hij heeft altijd zijn motors gehad en vind het leuk dat ik Gam heb.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:04

Toen ik vriendlief leerde kennen reed ik zelf niet regelmatig en hij al helemaal niet. Ik heb het rijden weer opgepakt, gewoon 1x per week op de manege. Hij ging wel altijd mee kijken en achteraf aan de apres-cheval Haha! (een heeel belangrijk onderdeel van het paardengebeuren Tong uitsteken).

Van het een komt het ander, dus inmiddels een jaar of 6 (?) geleden heeft hij ook maar eens een lesje genomen. Zo snel mogelijk mee met een beginnersgroep naar het strand en hop, op paardrijvakantie }>.. Toen was het hek van de dam....

Op een gegeven moment merk je dan dat je twee tot drie keer per week rijdt, de buitenritten regelt, een springlesje volgt etc. etc.. Een eigen paard wilde hij niet, gezien de hoeveelheid tijd die daarin gaat zitten. Maar goed, toen de vraag kwam of wij driekwart jaar op een paard wilden passen toch Ja gezegd...Tong uitsteken

Het is waarschijnlijk niet moeilijk te raden wie er het vaakst op stal was...... Nu zijn we op zoek naar een eigen paard Lachen

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:47

Ik kon mij vriend al langer,pas na een jaar kregen we wat.
paarden wist hij dat ik het leuk vond,en ben toen een paardje gaan leasen,alleen vond hij dat niet zn goed plan,was veel gezeur en besloot dat ik dan beter zelf een paard kon kopen (ideaal zn vent Haha! )

Ik was het daar niet zo mee eens,maar toen toch bij een pony wezen kijken en toen had hij al besloten dat we der zouden nemen,heb peet ook van hem gekregen!

Eerst moest hij er niet veel van hebben,maar nu al steeds meer hij loopt eens haalt der pluk uit haar gezicht(anders ziet ze niks)en geef alle paardjes een lekker peentje(verdeelt 3 penen aan 8 paarden anders is het zielig als de een wel krijgt en de ander niet Knipoog ).
verder kan hij wel eens zeuren als peet een hap in mijn vingers geef en ik haar een jets,dat is zielig wendy!

Hij mest nu zelfs de stal al uit,kortom hij vind het steeds leuker denk alleen dat het ernaast blijft en niet erop.

maar ben wel blij met mn vent,hij is het er allemal mee eens,en maakt nergens een probleem van!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:24

Ik heb mijn vriend leren kennen bij het uitgaan, hij wist gelijk de volgende dag al dag ik een paard had Haha!
Hij is zelfs meegegaan, ik moest tussen onze date door met Flair stappen omdat ze toen een peesblessure had.

Hij durft haar na bijna 4 jaar nog steeds niet aan te raken (mietje) hij laat me lekker gaan als ik bij Flair ben, moet er toch niet aan denken dat hij erover zou zeuren. Dan zou het ook snel afgelopen zijn denk ik.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:26

Ik heb mijn paardje gekocht toen ik al een relatie met mijn vriend had. Op dat moment wilde ik even nix met paarden te maken hebben (ja ik weet het, VAAG!!) maar toen ik mijn meidje zag was ik verkocht. Ik heb mijn vriend er eigenlijk nooit over gehoord. Ja hij vind dat het stinkt, maar ik mag haar niet weg doen van hem (heb ik ooit overwogen wegens geldgebrek) en dat vind ik dan wel heel lief. Hij zei toen: ik zie toch wat ze voor je betekend. Lief he??? Nou scheelt het wel dat hij erg veel werkt (zo'n 60 uur in de week minimaal), dan zeurt ie ook niet dat ik meer bij haar ben dan bij hem (zou hij wel gelijk in hebben!!!).

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:39

Ik heb mijn vriend 3 jaar geleden leren kennen via een vriendin, toen zijn we een paar dagen met elkaar gegaan.
Nu zijn we sinds 9 maanden weer bij elkaar.
Ik heb hem leren kennen via een vriendin die op stal stond dus hij wist dat ik paarden had.
Ik zeg al gelijk dat mijn paarden op de 1e plaats komen !
Nu is dat wel veranderd mijn vriend en paarden staan samen op nr1 Haha! !
In het begin dat ik met mijn vriend had was hij nog bang voor paarden, nu doet hij alles met ze behalve rijden.
Toen ik net het ongeluk met mijn schouder had gehad moest hij heel veel helpen, gelukkig vond hij dat geen enkel probleem Lovers, hij knuffelde zelfs met ko !
Ik heb vroeger weleens van die vriendjes gehad die jaloers waren op mijn paard, die gingen ook heel snel weg Haha!
Groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:00

Mijn man was er eerder dan mijn paard, maar niet eerder dan mijn liefde voor paarden!
Toen we op Friezenjacht gingen is hij ook mee geweest en nu dat we Ynse al bijna 1 jaar hebben is hij echt gek op hem!
Hij gaat ook wel eens mee, of komt kijken als ik les heb!

Ik zit nu op mijn werk en hij belde net vanaf de manege dat hij even bij Ynse was wezen kijken omdat het water weer afgesloten was ivm de vorst. Hij heeft de waterton weer even gevuld, lief he??!!
En ik hoef het niet eens te vragen!! Lovers

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:25

Mijn vriend gaat straks nadat Raimaer bevallen op haar leren rijden, zodat we nog eens samen naar buiten kunnen. Wie weet wat daar nog van gaat komen *LOL* *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:36

Mijn man was mijn buurman (jaja..........nog zo een, Lachen ) en wist dat ik verzot op paarden ben en dat ik er toen eentje had. Nu is het paardenbestand uitgebreidt, hij kent ze qua naam, maar zou ze niet herkennen als ze in het land lopen. Hij zegt dat ie er allergisch voor is, whoeehahaahhaa!! Maar goed, hij laat me redelijk vrij maar piept en zeurt wel wanneer ik naar de (meerdaagse) wedstrijden ga......... Schijnheilig . Het is een schat hoor......maar gewoon geen echte dierenvriend, ikke daarentegen ben idolaat van beessies, }> .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne en 109 bezoekers