Sinds 2 weken raadsels op de wei.Nu opgelost!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Sinds 2 weken raadsels op de wei.Nu opgelost!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 00:51

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:32

Dat is niet leuk nee.

Ooit heeft hier een verzorgster (die dus wel mocht komen) een emmer haver aan onze Shet gevoerd (wat dus niet mocht). De Shet was er bijna geweest door een flinke hoefbevangenheid en hij zal nooit meer zo lopen als daarvoor.

Andere kinderen waren spontaan een pony-hengstje gaan verzorgen hier in de buurt. Helaas gingen ze ook op het net tweejarige dier rijden en vergaten vervolgens het hek goed dicht te doen.
Dat hengstje stond op een ochtend bij mij in de wei. De eigenaren waren in paniek want die dachten dat hij gestolen was en ik was ook niet bepaald blij want hij molesteerde mijn hengstje en probeerde bij mijn merries in de andere wei te komen.
Toen ik die kinderen later weer aantrof in de wei bij dat hengstje heb ik ze geprobeerd uit te leggen waarom ze dat niet moesten doen maar ik kreeg een grote mond. Zelfs tegen de eigenaar (die ik had gebeld) hadden ze een zeer grote mond. De eigenaar heeft dezelfde dag zijn hengstje daar maar weggehaald.

Er zijn helaas super brutale kinderen die denken dat elk paard in de wei daar voor hun plezier staat.

Ik hoop dat je sloten genoeg gaan helpen want tot nu toe valt de schade redelijk mee maar het kan nog veel erger Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:46

Kan er zeker goed inkomen dat je daar heel erg kwaad over wordt, zou ik zelf ook zijn denk ik. Die meiden hebben denk ik wel genoeg verstand om te begrijpen dat dat niet mag!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 01:57

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 09:15

Kinderen laten zich tegenwoordig niet meer tegenhouden door een afgesloten hek. Ook bij mij hebben jongens van 15 op mijn 2-jarige shetlander gereden. Bij ons klimmen zo over het hek trappen de schrikdraadpaaltjes plat die daar al extra staan. En als je er wat van zegt krijg je een grote bek. Wij hebben vaak jonge paarden daar staan en al een van die kinderen per ongeluk gewond zou raken hebben wij het gedaan. Maar ouders doen het ook. Bij liep een shetlander die vroeger mishandeld is (en daardoor vreemde mensen bijt) achter een hek en een meter ervanaf een schrikdraad en een bordje dat deze niet lief is voor kinderen. Zet een moeder haar kind van drie zo over het hek in dat weiland!!!! Bij een vreemd paard. Gelukkig zagen wij het en hebben het op een printje gezet om dat kind eruit te halen. Ongeloofelijk. Als ze een grote hond tegen zou komen zou ze een blokje om gegaan zijn.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 09:46

Echt 't wordt steeds erger.
Bij ons waren opeens 2 meisjes in de bak aan het rijden met hun pony Verward Loopt een 'stalknecht' met een van de paarden naar de bak omdat íe uitgemest moet worden. Zeggen ze 'nee we zijn nog wel een half uurtje bezig'. De stalknecht dacht dat de eigenaren wel toestemming hadden gegeven dus die loopt terug. Maar de eigenaar had dat niet gedaan, dus die is pisnijdig naar die meiden gelopen waar ze het lef vandaan haalden. Toen dropen ze af en konden de paarden in de bak staan.... tssssk.

:evaw:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:06

Ik vraag me weleens af waar zulke mensen (en kinderen) de brutaliteit vandaan halen om zulke streken uit te halen. Ik zou dat vroeger echt niet in mijn hoofd gehaald hebben...

* To Belg, or not to Belg *

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:43

Als ik dit soort verhalen lees ben ik zo blij dat m'n paard op een terrein staat, waar altijd wel iemand zicht op de paarden heeft. (Hij staat bij een dierenasiel). Daarbij loopt er een enorme rottweiler rond, dat helpt ook wel Haha! .

Ik zou niet voor mezelf instaan als ik iets zou zien gebeuren bij de paarden. Ik hoop dat je die kids een keertje kunt betrappen Holly !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:50

Afgelopen zomer stonden er op een middag 5 jongelui (paar jongens en een paar meisjes) bij Imker in de wei, ze deden in het begin niets, ik heb een stoeltje gepakt en heb eens even zitten kijken. Op een gegeven moment loopt 1 van die jongens op Imker af en aait hem, meteen daarna jaagt hij hem op…. Ikke boos en sprong meteen op. Ik ben naar ze toe gegaan en heb uitgelegd dat de afrastering ervoor dient dat zij aan de BUITENKANT blijven, en Imker aan de BINNENKANT. Ze zijn toen weggegaan en ik heb geen last meer van ze gehad. Dit waren overigens wel tieners van onze buurt, dus ons kent ons en die zullen niet echt maf met Imker gaan doen, dan krijgen ze natuurlijk problemen hier.

Toen ik deze wei net had, was de eerste nacht nadat ik de afrastering had geplaatst, op verschillende plekken het schriklint doorgesneden. Leuk joh, kon ik meteen aan het repareren.

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je vreselijk pissig op die kinderen bent.
Respect voor andermans spullen/eigendommen is tegenwoordig ver te zoeken.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:58

imker schreef:
Toen ik deze wei net had, was de eerste nacht nadat ik de afrastering had geplaatst, op verschillende plekken het schriklint doorgesneden. Leuk joh, kon ik meteen aan het repareren.

Respect voor andermans spullen/eigendommen is tegenwoordig ver te zoeken.


Waarom zou iemand het schriklint doorsnijden Verward , ik neem aan dat er stroom op staat? Dus dan krijg je een behoorlijke schok, en zeker als je er met metaal mee bezig bent.

Met die laatste zin, ben ik het helaas helemaal mee eens.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:51

Maya, wij zitten ver buiten de bebouwde kom, maar wel op een route die jongeren op de fiets gebruiken om van en naar de kroeg/disco te gaan. Op die avond (de buren waren toen aan het straten met grote stoeptegels) zijn er ook tientallen stoeptegels over de weg gegooid.

Met die draad zal het waarschijnlijk zo gegaan zijn (let op: zatte praat!):
Zatlap 1: Huh, ik heb een heel groot mes bij me
Zatlap 2: Dat lieg je
Zatlap 1: Ik zal hem je laten zien
Zatlap 2: Ach, dat mesje is helemaal niet scherp
Zatlap 1: Nou , moet je maar eens kijken, ik snij zo dat lint door!
Zatlap 2: Dat durf je niet
Zatlap 1: Echt wel, ik ben zzzzztoer!!! * en snijdt mijn lintjes zomaar door*



Redenatie van de zatte medemens.

Toos paardloos

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:06

zo'n leuk verhaal heb ik ook
bij ons op stal zijn zaterdag lessen en dan lopen er echt super veel mensen rond..
ook veel kleine kinderen dus
we hebben een gang met ponystalletjes waar naast al het stro en hooi en voer staat opgeslagen (en het kippenvoer! ) Schijnheilig
wat doen die leuke lieve kleine kinderen nou pakken het kippen voer en hebben alle pony's bij ons dat voer zitten geven
ik was toen besig met de pony's hooi geven en zag bij iedere pony voor hun stal kippenvoer liggen (ik dus heel verbaast)
ik gah trug naar de loods want hooi is op (nieuw halen) ik kom terug en er loopt een kindje met allemaal kippenvoer in haar handen ik hele preek gehouden kindje snel naar haar moeder gerent
so beware of little childeren! }>

}>

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:40

Bij mijn paardje in de buurt loopt ook zo'n kind. Ze had vroeger zelf een pony. Die hadden haar ouders geerft ofzo. Dat paardje was echt super zielig. Heel mager, vol lidtekens (die hij eerst niet had) en werd niet bekapt. Ineens was hij weg. Haar ouders hadden hem naar de slager gebracht. Nou komt er bij ons wel eens een meisje van een jaar of 6 om ewalda gras te voeren en te aaien. Niks mis mee, ze heeft zelf 2 shetlanders, en ze weet wat ze doet. Ze vraagt alles eerst. Mag Ewaldaa een suikerklontje? enz. Toen kwam ze een keer kletsnat bij me. Dat meisje waar die verwaarloosde ponnie van was had haar in de sloot gegooid en Ewalda was door het dolle heen omdat ze er met een wapperende jas achteraan had gerend!!! Ik dat kind weggejaagd en andere meisje naar huis gebracht. Toen ik terug ging kwam ik haar tegen met een neidige smoel, verder niet op gelet. Nou gaan er ineens allemaal verhaaltjes rond dat Ewalda niet meer van mij is omdat ik haar mishandeld zou hebben!!! Gelukkig geloofd niemand haar, maar toch! Hoezo Asociaal?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:41

Kinderen hebben niets te zoeken op het stuk land van een ander bij het paard van een ander. En als ze iets overkomt dan is het eigen schuld dikke bult. Ouders kunnen aanklagen wat ze willen maar kunnen niet het gelijk aan hun kant krijgen. ZE moeten hun kinderen maar het "mein en dein" leren!

De hond is de betere mens

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:51

Bij ons hebben een keer 2 meisjes de hele middag in de wei gezeten. Maar datzaten er wel vaker. Was de enige boerderij met veel paarden in de buurt en vooral in de zomer kwamen er vaak mensen wel even kijken naar de veulens enzo. Dus wij zijn ook maar gewoon weggegaan. Verder was er ook niemand, maar daar staat alles altijd wel gewoonopen, behalve het gedeelte waar ze wonen.
Nou toen hebben ze de pony (was er maar 1 van) maar uit het land gehaald en zijn gaan rijden. Ik ben helemaal uit me slof gegaan. Dat doe je toch gewoon niet. Ze zijn ook nooit weer geweest en als ik ze tegen kom durfen ze me niet eens meer aan te kijken. Heb dus wel indruk gemaakt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 15:01

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:25

Kijk maar uit met die maffe dingen... enkele zomers geleden hadden een stel onverlaten bij een groep paarden, van een manege hier in de buurt, de staarten tot onder de staartwortel afgeknipt. Het geheel is wel door de politie uitgezocht en de daders zijn gepakt (voor zover ik het mij kan herinneren). Dat waren ook mensen die niets te zoeken hadden in die wei. Het begint met aaien, daarna poetsen en waar stopt het... Wees maar zuinig op je viervoeters, want als jij het niet doet wie doet het dan?

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:56

Nou ik deed dat een paar jaar geleden ook toen ik 12 was ofzo altijd paardjes aaien en een stukje appel af en toe. Maar altijd vanachter het hek. Nooit zomaar de wei in niet alleen omdat het misschien niet mag, maar een paard kan ook een heel sterk teretorium gevoel hebben en je zo de wei uit schoppen. En soms kwam ik dan weleens een eigenaar tegen die zei je mag er gerust in. Dan deed ik dat maar anders nooit ik snap echt niet wat zulke mensen bezielt!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:01

Ik denk dat ieder jong kind dat gek is van paarden wel een keer een paardje aait wat in de wei staat. Heb ik zelf ook wel gedaan. Maar ik haalde het niet in mijn hoofd om ook maar 1 stap in die wei te zetten!!!
Maar ja, ik had ook niets te klagen. Ik had les op de manege en mocht elke zondag met mijn grote nicht mee naar haar verzorgpony!!! Wat was ik daar gelukkig mee zeg!! Ik vond het ook heeeeel stoer.

Dit gaat gewoon echt te ver!!!

Ook bekend als Kim20!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 22:35

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Benita, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, Flew, KaasSouffle_, Liaan, MairiMacBran, Mo_Noah, neline11, SsSimonee, Tango1979 en 122 bezoekers