Luzerne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 19:22

Hoi.
Ik vroeg mij af hoeveel luzerne ik mij shet van 1,5 mag geven. Ik dacht dat hier veel eiwitten inzaten. Mijn shet is verder niet dik. Als ik hem dit geef moet hij dan ook minder biks krijgen? Ik heb namelijk nog een paar emmers staan en vind het zonde om dit niet te gebruiken. Misschien kunnen jullie mij vertellen waarom en hoeveel luzerne jullie paardjes krijgen. Groetjes Sylvia


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:46

waarom zou je een shet lucerne voeren??? Ze hebben het niet nodig. een klein handje brok en wat hooi op een dag is al meer dan genoeg!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:20

luzerne is veel te duur ruwvoer. Onzin dus om het te geven.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:41

Ze heeft die emmers nog staan Meiden *LOL*

Ik zal straks wel even de hoeveelheid opzoeken, moet nu rennen naar de trein...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:15

lucerne is inderdaad eiwitrijk en shetlanders zijn eiwit gevoelig. Ik zou het liever niet voeren. Geef hem maar gewone voordroog of hooi.

De hond is de betere mens

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:21

Mijn paarden krijgen als ze in de bak gevoerd worden een emmer lucerne ipv hooi en hebben er nooit problemen mee gehad.
Ik denk dat als je gewoon iedere dag een handje geeft het niet veel kwaad kan. Weggooien is toch ook zonde.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:28

Bij ons op stal staan meerdere shetlanders waarvan er twee met lucerne gevoerd worden. 3x per dag een klein emmertje, waarvan 1x per dag wat granen erbij. De shetties zijn een stuk slanker dan de shetlanders die geen lucerne krijgen en zien er top gezond uit! Heb zelf zeer goede ervaringen met lucerne, maar moet toegeven dat het wel duur is.

Dag, lieve Kristal...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:11

Ik sluit me helemaal aan bij Kristal! OOk mijn tinkermerrie doet t heeeel goed op Lucerne!


live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:13

Mag ik nog een tip geven, doe wat luzerne door je biks, hierdoor moeten ze meer kauwen op hun eten en komt er meer speeksel vrij daardoor valt de biks uit elkaar en nemen ze alle vitaminen op die in je brok zitten

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:01

Jaha, met Lucerne zijn ze ook een stuk langer bezig dan met een brok. Meer kauwen enzo. Maar de shetjes die ik ken die Lucerne krijgen zien er vele malen beter uit dan de shetjes die ik ken die het niet krijgen! terwijl met allebei de 'groepen' evenveel (of even weinig) wordt gedaan!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:04

Desiree schreef:
lucerne is inderdaad eiwitrijk en shetlanders zijn eiwit gevoelig. Ik zou het liever niet voeren. Geef hem maar gewone voordroog of hooi.


Ik weet niet wat voor merk Lucerne je hebt ? De lucerne van Hartog, is eiwit gereduceerd, daar zitten dus heel wat minder eiwitten in, als van de andere merken!

De tip van Live vind ik goed: doe gewoon een handvol (of 2 handjes Knipoog ) door de bix! Ze moeten hun bix dan beter kauwen, je komt van je lucerne af en die kleine hoeveelheid die je dan per dag geeft, is iig niet schadelijk voor je Shet Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 09:24

Ik heb de luzerne van Hartog. Ik denk dat ik gewoon 2 handjes door zijn voer ga doen, moet hij dan ook 2 handjes minder brokken? Hij krijgt nu pavo-veulenbrok?
Groetjes

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:36

Nee, ik zou de hoeveelheid veulenbrok gewoon aanhouden, daar zit nl. alles in wat ze nodig hebben, zie de lucerne gewoon maar als een vervanging voor het hooi! Daarvan geef je soms ook de ene keer iets meer dan de andere Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers