ervaringen met KN zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

ervaringen met KN zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:34

een kennis van me wil graag een KN dressuur zadel kopen. Maar wie heeft er ervaring met deze zadels?


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:51

Ik vind het echt super zadels .Ze zitten lekker liggen op veel paarden ook erg goed(smal breed maakt niet uit). En ja je zit er zo lekker vast in dat ik niets liever wil dan zo'n dressuur zadel op mijn paard.

Wodan en ik onderweg in de M2

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:01

hhmm ja ben ik ook wel benieuwd naar heb nu z'on5 a 6 jaar een ainsley en bevalt prima maar wil over een jaar of 2 graag een nieuwe en hoor veel goede verhalen over kn,verkopen ze die ook bij divoza,ivm thuispasservice?

Z1+4

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:14

superrrrrr..... Heb er sinds 3 maanden of zo een en heb er flair (lucht) in laten zetten. HEb al een passier GG, ainsley vanguard en nog wat van die zadels meer gehad, maar dit issie!!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:49

Ik rij ook op een KN zadel. Deze is al 10 jaar oud. Heeft alleen wat afgesleten bij de voorkant, voor de rest blijft ie perfect. Kussens en alles. Ik vind het een prima zadel, aan deze zit niet veel poespas, zoals grote kussens waar je in een bepaalde houding word geduwd. Daar hou ik persoonlijk niet van. Maar inmiddels zullen er wel al vele versies zijn. Maar het is een aanradertje!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:14

oke dan mag er toch ook wel een minder positieve tussen he ik vind dat een kn zadel vaak echt bovenop een paard ligt en er niet ín' als jury en als instructeur haal ik ze er vaak tussenuit, ik ben er niet echt kapot van (doe mij maar Stubben, maar dat is persoonlijke smaak) voor mij staat kn voor: K.t Niet op te rijden, als je een zadel gaat kopen kun je eigenlijk het best gewoon op een aantal merken even rijden/uitproberen dan voel je het snelst waar jij zelf het lekkerst op rijd en wie weet is dat (zoals heel veel mensen) een kn zadel

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 03:14

beste zadels die er zijn !!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 07:14

Ik heb een KN van ca 20 jaar oud Bloos en ik kan beamen dat het zadel op heel veel paarden past (van 3 jarig smal klein hengstje van 1.60m tot mijn grote kanjers van 1.75m). Verder heeft het een fijne zit zonder toeters en bellen. Toch heb ik vorig jaar een nieuw zadel gekocht omdat deze al zo oud werd en heb toen een barnsby avg gekocht, dat zadel zat toen op max echt super goed (ja ik zat er meer in dan op de kn), maar helaas is max in het afgelopen jaar nogal uitgezwaard waardoor mijn nieuwe zadel niet fijn meer ligt. Ik zit dus nu weer te twijfelen of ik niet toch weer een Kn zal kopen en mijn 1 jaar oude barnsby zal verkopen. Dus ik blijf even alle zadel topics volgen op bokt. Vanaf gisteren rij ik max nu weer met mijn oude kn.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:09

Ik heb nu 3 jaar een KN en ik ben heel erg tevreden over dat zadel. Het is niet te hard, niet te zacht en ik zit er lekker stevig in. Hiervoor reed ik op een Stubben tristan maar die vond ik veel te hard.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:16

We hebben pas een KN gekocht. Na vanalles uitgeprobeert (kiefer, passier, prestige) zat hij het beste. Maar in elk geval zorg dat je een flink aantal zadels uitprobeert voor je wat koopt!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:16

Een jaar en twee maanden geleden wilde ik een paard gaan uitproberen, jawel, Cerise.
Dus ook even rijden, kijken wat ze kon en wat ik met haar kon (...). *LOL*
Ik mocht met het zadel van die vrouw rijden, en dat was een KN.

Heb dus 1x met een KN gereden, en het voelde super!
Wilde het zadel meteen samen met het paard kopen later, maar dat mocht niet, ze wilde het niet kwijt. Daarbij zij ze dat het behoorlijk aan de prijzige kant was.

Dus ik had niet zoveel geld, een paard met nogal hoge schoft, en heb toen nog rond gekeken naar een 2e hands Kieffer vzh en ben uiteindelijk bij een nieuwe Wintec 2000 equisuede beland... heel wat anders!
Wel vind ik dat deze Wintec ook heel stevig zit en dat heb ik zelf gewoon nodig bij mijn paard die wel eens een boksessie geeft... }>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:03

Ik heb vooral prestige zadels liggen, maar ook een KN. Nu moet ik zeggen dat de KN overal op past.
Wel is het zo dat KN echt een zadel is zonder poespas en Prestige zit lekkerder zacht..

Ow ja: 10 Haha! Bloos dressuurproeven starten met een KN zadel is geen aanrader, dan moet je echt een broek met leren kont kopen. Maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent. Zowel: uit eigen ervaring kan ik je dan vertellen dat dat geen pretje is Lips are sealed

Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:20

Nadeel van de KN, ze zijn er niet groter dan in 17,5 inch...
En idd, je zit net even wat meer bovenop je paard dan met een ander zadel.
Maar verder wel kwaliteit en comfort. gEwoon uitproberen dus!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:12

Ja ik heb een zadelverkoper laten komen die er verstand van had. Met een goede service ook achteraf. Hij legt wat zadels klaar, kijkt of het goed op het paard past. Daarna er even mee rijden en dan ziet hij ook welke het mooiste ligt en waar jij het beste op zit. En dat was KN.
Heb ook een stubben, kieffer en anky opgehad.
Anky zat geloof ik ook wel goed, maar die was nog weer duurder toen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:21

Toen er bij mij zadels werden gepast op m'n paard, werd me de KN afgeraden. Reden: hij lag er veel te veel bovenop. Niet mooi dus.

Ik heb wel een keer op een KN gereden, maar ik vind ze niet zo fijn. Ik vind dat je er te vast in zit, maar een ander kan dat natuurlijk weer prettig vinden. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:22

Ik heb nu een oud KN zadel. Wil nooit meer een ander zadel, andere zadels zitten namelijk veel breder en daardoor heb ik het gevoel minder contact met het paard te hebben.

De hond is de betere mens

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:18

Ik heb nu een jaar een KN en ben er erg aan verknocht. Ook als ik op een ander KN-zadel stap voel ik me er gelijk op thuis. Ik heb ook nog een Kieffer liggen, maar daar zit ik toch minder op.
Mijn KN heeft wel de neiging om op m'n ene paard wat naar achteren te schuiven en op mijn drachtige merrie ligt hij gemakkelijk iets naar voren.
Ik hoop dat hij na de dracht beter ligt.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:53

Ik heb van de week op een KN zadel van een stalgenootje gereden, aangezien mijn eigen zadel (Kieffer) bij de zadelmaker was. Oef... dat was dus echt even wennen (en dan tijdens mijn les...) In stap vond ik het echt super zitten en ik had het idee dat mijn paard ook makkelijker zijn rug kon gebruiken... Draf ging ook wel lekker, alleen heb ik het idee dat de KN kamer iets breder is dan die van de Kieffer, en dat was dus heel erg wennen. Toen mijn paardje lekker los kwam en zijn achterhand eronder zette had ik het idee dat ik wel wat naar voren kiepte.

Ikzelf ben blij dat ik mijn Kieffertje weer terugheb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:22

Ik heb vorig jaar een nieuwe KN gekocht; wat een fijn zadel. Helemaal een verademing na mijn Kieffer (wat een rampzadel was dat zeg!!). Nee hoor ik wil niet meer anders.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:03

Ik vind het Kn zadel ook heel fijn liggen. ik heb trouwens een Rb. maar ben van plan om binnenkort een nieuw zadel te kopen. ik heb laatst op Kn Allegro gezeten en dat zit nog fijner dat de Symphony. het is een zadel met een wat diepere zit en een anders gevormde wrong.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:20

ik heb er 1x op mogen rijden en heb nog nooit zo lekker gezeten!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:52

Sorry, Negatieve ervaring !
Had bij mijn nieuw paard een nieuw zadel gekocht, een KN.
Heb ik het een half jaar mee uitgehouden. Ik wist niet hoe snel ik die weg moest doen. En die zweetbladen, ligt dat aan mij, of zijn die gewoon kort?


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:19

Het viel me inderdaad ook op dat de zweetbladen korter zijn dan bij mijn Kieffer.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:30

Oh KN, Heerlijk. Ik heb er 2 en wil ze nooooooooit meer kwijt.

Stralend de dag door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:41

Je hebt ook KN uitvoeringen met lange zweetbladen hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, MyrtheJ, YandexBot en 85 bezoekers