Eiwit allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Eiwit allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 22:40

Hoi,

Ik heb enkele vragen over eiwitallergie:

1: Hoe herken je het?
2: Kan de dierenarts dmv van een test vaststellen of de pony eiwitallergie heeft?
3: Wat kan je tegen eiwitallergie doen?

Mijn huurpony heeft de laatste tijd vaak diarree. Hij kreeg altijd kuilvoer, maar we zijn daarom overgestapt op hooi. De diarree is wel minder geworden, maar niet helemaal verdwenen.
Verder heeft hij een soort roos in zijn manen en in de zomer heeft hij ook vaak jeuk. We dachten altijd dat het zomerexceem was, maar zou dit ook eiwitallergie kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:46

eiwit allergie uit zich dmv bultjes (meestal op schouder) of verkrampte spieren, dat laatste was bij meron het geval... meteen van het kuilvoer afgehaald, ook van de wei af (was voorjaarsgras) en op goed gedroogd hooi gezet en eiwit arme meusli. pas na 5 weken was het weer over.
die schilfers in zijn manen kunnen idd duiden op manenexceem, maar dat begint meestal pas in april, dus vandaar dat ik dat een beetje raar vind.
voor die diarree zou ik ff bij de DA langs gaan, want je hebt op deze manier kans dat je pony uitdroogt.
groetjes liselot

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:47

wij hadden ook een paard met eiwit allergie en die kreeg overal bulten en verder geen jeuk ofzo, maar er zullen ook wel verschillende reacties zijn op zo'n allergie.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:42

teveel eiwitten geeft idd bulten. Mijn verzorgpaard kreeg ze in t voorjaar altijd, in het verze gras. Alleen had zij ze onder dr buik.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:47

Over het algemmen krijgen paarden die gevoelig zijn voor eiwit bulten.
De diarree zou ik een DA bij halen, als het nu al lang duurt en eigenlijk niet over gaat.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 15:39

Lex heeft sinds gisteren geen diarree meer Lachen