Begravenis was super mooi ! (vervolg na pechdag)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Begravenis was super mooi ! (vervolg na pechdag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 20:00

vervolg van: [VvdD] † Opa † ( 3e deel van erge pechdag)

--------------------------------------

Vandaag was de begravenis:
ik werd sóchtends wakker om 8 uur, we moesten om half 9 al weg
we gingen eerst mijn broers vriendin ophalen en daarna naar Oma
, we gingen toen we bij oma aan kwamen meteen weg
Naar het uitvaart centrum Kloppen & kramer
Daar lag opa opgebaart
Ik ging met mijn oma kijken en hij lag er echt SUPER mooi bij, net of ie sliep met een helemaal GEEN witte huid, zijn mond was dicht en er stond een beetje een glimlach op, het leek net een man van 50 of jonger, geen ééñ rimpel was er te vinden, hartstikke mooie man eigenlijk !
daarna om 10 uur gingen we de kist sluiten daar was bijna niemand bij, ik, oma, mijn vader , oom , tante en 2 neven wel
we mochten allemaal een soort schroef voor op de kist draaien
toen gingen we weg
opa lag in deze auto:
Afbeelding
hartstikke chjiek al zeg ik t zelf ! je kon de kist aan alle kanten heel mooi zien
zelf hadden we vervoer geregeld in deze jaguars:
Afbeelding
ach ik betaal toch zei oma Knipoog

We gingen naar de kerk en daar is een Mis gehouden
Toen kwamen ze met opa naar binnen, opa heeft in de militaire gewerkt en er kwamen 17 man van dezelfde leeftijd van de militaire wie opa kende de kist begeleiden naar binnen

eerst las mijn tante een gedicht voor en daarna ik een verhaal van mij en de kleinkinderen voor opa

Toen gingen we weer weg om 12 uur denkik ongeveer en we gingen naar de begraafplaats
daar werd opa begraven in een door mijn oom ontworpen graf, we mochten eerst afscheid nemen en daarna de rozen erop leggen
toen ging de kist naar beneden, jezus wat een diepte zeg echt diep
en daarna mochten we zand gooien en gingen we weer weg

er waren ontzettend veel mensen bij mijn opa aanwezig
van o.a de militairen uit indie , familie, vrienden, oude kennissen, oude collegas enzevoorts
daarna zijn we naar een cafe gegaan en nog naar oma en ik ben thuis gekomen om 6 uur

Nog even wat over opa:
Opa was bijna nooit thuis vroeger, altijd werken in het buitenland, indie, australie, afrika, europa gewoon en nogmeer gekke landen in dit vreemde wereldje
hij heeft ook nog een aap gehad in indie maar die heeft ie helaas achter moeten laten , was een wild aapje wie zo aan elkaar gehecht raakte dat dat aapje eigenlijk niet uit huis daar ging *LOL*
daarna nog bij een bedrijf Grasso gewekt, ook daarvoor veel naar het buitenland ! altijd vliegen, vliegen en weer terug vliegen en weer vliegen......
druk druk, heeft ook nog bij de koninklijke militaire van , blablabla gewekt en is geridderd tot prins van orange nassou ofzo (beetje moeilijk te volgen en te beschrijven allemaal)
toen ie met pensioen is gegaan is hij pas achteruit gegaan en werd dement, vertelde welles over de oorlog of vroeger maar ook dat werd minder, sinds een paar jar issie echt achteruit gegaan en u issie overleden Verdrietig I miss you...

bedankt voor het lezen allemaal en bedankt voor jullie steun
XXXXX Renée



Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:20

Wat fijn dat het een mooie begrafenis was, en dat er zoveel mensen waren.
Nogmaals heel erg veel sterkte !!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:51

Gelukkig dat jullie op deze manier waardig afscheid hebben kunnen nemen!! K*t he om te zien hoe die kist in de grond zakt, dat vond ikzelf iig het allerergste... Nou meis, nogmaal sterkte ermee!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:23

ik heb alles gevolgd en ik vind het echt heel erg voor je. Ik ben blij dat het zo'n mooie begravenis was. Mijn oma is ook pas overleden en die lag ook zo mooi opgebaard. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:27

Harstikke fijn voor je meid!
Wat betekent dat veel he, een mooie begravenis? Dat geeft echt een goed gevoel...

Mijn opa en oma zagen er wat minder fraai uit in de kist. Ze zagen er echt heel oud uit en ze waren ook best wit. Gelukkig heb ik ze niet in het echt gezien, alleen op foto's...

Veel sterkte meis!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:27

super mooi..
Het is heel erg maar je hebt gelukkig wel fijn afscheid kunnen nemen..
Sterkte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, onpaard, Sanet en 34 bezoekers