Afspraken niet nakomen? Hoe denken jullie erover..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Afspraken niet nakomen? Hoe denken jullie erover..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 11:56

Als je een afspraak met iemand maakt, is het toch heel normaal te verwachten dat iemand die afspraak nakomt?

Stel je spreekt een tijd met iemand af, en iemand komt 10 minuten te laat dan vind ik dat al vervelend. Vooral als die iemand dan nog eens doet alsof er niets aan de hand is. Kijk als die dan zegt sorry, ik ben wat te laat dan is het alweer goed. En dan heb je ook nog eens die mensen die standaard te laat komen, het kost me grote moeite om dan mijn gedult te bewaren, ik zit dan bij wijze van spreken al te stressen bij 2 minuten over tijd, terwijl ik toch altijd weet dat diegene te laat komt. Maar ik heb dan zoiets van, spreek dan later af...

En dan heb je op school nog eens die mensen waar je afhankelijk van bent. Bijvoorbeeld als je samen met hun in een groep zit en je moet samen een product realiseren waar dus ieder hetzelfde cijfer voor krijgt. Ik vind het vreselijk als hun zich niet aan de afspraak houden om bepaalde dingen uit te zoeken, op te sturen enz. Dat betekend dan dat ik ook achter loop of dat ik alles kan doen.... Dat vind ik het ergste, dat mensen zich niet aan afspraken houden waardoor jij er van op achteruit gaat...

En waar ik me ook zo aan kan irriteren is als je afspreekt iets dinsdag te mailen en je krijgt het pas donderdag. En dan ook nog raar opkijken als je er iets van zegt Scheve mond Afspraak is toch afspraak? En zonder afzegging of reden vind ik dat je je daar gewoon aan moet houden.

Ik wil niet zeggen dat ik perfect ben wat betreft afspraken hoor! Maar ik ben wel altijd optijd en voel me erg schuldig als ik niet op tijd ben... Dit zeg ik dan ook gelijk.

Maar die mensen die verbaasd zijn dat je er iets van zegt als ze hun afspraak niet zijn nagekomen, die snap ik niet helemaal..

Het doet er verder niet toe waar die afspraken over gaan, het gaat ook om het vertouwen dat je in anderen hebt.

Hoe denken jullie hierover?

Vinden jullie het erg als iemand zijn afspraken niet nakomt en hoe gaan jullie ermee om?

Hoe soepel zijn jullie wat betreft afspraken?

Hechten jullie veel waarde aan het nakomen van afspraken?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:05

Ojee Bloos ik ben dus echt iemand die standaard te laat komt.
Ik doe er echt mijn best voor en het gaat steeds beter, maar de paar minuten voor de afspraak gaan altijd sneller voorbij dan je denkt en dan is het weer haasten geblazen.

Ook ben ik iemand die snel roept: "ik bel je van de week" maar als er niks dringends achter zit en ik gewoon voor de gezelligheid zou bellen kan het ook wel eens een weekje later worden Bloos

Ik heb dus 1 vriendin die zich er mateloos aan irriteert. En ze heeft ook gelijk, maar dat is ook een beetje mijn karakter. Ik ben zelf vrij makkelijk wat anderen betreft, omdat ik weet hoe ik zelf ben.

Tja het is niet mijn beste eigenschap maar elke gek z'n gebrek denk ik dan maar Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:08

Ik ben ook iemand die standaard overal te laat komt.
Het is idd vervelend, ik weet ook niet waarom het zo is, maar het is gewoon altijd zo. Terwijl ik best wel op kan schieten.

Maar als ik echt afspreek van om half 9 moet je er zijn, dan ben ik er ook meestal wel. Maar als eht zo losjes gaat van: Oh ik kom wel om half 9 ofzo. Dan wordt het bij mij ook gerust 9 uur.

En idd wat Cody zegt: elke gek zijn gebrek.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:10

Ik heb dus ook een super hekel aan mensen die te laat komen, zelf ben ik meestal net iets te vroeg.
Ook heb ik een hekel aan mensen die iets zeggen en het dan niet nakomen of ineens net doen alsof ze nergens vanaf weet. Echt heel irritant.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:49

Ik sluit me bij Angus aan. Meestal is het geen opzet als mensen een afspraak vergeten, maar het is irritant, want jij maakt een plaatsje vrij in je agenda en dan zit je daar een tijd te wachten. Scheve mond Bij sommige vriendinnen van me weet ik dat ze vergeetachtig zijn, dus die bel ik meteen als ze 10 min. te laat zijn. Weet ik ook waar ik aan toe ben. Lachen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:54

Weet je waar ik een hekel aan heb?! Dat als je een week van te voren met iemand wat afspreekt en dat diegene het dan een dag van te voren af zegt Boos! Ik wordt daar gek van!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:58

Humpf Cody, het is maar goed dat wij nog nooit iets met elkaar afgesproken hebben Haha!

Hoewel... dan waren we waarschijnlijk alletwee een half uur te laat gekomen dus eigenlijk precies op tijd Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:52

M'n vriendinnen hebben ook al 2 begrippen: horlogetijd en Marije-tijd Bloos
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn hier Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:46

Mijn vriend is ook zo iemand die altijd en overal te laat komt.
Pas zou hij meegaan naar een afspraak bij mijn huisarts. Ik had tegen hem gezegd dat ik daar om half 5 moest zijn, terwijl dat eigenlijk pas om kwart voor 5 was. Komt ie nog te laat!
De reden: meestal gewoon dat hij te laat vertrekt. Of nog even gauw dit of dat moet doen...
Ik kan me er groen en geel aan ergeren. Maar dat helpt niet. Het enige wat helpt is gebruik maken van een Sander-tijd en DE tijd. Zit daar een half uur tussen, dan lukt het meestal wel.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:51

Toen ik van het noorden naar het zuiden van het land verhuisde moest ik echt wennen aan dat brabants kwartierke wat vaak een half uurke werd

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:58

Ik vind het dus ook verschrikkelijk Manda.
Bij sommige mensen spreek ik dus ook voortaan eerder af omdat ik dan nog kans hebben dat ze er zijn op het moment dat het eigenlijk nodig is..
Zelf ben ik eigenlijk altijd op tijd.
Kijk, een keertje te laat komen kan best en is ook totaal niet erg maar dan ben je wel minimaal een verontschuldiging schuldig als je het mij vraagt.
Met schoolprojecten is het idd NOG veel erger.. Ik doe het liefste alles alleen....

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:02

Ik kan er ook niet tegen als iemand z'n afspraken niet nakomt Boos! En al helemaal niet van een hoefsmid als je met je hele hebben en houden op hem zit te wachten en hij komt niet opdagen...
Het te laat komen kan ik niet mee zitten, want dat doe ik zelf ook Haha! Ik kom standaard 5 of 10 minuten te laat ook al haast ik me nog. Ik zeg dan altijd, beter laat dan nooit.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:06

Ik heb een hekel aan mensen die te laat komen...Behalve als ze met de NS komen, dan kan ik het ze wel vergeven *LOL*

Afspraken niet nakomen bij het maken van werkstukken ed is genoeg om me binnen een kwartier van een goed humeur compleet opgefokt te krijgen. Daar kan ik echt niet tegen!!!
en meestal kun je het dan uiteindelijk alsnog zelf doen, omdat het niet af of maar half gedaan is...Huilen Laat mij maar lekker solo werken hoor *LOL* (al zijn er natuurlijk ook mensen waar je wel fijn mee kan samenwerken...Haha! )

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:12

Je moet idd bij mensen van wie je weet dat ze standaard te laat komen wat eerder afspreken en dan houd jij je gewoon aan de tijd die jij in gedachten had. Probleem opgelost toch Knipoog

Bij mijzelf ligt het aan de afspraak die ik heb. Voor een hoefsmid of DA zal ik altijd op tijd zijn, maar een afspraak met familie of vrienden kan altijd wel uitlopen. Ik heb geen zin om ook nog te stressen in mijn vrije tijd.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:35

Bloos Bloos Bloos Er voelt zich hier iemand absoluut niet aangesproken Bloos Bloos

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:48

ik vind het wel belangrijk om op tijd te komen op een afspraak, liever 20 min. te vroeg dan 20 te laat.
en als mensen te laat komen en geen sorry zeggen of als ze heelmaal niet meer komen: grrrrrrrrrrrrrrrr

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:34

Als ik met een vriendin (die meestal ook te laat komt) afspreekt en ze komt niet op tijd kan ik me erg ook flink aan irriteren maar dan komt ze na een kwartier pas aanzetten terwijl ik meestal wel op tijd ben. Maar pas geleden hadden we afgesproken om samen naar de stad te gaan op een bepaalde tijd en zij was er al 10 minuten van te voren terwijl ik 10 minuten later aan kwam zetten. Had ze dus 20 minuten staan wachten want ik was er vanuit gegaan dat zij ook wel laat zou komen Clown dus dat ik ook maar niet meer. Dat was dus een blunder ... Ik krijg zelf ook een schuldgevoel als ik te laat kom maar ik kom meestal wel op tijd *gelukkig*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:01

Ik ben het helemaal met je eens Manda!

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan,ikzelf kom ook echt liever 20 minuten te vroeg dan te laat...en anders even een bellletje..

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:03

Over dat te laat komen goh.. daar hebben amanda en ik nou nooooooit last van.. de ene keer kom ik te laat en de andere keer aman, ben er nu wel aan gewent.. Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:10

Bij mij ligt het er een beetje aan; als ik met een vriendin afspreek, ben ik ook wel eens te laat (nooit meer dan 10-15 min. Schijnheilig ), maar als ik de kinderen naar school moet brengen, naar de dokter moet, of rijles heb, ben ik wel altijd op tijd!
Ik ben het met je eens dat het eigenlijk een hele irritante eigenschap is, net of je iemand de moeite niet waard vindt ofzo Scheve mond ....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:00

Moet er inderdaad wel bijzetten dat ik in gevallen als hoefsmid, dokter, school-afspraken ed wel op tijd ben, maar dat ik erg laks ben bij vriendinnen enzo.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:13

Heb ook het zelfde als cody. Als we afspreken om uit te gaan, kaneht gerust wezen dat ik nog moet douchen als ze me op komen halen. Maar gelukkig zijn ze allemaal heel vrij en vinden dat niet erg. Ze weten waar het drinken en de afstandbediening ligt, dus heel erg vinden ze hte ookniet hoor.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 09:04

Vroeger had ik zeeën van tijd en vond ik het niet zo erg als iemand een half uur te laat kwam of zo.
Ik ergerde me dan wel aan 't feit dat die persoon zich niet aan de afspraak hield, maar goed, ik was het snel weer vergeten.

Tegenwoordig echter heb ik er soms Boos! last Boos! van...

Even uitleggen:
Ik MOET elke middag even slapen, anderhalf uur tot twee uur soms.
Dan spreek ik af met iemand om naar Cerise te gaan, die gaat mij ophalen om bijv. 13.00 uur, en dan kan ik na de boodschappen aan 't eind van de middag nog van half vier tot half zes slapen zeg maar.

Het heeft lang geduurd voordat die persoon eindelijk mijn paard kon meeten, dus ik dolblij.
Belt diegene een kwartier van tevoren op:
"Sorry het wordt een uur later, kan pas om twee uur bij je zijn..."
Dan kan ik toch zo kwaad worden!! Boos!

Die persoon wéét hoe ik 's middags met mijn tijd zit, weet ook dat ik wilde rijden met Cerise en dat ik dat dit keer wel kan vergeten... Frusty

Zelfs mijn eigen zus heeft er een handje van veel later te komen dan de afspraak is.
We hebben er regelmatig hele discussies over gehad, en ik weet ook wel dat als je een dochtertje hebt van 2 jaar dat het niet meevalt, soms moet ze met openbaar vervoer van haar woonplaats naar ons.... Frusty

Dus ik maak nu gewoon geen afspraak meer met haar, geen vaste tijden.
Ze gaat op bezoek bij mijn ouders, ik ga gewoon mijn 'bezigheden voor die dag doen', en als ze arriveert krijg ik een telefoontje... *LOL*
Dan huppel ik snel naar mijn ouders en weet ik zeker dat we geen ruzie hebben om tijden.
Preventieve maatregelen tegen familieruzies heet dat. Tong uitsteken

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:44

Een vriendin van me maakte vaak dubbele afspraken en kwam vaak haar afspraken niet na! Zwaar irritant!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:05

Dubbele afspraken vind ik wel erg.
Maar als je een beetje te laat komt vind ik dat niet erg, als we toch niet op tijd staan, zoals met uitgaan ofzo