Brief in hoefslag over Negro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Brief in hoefslag over Negro!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 21:23

BRON: Hoefslag

Fantastisch zo'n dressuuravond tijdens de KWPN Hengstenkeuring in de Brabanthallen. De terechte winnaar Rousseau in de klasse L en Rubels in de klasse Z waren er. Wat hebben we genoten van deze hengsten.
De clinic van Marlies van Baalen met Idocus, de clinic van IJbrand Chardon en de show van de 'Cabochon trein'waren fantastisch. een noot: jammer dat het paard Pay Bays NL bereden door Jacques Laarakker, zo werd voorgebracht. Het paard kwam niet echt 'uit de verf'. Als slot van de avond, in verband met de afwezigheid van Anky van Grunsven, vijf kuren op muziek die beoordeeld werden door drie gelegenheidsjuryleden : Tineke Bartels, Coby van Baalen en Cees Slings.
De hele avond hebben wij genoten van deze combinaties, totdat de hengst Negro met amazone Anne van Olst in de ring verscheen. Zij liet een Kur op muziek zien waar het paard zeker niet klaar voor is. Wat zij liet zien, was dramatisch. Niet alleen de muziekkeuze, maar bovenal het rijtechnische gedeelte.De kritiek om ons heen op de tribune was niet van de lucht! Moet een jong paard niet worden beschermd? Natuurlijk, ieder paard! Zowel voor amateur-en basisruiters maar, zoals blijkt, ook voor professionele ruiters. Wij zullen volgend jaar wederom genieten van de goede paarden en hopen dat zij worden bereden door de ruiters en amazonesdie deze paarden verdienen.'

Deze brief stond in de recente hoefslag, en wou hem jullie niet onthouden, waarschijnlijk hebben jullie het ook gelezen, maar ik denk dat jullie betere commentaren kunnen leveren dat ik, want ik ben er niet bij geweest die avond..
So let hear it!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:35

Het schijnt zo te zijn ja. Ben er zelf niet bij geweest maar het moet idd drama geweest zijn. Tineke Bartels zei zelfs dat als ze een bel had gehad dat ze de combinatie uitgebeld zou hebben.

Ik heb vorig jaar met hem in de baan gereden en toen reed ze alle Grand Prix oefeningen al uit. Dat paard is achter zo goed en loeisterk maar hij kan het voor gewoon niet aan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:44

youngster schreef:
BRON: Hoefslag

Moet een jong paard niet worden beschermd? Natuurlijk, ieder paard! Zowel voor amateur-en basisruiters maar, zoals blijkt, ook voor professionele ruiters.


Maar jonge paarden worden toch ook wel beetje beschermd? Teminste ik dacht altijd dat je met een paard van 5 jaar pas in de L-dressuur ring mag verschijnen Verward..... (maar het kan zijn dat ik het fout heb ). Bij de oudere paarden (zoals Negro) weet ik niet of daar ook een regel voor is, zou eigenlijk wel zo moeten zijn .


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:52

Als we het over jonge paarden beschermen hebben, waarom wordt er dan niets gezegt over de jaargang van vorig jaar die galopwissels springen?? Dat vond ik toch wel een beetje overdreven om die daar te laten zien.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:05

Anne van Olst en Nergo waren voor de kenners een aanfluiting, maar daar deed ze het niet voor. Het ging om de fokkers en die vonden die kermis prachtig. En het was dubbel scoren want na een klaagzang bij de organisatie mocht ze het zaterdag nog eens voor een overvolle tribune overdoen. Dat scheelt weer wat dekadvertenties Misselijk

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:44

Ik heb ongeveer ongeveer drie jaar geleden Negro ook zien lopen op de hengstenkeuring. Het was toen al een aanfluiting. Hij liep echt in de krul getrokken en kon van spanning bijna niet anders dan passageren. Als je het over een correcte basis hebt (ontspanning en los door het lijf) dan is dit toch niet het ideale voorbeeld!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:34

Ook ik kan me prima in de brief vinden. Alleen de zin over Jacques Laarakker vindt ik wat te grof. Hij viel inderdaad op omdat hij iedere keer een meter te laat was maar de oefeningen vond ik niet slecht gaan. Ik kreeg een beetje medelijden met hem tussen al die fantastische amazones. Het was echt een prachtige show met vele originele onderdelen die ze daar lieten zien. Complimenten!!

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:40

Et Voila!

Het was ook echt een blamage!
Het arme dier kon geen kant op, en hij heeft zoveel talent! Doodzonde

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:56

Anne moest zich rotschamen. Wat een vertoning, heel de weg zat ze hem te gallen en te pesten. terecht commentaar van tineke en een terechte brief in de hoefslag.

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 13:56

Ik ben het ook volkomen met de brief eens. Zo'n zielige vertoning. Waarom laat ze niet gewoon zien wat hij kan en niet wat hij niet kan. Ik snap het echt niet hoor. Hier zou ik dus door afknappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:42

Bij het losrijden viel het me al op. Op dat moment wist ik niet dat het Negro was trouwens, ik dacht wel aan een Ferro, maar verder niet op gegokt. Dat was trouwens op zaterdag. Negro liep later samen in de baan met Olivi en dat gaf wel een zeker contrast. Ik had Negro ook liever iets anders gezien dan zoals hij voorgesteld werd.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:48

Goed dat er aandacht aan besteed wordt, misschien wordt er de volgende keer door anne wat meer op gelet dat ze vriendelijk bezig moet blijven met haar paard.

Moet helaas zeggen dat ik voor de hengstenkeuring zoiets over haar manier van omgaan met paarden al eerder heb gehoord. Geen goede reclame lijkt me.

Stralend de dag door.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:56

Klopt, toen hij vier was stelde ze hem ook al op een niet zo'n vriendelijke manier voor. Vooral toen hij schrok zat ze hem erg in zijn mond te trekken. Het publiek vond dat toen ook niet zo geweldig nee Boos!

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:12

Ik volg de prestaties van Anne in de internationale dressuursport reeds vele jaren en het is niet het eerste paard dat ze naar de bliksem rijdt.
Haar paarden hebben steeds te maken met blessures e moeten vroegtijdig de wedstrijdring verlaten. Ik stel voor haar een Brabants trekpaard kado te doen!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:42

Ja ik heb indertijd vooral het Chronos verhaal gezien, die ze op slinkse wijze bij Henk van Bergen weggehaald had. En altijd huilen he als het even tegenzit, daar kunnen mannen niet tegen dus krijgt ze weer haar zin. Misselijk bah

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:52

Dan bij deze een compliment aan de ruiters die het wel netjes aanpakken. Dan denk ik ook even aan HP, die heb ik ook wel eens een crisis op zien lossen op een hele nette manier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:58

stond daar in Paard en sport laatste in het voorwoord niet een artikel over, dat jong talent beschermd moet worden? Ik vind het op zich al een vooruitgang dat ze een hoop kritiek oogste door Negro boven zijn kunnen te laten presteren omdat hij er nog niet aan toe was.

De hond is de betere mens

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:28

In de Hoefslag van 2 januari j.l. stond zelfs een heel stuk over de overbelasting van jonge paarden. Blijkbaar gaat dat bij Anne van Olst het ene oor in het andere oor uit.... Zonde van dat paard. Maar ja, hij is er toch voor de dekdienst, dus wat maakt het uit als ie over een jaar kapot gereden is?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:33

als bijna achtjarige kan je best wel GP oefeningen meenemen, kijk maar naar Salinero, Krack C enz.

Maar zoals als zei het doet hoort het niet, zonde van zo een talentvol paard

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:02

Lovely schreef:
Dan bij deze een compliment aan de ruiters die het wel netjes aanpakken. Dan denk ik ook even aan HP, die heb ik ook wel eens een crisis op zien lossen op een hele nette manier.

Of Edward Gal,
Redford bijv. haalde volgens mij behoorlijk het bloed onder zijn angels vandaan,
maar gewoon blijven lachen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:37

Hoeveel angels heeft Edward eigenlijk Haha! Haha! Haha! Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:52

Vandaag staat er een reactie van GertJan in de hoefslag!

.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:12

Ja, die reactie heb ik ook gelezen, en moet zeggen dat ik vind dat hij heel goed heeft gereageerd. (Wat niet zegt dat ik het overal mee eens ben, maar ik heb wel waardering voor de manier hoe hij ermee om gaat. Hij gelooft in zn vrouw. Dat is duidelijk, en dat moet natuurlijk ook).

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:40

Kan iemand vertellen wat er in die reactie staat??

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:37

Hij schrijft dat de voorbereiding heel slecht was omdat ze op het laatste moment gevraagd zijn met de opdracht: in vijf minuten te laten zien wat Negro kan op muziek. Echter bij aankomst bleek er een heel panel van deskundigen te zijn om de verrichtingen te becommentarieren waardoor er veel druk op de ketel kwam. Negro was erg bang van een videoscherm en er ontstond onrust omdat de kur te hard werd afgespeeld. Vanaf dat moment liep alles mis. Hij is van mening dat Negro alle oefeningen beheerst en in alle rust is getraind en met weinig optredens/wedstrijden tot het nivo gekomen is waarop hij nu loopt. Hun doel is de OS van 2004 te halen. De briefschrijvers worden uitgenodigd om bij hun op stal te komen kijken en een dagje uit het leven van Negro mee te maken.

Naar mijn mening een hele sympathieke reactie. *LOL*

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lexa en 97 bezoekers