Hulsebos, Daaleman, Fryzo-zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Hulsebos, Daaleman, Fryzo-zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 21:48

Waar koop je deze zadels? Öp divoza.nl vind je deze zadels niet terug.
Of zijn dit zadels van een bepaalde firma?


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:49

Yep, dit zijn allemaal firma's de meeste hebben ook wel een eigen site dus kan je daar even kijken.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:51


Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 21:54

Brrr... was ik toch al aan het zoeken op google... niet goed gedaan dus Bloos
Dank je voor het plaatsen Margeet!


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:56

Ik heb een Fryso, die kun je kopen bij Het Tweespan in Boornbergum (bij DRachten) www.tweespan.com
De levertijd is dik 3 maanden (ik moest 4 maanden wachten) en alleen daarom al vind ik het een afrader.
Het zadel past nu wel goed, maar dat was niet meteen zo. het zit wel heel lekker, ik ben er nu wel blij mee. Maar ik had eigenlijk gewoon Divoza moeten laten komen, dan had ik dezelfde dag meteen nog een ander zadel gehad, ipv bijna een halfjaar later.. Het Fryso-zadel is geen maatwerk ofzo, het is gewoon een type dressuurzadel waarbij je behoorlijk steun hebt in de wrongen voor, en lekker veel zachte vulling hebt tussen jou en de kamer. Het is verder wel een mooi zadel.
Je hebt ze trouwens ook in een veelzijdigheidsuitvoering.
Prettig aan het zadel is dat de zweetbladen erg teruggesneden liggen, dat is speciaal voor Friezen beter, want die hebben wat stijler schouder. Een meer naar voren gebouwd zadel hinderd de beweging dan eerder.
Dat was ook een reden waarom ik voor een Fryso heb gekozen, [naam verwijderd] heeft daar ook wel wat last van.
Die Fryso kosste me 1250 euro, ik heb hem gewoon in zwart (kleurtjes kan ook, is wat duurder).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 21:59

Jeetje, vier maanden wachten op een zadel... Dan kan ik net zo goed ergens een aantal zadels meenemen op zicht en de rest terug brengen oid. Vier maanden ga ik niet wachten!
Divoza heeft een hele leuke zadelpas-service door heel nederland. Ik schijn dus niet in nederland te wonen Knipoog

Die daaleman-site is inderdaad bijzonder beknopt Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:00

Als je Daaleman belt dan sturen ze je nette documentatie toe.

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 22:07

Ik lees nu bij hulsebos zadels, dat ze drie verschillende soorten kussens hebben. Eentje is speciaal voor het jonge paard, vanaf zadelmak.
Weet iemand zo hoe dat werkt?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:10

Nee, dat lijkt mee eerlijk gezegd ook een wassen neus...de 3 jarigen vormen nog wel ietsjes anders, maar zoveel scheelt dat ook weer niet. Ze vormen wel ook naar de vorm van het zadel dat je ze oplegt, dus begin wel meteen met een goed zadel.

Bij Hulsebos moet je trouwens ook op 3 maanden levertijd rekenen. Kennisje van me heeft daar een zadel gekocht, die was er wel wijs mee.
Denk dat het bij Daaleman ook wel een maand of 3 zal zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:17

Jaa de levertijd bij Hulsebos is ook niet mis.. heb die van mij nu dik een jaar maar ik heb er ook 3 maanden op moeten wachten.
Maar ik ben super tevreden Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:19

Heb laatst op een Fryso veelzeidigheidszadel gereden, was echt een superfijn zadel, echt top!
Daaleman is ook erg goed, zit ook super en is natuurlijk maatwerk, maar is ook wel duurder volgens mij.
Hulsebos ben ik niet zo weg van, heb teveel hulsebos zadels gezien van 1 a 2 jaar oud die slap en lelijk waren, zat geen vorm meer aan. Nee, die koop ik niet! Bovendien schijnt Hulsebos ook niet eens meer echt maatwerk te zijn.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:44

Dees schreef:
Nee, dat lijkt mee eerlijk gezegd ook een wassen neus...de 3 jarigen vormen nog wel ietsjes anders, maar zoveel scheelt dat ook weer niet. Ze vormen wel ook naar de vorm van het zadel dat je ze oplegt, dus begin wel meteen met een goed zadel.


Dat eerste wat je zegt klopt niet hoor, er zijn zat jonge paarden die er zoveel spieren bijkrijgen dat het zadel niet meer past. Dat scheelt dus wel een hoop!
Verder is dat laatste absoluut waar, bij sommige paarden die al een leven lang hetzelfde zadel hebben zie je dat de rug helemaal aangepast is aan het zadel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:46

O ja, bij Daaleman moet je goed opletten voor de maten. Iemand die ik ken had een zadel aan laten meten, een 18" geloof ik. Toen dat zadel klaar was, was hij te klein voor haar (waarschijnlijk hadden ze een 17,5" gemaakt). Vervolgens werd er een ander zadel voor haar gemaakt en toen kreeg ze opeens een 19", waar in ze nu dus kan zwemmen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:48

Over Daaleman niets dan lof,
mij was een levertijd van 6-7 weken toegezegd en het werden er 8.
Verder is dat de enige van deze drie die echt op maat maakt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:56

idd. Daaleman is super ! Ik heb 6 weken op mijn zadel gewacht.
Super op maat gemaakt en hele goede kwaliteit.
Hele goede service en een mooi zadel. De mijne heeft alle opties en extra`s en lijkt dus absoluut niet meer op het zadel in de folder.
Sterker nog, hij is echt geweldig mooi ! Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:45

Waarom zou je niet 3 maanden op een zadel willen wachten? Als je voor een Fryso kiest dan weet je dat toch en kun je het incalculeren?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 20:40

Je zou het in kunnen calculeren ja, dat is waar. Maar ik ken me zelf, als ik een zadel uitgekozen heb en heb besloten dat ie er financieel af kan, dan wil ik 'm hebbuh, hebbuh, hebbuh! *LOL*
En ik MOET niet perse een op maat gemaakt zadel hebben. Isolda heeft een vrij makkelijke rug.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:42

Als je die Fryso zadels rustig wilt bekijken, kan je wel komen boktmeeten in Drachten!, De Tweespan, zit nog geen kilometer (binnendoor dan) bij mijn huis vandaan Knipoog
Zien er netjes uit, mensen in deze omgeving zijn vrij enthousiast, aardige mensen in de winkel, waar je lang bij blijft kletsen... Kwaliteit? Geen ervaringen...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 13:05

joyce B schreef:
Als je die Fryso zadels rustig wilt bekijken, kan je wel komen boktmeeten in Drachten!, De Tweespan, zit nog geen kilometer (binnendoor dan) bij mijn huis vandaan Knipoog
Zien er netjes uit, mensen in deze omgeving zijn vrij enthousiast, aardige mensen in de winkel, waar je lang bij blijft kletsen... Kwaliteit? Geen ervaringen...


En ook ik woon er op nog geen kilometer vanaf en slechts een paar meter van Joyce Knipoog
Marijke van bokt.. heeft ook een Fryso zadel. Die kreeg 'm geloof ik meteen al. Dat verschilt dus nogal. Ik heb een aantal keren op een Fryso dressuurzadel gereden en ik... vind het echt helemaal geweldig.

Overigens... is het Tweespan wel zo dat ze je een goed zadel kunnen lenen (mocht dit nodig zijn) tot het zadel klaar is.

Mijn... volgende zadel (nieuwe) wordt écht een Fryso zadel

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:29

Was vandaag bij de DIvoza en die hebben nu 2 Fryso's liggen voor 1.350 euro (da's effe 100 euro duurder...).
Wijde kamer maat beiden (maat 4), 1 veelzijdig 18 inch, de ander dressuur 17,5 inch.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers

cron