pessoabitje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

pessoabitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 14:59

Hoi,
ik weet dat er al verschillende berichten over dit onderwerp zijn geweest. Ik heb ze ook gelezen, maar de vraag die ik erbij hield was, wat als iemand zo'n ding nu tijdelijk wil gebruiken. Ik gebruik hem persoonlijk omdat mijn paardje (tinker van 6 jaar oud) buiten soms erg door wil drammen, ze heeft dan af en toe echt even een stop nodig. Daarnaast ben ik ermee bezig om haar weer beter aan mijn hulpen te krijgen, ik gebruik hem nu puur voor de veiligheid van mijzelf en anderen totdat ze het weer zonder kan. Ik heb hem normaal ook op de grote ring staan, als ik naar buiten ga een ringetje lager. Op deze manier lijkt het me toch een goed hulpmiddel. Graag jullie reacties. groetjes Wendy

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:07

tja, je hebt gelijk als je zegt dat er al zoveel over geschreven is!

je weet best dat een harder werkend bit niet dé oplossing is.

oefen in de bak: hij moet echt reageren op jouw been en zithulpen.
als ie dat goed doet, zal het buiten ook al iets gemakkelijker gaan!

enkel een licht contact met de teugels volstaat als je deze oefeningen gaat doen. wat je vooral moet vermijden is dat ie z'n bit gaat vastnemen en er zo vandoor gaat!

succes

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:19

Ik zou nu heel gauw dekking zoeken als ik jou was Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:44

mdmoiselle schreef:
Ik zou nu heel gauw dekking zoeken als ik jou was Haha! Haha! Haha!

Laat ik daarom maar een keer niks zeggen *LOL*

Zoek maar op mijn naam en dit soort bitten en je weet genoeg Haha!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:17

Ja ik hoef eik ook niet te reageren he Lachen

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:24

Jij Rick?
Van jou was me dat nog niet opgevallen, dus ga gerust je gang Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:26

nou ik rij dus ook aventoe met dat bit buiten,maar dan ook alleen buiten,en in de bak op stal rij ik met een gewoon bit,en oefen ik veel met me heulpen.
maar ben nou dus gestopt met dit bit,ik reed ermee omdat ik en behoorlijk ongeluk had gehad buiten,maar heb daar even twee keer mee gereden en ben meteen weer overgestapt op mijn gewoone bit.
ik las dat jij er dus ook mee in de bak rijd,is het paard in de bak dan ook zo lastig?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 11:54

Nee, in de bak is ze goed te rijden, ik heb hem dan ook op de grote ring staan, alleen buiten staat hij op de laagste (heb er een met maar 1 ringetje eronder) zoiezo rijd ik vrijwel niet met mijn handen, dwz, ik heb wel een contactteugeltje maat doe er haast niets mee. Om te sturen gebruik ik mijn benen en zit, om terug te rijden idem, de reden dat ik dit erin heb hangen is dan ook puur om een rem te hebben als ze wil rennen, want dan gaat ze ook en tinkers zijn dan sterk hoor!!! Ik houd haar dn alleen met dit bitje, maar ook daar zit verbetering in. In de bak heb ik nooit een ingreep nodig, daar is ze netjes aan het been en luisterd ze perfect. Er zijn buiten gewoon wat meer indrukken te verwerken denk ik (ze is pas 6). Dat leek mij de veiligste oplossing.
groetjes wendy

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:55

Ook op het grote ring heb je ook nog een hefboom funktie, waarom rij je niet in de bak met een gewone trens?? Ik geloof dat het geen kwaad kan om er buiten mee te rijden, als je er maar niet heel de tijd aan zit te klooien, er word wel gezegt dat hij meer op je been/zit hulp moet reageren, maar ik weet hoe dat gaat met een koudbloed buiten, Extreme duivel daar hebben ze op zo'n momment heel veel sch**t aan, ik kan me dan best voorstellen dat je dan wat meer zekerheid wilt, hoewel ik geen voorstander ben van een passoa.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eldie, Ubermetrics en 68 bezoekers