Saddam en zijn wapens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Saddam en zijn wapens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:03

Saddam verbiedt productie vernietigingswapens

Uitgegeven: 14 februari 2003 14:23
Laatst gewijzigd: 14 februari 2003 14:32

BAGDAD - De Iraakse president Saddam Hussein heeft de import en productie van massavernietigingswapens per decreet verboden. Bovendien herhaalde hij vrijdag tijdens een vergadering met topfunctionarissen dat zijn land geen massavernietigingswapens meer bezit, aldus het Iraakse persbureau INA.

De bijeenkomst had enkele uren voor de cruciale vergadering van de Veiligheidsraad van de VN plaats. Daar presenteren de leiders van de VN-wapeninspecteurs, Hans Blix en Mohammed el-Baradei, de rapportage over de medewerking van Bagdad met de inspecteurs.

"Individuen en bedrijven in de private en semi-overheidssectoren is het verboden om chemische, biologische en nucleaire wapens te importeren en te produceren", aldus het presidentieel decreet.

Saddam Hussein heeft zijn ministers opgedragen alle noodzakelijke maatregelen te nemen om het decreet te implementeren. Het parlement komt later vanmiddag bijeen om haar goedkeuring te geven aan de wetgeving die de productie van massavernetigingswapens verbiedt, een van de belangrijke eisen van de wapeninspecteurs.


Dit plaatje lijkt me wel van toepassing:

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:09

Toch geloof ik er helemaal niets van.. Saddam is niet zo'n makkelijk persoon die zomaar alles op zal geven, ik zou hem niet te snel in de hand spelen en ik vind dat het plaatje eigenlijk wel terrecht is..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:48

Het plaatje zegt meer over Bush dan over Sadam. Zoals zo veel mensen vind ik ze beiden even eng en bijna alles wat Bush over Sadam zegt gaat voor hemzelf ook op. Gewoon een rede van hem pakken, het woord Sadam in Bush veranderen en Irak in Amerika. Zal je verbazen hoe weinig er geschrapt hoeft te worden. B.v. openheid over vernietigingswapens??? Kernwapens??? Agressie naar andere landen???? en ga maar door!!!!

Ik vond die Amerikaan vanmorgen op ontbijt tv wel openhartig: ik houdt van mijn land maar omdat ik er buiten woon weet ik wat er zich in de rest van de wereld afspeelt. In Amerika komt alleen Amerika in de media voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:35

Bush is werkelijk knettergek, als dit soort mensen in Nederland lopen worden ze opgesloten in een tbskliniek. Helaas is deze idioot een van de machtigste mannen van de wereld!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:52

bush wilt gewoon de militaire spierballen laten zien (die amerika ook wel heeft trouwens) omdat saddam een spelletje speelt (ook wel waar trouwens). er is unaniem in de vn-raad vorig jaar besloten dat irak openheid van zijn arsenaal moet geven anders zouden er felle maatregelen komen. wat dat betreft komt amerika alleen zijn end-of-the-deal na. wat de gevolgen echter kunnen zijn...

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:26

Ik ben geen fan van G Bush....maar Saddam Hussein is een aartsleugenaar,hij heeft oa heel wat dubbelgangers.
Mijn ouders hebben een goede kennis van Iraakse afkomst...hij vergelijkt Saddam met Hitler.
Ik vind het heel erg voor het Iraakse volk..om te moeten (over)leven met zo,n dictator...hij moet echt weg daar...maar hoe Verward oorlog? hoop het echt niet.
Een oorlog brengt alleen maar verliezers en geen echte winnaars.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:02

Wie is hier gek??? Ik dacht toch echt Saddam Hoesein!!!
Gewoon gestoord wat hij met zn volk en dieren doet!!!
Ik wil liever geen oorlog maar als het nodig is keur ik het niet af!!!
Ik ben best bang voor chemische wapens en ik hoop dat Sadam en al die terroristen inzien wat ze kapot maken, ik ben soms best bang, bang voor mijn zoontje, mijn dieren en voor alle mensen(van wie ik hou) en natuurlijk ook voormezelf!!! In wat voor wereld leven we, het kan zo mooi zijn!!!