Waarom kies je voor een bepaald "ras"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Door
Berichten: 98
Geregistreerd: 15-11-02

Waarom kies je voor een bepaald "ras"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 15:18

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wie,.......waarom voor een bepaald ras heeft gekozen

vb:......ras staat bekend als zijnde lieve knuffelige pony's (of paarden)
...........ras staat bekend om zijn goede sport prestaties
...........of je vind dat ras gewoon "mooi"

(en er zijn vast nog tal van andere redenen...)

Dus, welk ras ben je voor gegaan (was het een bewuste keuze?) en is de verwachting uitgekomen?


alvast bedankt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:31

Ik voor een kwpn-er voor zijn veelzeidigheid.
Ik vind Kwpn-ers en daarbij de fijnere types ook erg mooi om te zien.
En knuffelig kun je bijna alle paarden maken, zo ook kwpn-ers.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:32

Ik heb bewust gekozen voor een Lipizzaner. Kwijl
Had al op verschillende rassen gereden en deze beviel mij het beste. Als prettige bijkomstigheid, zijn deze paarden niet echt gevoelig voor ziektes en blessures. Lachen Ze zijn behoorlijk "gehard" van nature uit.
Daar komt natuurlijk ook nog bij dat ik erg gecharmeerd ben van barokke paarden en op een stal rij waar allemaal Lipi's staan. Tong uitsteken

Flannan
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:40

Ik kies voor een tennessee walker. Kwijl
Waarom zou ik Opel gaan rijden als het ook Rolls Royce kan ?? Verward Verward ??

Haha! Haha! Haha! Haha!

prompter

Berichten: 11042
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:43

Ik heb bewust voor dravers gekozen, het zijn superatleten met een verschrikkelijk fijn karakter. Ze willen altijd werken, en hoewel niet allemaal, zijn mijn eigen dravers ook nog eens mooi om te zien Schijnheilig

Extremely rare and Beyond Compare

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:43

Mijn favoriete ras is de Welsh, te weten de Welsh Cob. Ze zijn sterk, intelligent, veelzijdig, werkwillend, maar wel koppig. Verder vind ik de bouw erg mooi.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:45

Flannan schreef:
Waarom zou ik Opel gaan rijden als het ook Rolls Royce kan ?? Verward Verward ??


Omdat je portemonnee niet dik genoeg is en je geen sponsor kunt vinden. Knipoog

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:10

Mijn favorite ras is het Arabisch volbloed. Ze zijn intelligent, volhouders, gehard, sterk, veelzijdig, wendbaar en elegant.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:23

mammasan schreef:
Mijn favorite ras is het Arabisch volbloed. Ze zijn intelligent, volhouders, gehard, sterk, veelzijdig, wendbaar en elegant.


en het zijn superaanhankelijke paardjes!!! Hoog knuffelgehalte. Als je hun vertrouwen eenmaal hebt gaan ze voor de volle 100% voor jou!!! Tenslotte zijn het ook nog eens de mooiste paarden op aarde......dusss......doe mij maar een arabje! Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:24

Ik heb voor de Arabier gekozen. Het klikt gewoon tussen mij en het karakter van de Arabier. Super werkwillige paardjes. Voor mij nooit meer een ander.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

sprinter
Berichten: 37
Geregistreerd: 24-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:26

Ik ben een echte Dartmoor-fan. Knipoog
Ik vind het prachtige pony's om te zien, met die grote bos manen, vaak met slag erin, en die volle staart. Ze hebben ook echt goede, rijtypische gangen en zijn daarom in mijn ogen niet te vergelijken met bv Shetlanders. Dartmoors hebben een duidelijk eigen karakter, ze zijn erg levendig en vol uitdrukking (je ziet heel goed wat ze wel en niet leuk vinden) en ze hebben ook humor! Pling
Qua karakter vind ik ze ook geweldig: ze willen graag werken, zijn lief in de omgang en nergens bang voor. Verder zijn het van nature goede springers en zijn ze oersterk. Ze zijn sober in het onderhoud en gehard, vrijwel nooit ziek en ze hebben superhoeven. Wat wil je nog meer?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:56

Ik heb niet bewust voor een Clydesdale gekozen, hij heeft meer voor mij gekozen Haha! . Ik denk dat ik hierna wel weer voor een Clyde ga, ze zijn mooi en lief en kunnen best sjouwen. Daarbij vind ik het erg leuk dat ze zo zeldzaam zijn.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:03

Ik heb toen voor een haflinger gekozen, omdat ik ze mooi uit vond zien, ze veelzijdig inzetbaar waren en we dachten dat haflingers beter tegen weertsomstandigheden konde omdat ze zo sterk en sober zijn. Maar dat moet ik helaas terugnemen.......aangezien die van mij gemiddeld meer kwalltjes heeft dan een ander paard of pony.

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:10

Franca"]
[quote="mammasan schreef:
Mijn favorite ras is het Arabisch volbloed. Ze zijn intelligent, volhouders, gehard, sterk, veelzijdig, wendbaar en elegant.


en het zijn superaanhankelijke paardjes!!! Hoog knuffelgehalte. Als je hun vertrouwen eenmaal hebt gaan ze voor de volle 100% voor jou!!! Tenslotte zijn het ook nog eens de mooiste paarden op aarde......dusss......doe mij maar een arabje! Haha!
[/quote]

Ik ben dus ook een super arabierenfan ook vanwege bovenstaand Alleen heeft mijn Arabier Omar geen hoog knuffelgehalte helaas maar hij is wel superaanhankelijk en wil constant aandacht Lovers Voor mij geen ander paard meer dan een Arabier Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:12

Ik ben een andalusierfan omdat het paarden zijn waarbij je (bijna) altijd een WOWgevoel hebt. Ze hebben een superkarakter, veel uitstraling, werken graag en hard voor je en vertrouwen je voor 100%. Bovendien ben ik heel erg overtuigd van hun dressuurcapaciteiten...

Vroeger had ik een haflinger maar hoewel de meeste heel veelzijdig zijn, had mijn haf een hekel aan springen. Ik viel op hen voor hun uiterlijk en voor het gemak in onderhoud. Hij is in zeven jaar NOOIT ziek geweest en heeft nooit ijzers nodig gehad.

Ik val dus wel voor de uitstraling en het uiterlijk van het paard.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:13

Ik ben een andalusierfan omdat het paarden zijn waarbij je (bijna) altijd een WOWgevoel hebt. Ze hebben een superkarakter, veel uitstraling, werken graag en hard voor je en vertrouwen je voor 100%. Bovendien ben ik heel erg overtuigd van hun dressuurcapaciteiten...

Vroeger had ik een haflinger maar hoewel de meeste heel veelzijdig zijn, had mijn haf een hekel aan springen. Ik viel op hen voor hun uiterlijk en voor het gemak in onderhoud. Hij is in zeven jaar NOOIT ziek geweest en heeft nooit ijzers nodig gehad.

Ik val dus wel voor de uitstraling en het uiterlijk van het paard.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:14

Ik ging welshjes verzorgen en werd vanzelf verliefd...
Vooral hun uitstraling vind ik super Kwijl

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:48

Ik heb niet bewust gekozen voor een tinker, ik ging met m'n tante naar die van haar kijken en werd verlieft op de mijne. nu zou ik nooit meer iets anders willen!!! Mensen die mij kennen zeggen ook dat dit ras echt bij mij past en zo voel ik het nu ook. Het zijn heel veelzijdige paardjes, met een goudeerlijk karakter maar je moet er wel mee om kunnen gaan, het zijn niet de makkelijkste paardjes die er zijn, zeker die van mij niet.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:05

Ik was al heel lang fjordenfan!!
Mijn eerste echte *lieveling* was een fjord.. Alleen die werd verkocht Boos!
ze zijn zo lief.. een tikkeltje eigenwijs, knuffelig en zoo schattig... Lachen
PS. nu heb ik me eige fjord *LOL*

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:08

Ik heb een KWPN-er, maar als ik een leuke Hannoveraan, Holsteiner of Oldenburger was tegen gekomen had ik die net zo lief gekocht hoor. Ik heb dus niet bewust gekozen voor een KWPN-er, maar ben er nu wel erg blij mee Lovers

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:09

Ook ik ben helemaal verliefd geworden op tinkers... Niet om bepaalde karaktertrekken, maar eigenlijk om de uiterlijke kenmerken, om de bonte kleur en de sokken... En nog wel wat redenen, maar vnl verliefdheid!


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:24

ik wilde altijd een fjord en daar ging ik in eerste instantie ook naar op zoek...... toen zag ik een paardje te koop op een internet site ( zonder foto) toen ik haar info las was ik al helemaal verliefd........... zucht
het enige was dat het dus geen fjordje was maar een haflinger....... ik heb toch maar besloten om even te gaan kijken..en toen ik haar zag wist ik gewoon dat het haar was......... alle rassen hebben wel iets leuks........ xxjes anke

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:34

Het uiterlijk van de eerste Tinker die ik ooit zag vond ik te gek. Ik wist niet eens dat het een Tinker was!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:34

ik kies voor de ijslander
waarom??
nou de ijslander is gewoon een geweldig paard, je staat ze te poetsen en dan kun je nog denken, goh leuk pony
maar zodra je er op stapt voel je ze groeien en voel je het vuur onder je kont, geweldig
ze hebben een onafhankelijk karakter maar komen toch wel graag een knuffel halen
ze zijn koel in de kop maar kunnen lekker pittig uit de hoek komen

en dan nog de gangen plat scheuren in telgang
of heerlijk wiegend in langzaam of snel tempo tolt
echt helemaal geweldig

ook de fjord heeft bij mij een speciaal plekje , maar dan vooral de hengsten
werkwillig , pittig eigenzinnig(wat ook voor de ijslander opgaat trouwens)
en die koppies, daar kijk je naar en je weet precies hoe laat het is (jes donderen!!!)

wat ook voor beide rassen opgaat is de veelzeidigheid, je kan er eingelijk alles mee
misschien niet op topnivo
(over het algemeen, met de uitzondering natuurlijk bij de ijslander de gangenwedstrijd, geen sportpaard, had je gedacht) maar dat hoeft niet voor mij , het dressuurwereldje trekt mij toch niet dus wat zou ik in vredesnaam met een kwpn e.d. "sportpaard" moeten

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:57

Ik heb heel bewust gekozen voor een engels volbloed.
Ze hebben voor mij een fijn karakter,zijn erg mooi.
En ik vind ze gewoon lief en fijn te rijden.
Ze geven voor mij net dat beetje extra!

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noomie1 en 119 bezoekers