Ik ben Boos! Oneerlijke concurrentie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik ben Boos! Oneerlijke concurrentie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 09:12

Vanochtend om half 6 wist ik het; 'he is going down'!
Woedend was ik, laaiend werd ik wakker, maar toch ook opgewonden, ik wist het, ik kan bewijzen dat hij het idee gepikt heeft...

Onze concurrentie meent te mogen adverteren met een produkt dat wij hebben bedacht en uitgevoerd. Sterker nog, hij adverteert met de foto van het produkt dat wij nog gemaakt hebben ook.
Dat frustreert, zeker omdat het al eens eerder is voorgekomen, en toen konden wij ook de rechtzaak niet winnen, want onze advocaat was aan zijn pensionering toe en ontbeerde kennelijk elke verdere vechtlust.
Er wordt zooo vaak iets van ons nagemaakt.... Dat is echt, het meest ongelukkige wat je zakelijk kan overkomen. Dat jij als je energie stopt in de ontwikkeling, en je concurrent gaat rustig zitten wachten totdat je klaar bent en gooit het dan op de markt. Deze concurrent loopt dan ook nog overal te verkondigen dat hij het zelf bedacht heeft.....

Maar dit keer, dit keer is hij de fout in gegaan. Hij heeft een foto geretoucheerd waarvan ik bewijzen met datum in de kast heb liggen. He is going down!
Zodra het 9 uur is bel ik onze accountant, en die zoekt maar een lekkere haai voor me op om de concurrent te dagvaarden.
Het is een goed iets dat ik om 6 uur meteen maar naar de zaak ben gegaan....
Ben nog steeds boos, maar voel me wel tevreden; dit keer moeten wij toch kunnen winnen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 09:30

oef..... het beest is los merk ik wel Haha! Ik zou zeggen, bijt je er vooral in vast en tear them apart! Ik kan me goed voorstellen dat je pissed bent! Succes!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:09

AFMAKEN DIE HAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:42

Zet hem op! Toch fijn dat de concurrent zo vriendelijk is geweest om wat slordig te werk te gaan. Pak ze zou ik zeggen!

* To Belg, or not to Belg *

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:58

.Jij bent goed wakker 's morgens ! Haha!

Ik hoop dat het jullie lukt, kun je misschien een voorbeeld stellen voor andere concurrenten.

Don't mess with Dees Knipoog

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:19

Ja erg irritant van die mensen die bij wijze van spreken zo naar je zitten te kijken met de armen over elkaar Gaaaap terwijl jij zit te ploeteren en dan is het klaar en dan is het "dankjewel" Pling
*en weg*

Boos!
Pak 'm aan hoor Dees! Deze keer is de overwinning voor jou

Doet me denken aan dat stukje tekst van Shania Twain:
Oh, I'm gonna getcha,
I'm gonna getcha real good
Yeah, you can betcha, oh,
I'm gonna getcha
(I'm gonna getcha)
just like I should,
I'll getcha good
Extreme duivel

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:29

you go girl!

}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:07

Go Dees go.
Draai hem maar een flinke poot uit Extreme duivel

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:13

Haha zo wakker ben ik nooit 's ochtends.

Maar ik hoop dat je hem kunt pakken.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:34

En???? weet je al iets meer??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:40

Leeft 'ie nog??

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:17

Hoe kan hij nou een luchtkasteel jatten? Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:46

kill en attack

leef je droom, droom niet je leven.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 21:04

Maandag ochtend zal ik de juridische pitbul een schop onder zijn hok geven....
Pitbul had kennelijk op vrijdag snipperdag... Boos!
Maar, agressie voor wie hem toekomt, en er is niets angstaanjagender dan beheersde, opgebouwde wraak....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:18

misschien een rare vraag maar als je een product bedenkt, dan vraag je daar toch patent op? en hoe is hij aan het produkt gekomen?

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:18

Maar dees, als je een nieuw produkt ontwikkeld, dan vraag je daar toch patent op aan?

Of begrijp ik er helemaal niets van?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:18

nou dit is telepatie pipo.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:19

SuperPepeijn schreef:
nou dit is telepatie pipo.


Jeetje mina ja zeg, en allebei op het zelfde tijdstip!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:20

en dat op valentijnsdag! love is in the air... Lovers

Amor Vincit Omnia

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 21:42

patent klinkt in theorie heel leuk...
In praktijk is patent een wassen neus.
Het betreft hier geen technische noviteit, maar een model en idee. bovendien, een model/idee is slechts beschermd als het tot op de kleinste details is nagebootst. Een model/idee dat ook maar enige wijziging heeft ondergaan, amar op hetzelfde neerkomt!, is niet meer beschermd onder patent.

De markt accepteert ook geen patent. Het vastleggen van patent is erg kostbaar, en het is geheel de vraag of de tienduizenden euro's die je daartoe moet investeren terug kunt verdienen met het model/idee, zeker gezien de beperkingen van patent.
Voorts, de markt wil eigenlijk altijd de nieuwste ideeen gisteren kunnen kopen, we leveren bedrijven die ook weer met wat nieuws op de proppen willen komen. Het produkt is dermate groot dat je het ook niet lang geheim kunt houden. De beste bescherming voor ons produkt is de introductie met de "big bang' zodat iedereen meteen weet waar het bedacht is. Gelukkig weten mijn klanten dat ook wel, maar nieuwkomers op de markt niet en daar hebben wij dus de inkomstenderving.
En ja, we verkopen luchtkastelen. Clown

Voor Pipo en SP; ik ben blij dat het bewijs van jullie bestemming voor elkaar in een door mij gestart topic mocht worden bewezen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:50

maarre... hoe groot is de schade die je hebt toegebracht aan jullie concurrent in luchtkastelen??? Hier in het westen des lands heb ik nog geen sporen van uit elkaar gespatte luchtkastelen gesignaleerd ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:56

Oke dees, het is een stuk duidelijker nu. Heel vervelend voor je!!

Maar wat ik me ook nog afvraag, als hij zomaar je ideen kan stelen, hoeveel kans maak je dan met een rechtzaak?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:57

maar dees, hoe heeft de concurrent jouw idee kunnen stelen?

Amor Vincit Omnia

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:22

ha ha ha P&P

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 12:45

Concurrent heeft idee overgenomen en maakt dat nu na. Ik kan bewijzen dat wij het idee als allereerste in de hele wereld hadden. De concurrent heeft niet de moeite genomen om zijn eigen namaak-creatie op de foto te adverteren, maar heeft gemakshalve maar een produkt genomen die wij gemaakt hebben, en ook dat kan ik bewijzen.
Dus eigenlijk zit hij aan 2 kanten fout; hij 'steelt' intellectueel eigendom (het soort copyright dat iedereen heeft over zijn eigen originele ideeen, zonder dat te hoeven vastleggen met een claim bij soort patent-bureaus; de bewijslast is wel erg lastig; je meot dus wel met harde bewijzen komen) De andere fout is dat hij adverteert met een vrucht van de concurrent. Pronken met andermans veren, in concurrentie met de maker van dat produkt. Dat mag dus helemaal niet, maar in strijd met welk recht dat is weet ik niet precies. Daarvoor heb ik dus een juridische pitbul nodig....

Inmiddels heb ik toch alweer te veel ervaring in dit soort dingen....
Ik ga er van uit dat we waarschijnlijk deze zaak ook wel weer verliezen...
ondanks dat we echt volledig in ons recht staan... ons produkt is kennelijk gewoon niet te beschermen...heb het al vaker meegemaakt, met ander produkt. Maar nog niet eerder kon ik het zo bewijzen als nu..dus er is hoop!

In ieder geval gaat die concurrent er op zijn minst een paar lastige nachten van krijgen...ik ga er achteraan! Ben nog steeds boos, wil schadeloos gesteld worden.
Denk dat we toch enkele verkopen hierdoor mis lopen, zeker als hij onder onze prijs door schiet met ons eigen produkt....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, cinniz123, eva1969, karlos, kusjemariska, ManonGrr, Marti19, SemrushBot, Sterrendief en 183 bezoekers