Vervolg prijzenindicatie draver.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat hebben jullie of gaan jullie uitgegeven aan je draver?

-2500
11 (78%)
2500 - 5000
1 (7%)
5000 - 10.000
Geen stemmen
10.000 - 20.000
Geen stemmen
20.000 - 30.000
Geen stemmen
30.000 - 50.000
Geen stemmen
+ 50.000
2 (14%)

Totaal aantal stemmen: 14


Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Vervolg prijzenindicatie draver.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 18:37

Dit bericht heb ik gestart omdat er geen 2 polls gemaakt kunnen worden in 1 bericht.

Ik zou graag van jullie willen weten hoeveel jullie voor een draver hebben betaal waarvoor geen sportcarriere weggelegd is of voor een draver die niet langer geschikt is voor de drafsport.

Groetjes Tessa

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:15

De mijne kostte 1500 GULDEN. Dus ongeveer slachtprijs. Meer zijn ze ook niet waard, want meestal kunnen ze verder niks anders dan alleen een ruiter dragen. Als de draver wel wat kan, dan is 'ie misschien wel 2500 GULDEN waard

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 20:48

Jemig... wat weinig!!! Me broek zakt af... ik zat aan de 5000 euro te denken.......
Wat doe je zoal met dat paard? en wat kan je ermee bereiken?

Groetjes Tessa

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:52

5000 euro is echt veel te veel. Laat je niet verleiden door een schattig koppie om deze prijs neer te leggen voor een draver. Ik rijd recreatief met dit paard, maar ik wil dressuurlessen gaan volgen. Ik ken ook een draver die al vanalles kon; kon al netjes op commando galopperen, liep netjes aan de teugel, kon op commando van stap naar Galop (is heel moeilijk voor draver) deze was 1200 euro. Dat is een goede prijs. 1500 euro is eigenlijk het maximum wat mij betreft (tenminste voor een draver die nog niets buiten de drafsport heeft gepresteerd, maar wel netjes is aangereden als rijpaard)

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 20:58

Ja, ik sta er zo van te kijken omdat het raspaarden zijn. Voor friezen KWPN-ers enz. leg je al gauw 5000 euro neer en dan is het paard meestal nog niet eens beleerd. Nou zijn dravers wel niet bedoeld voor onder het zadel, maar ze kunnen best presteren weet ik uit ervaring.
Maar ik vind het niet erg hoor dat die paardjes weinig kosten Lachen ik weet wat ik van een draver kan verwachten dus in feite, hoe goedkoper hoe beter Haha!

Groetjes Tessa

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:27

Ze zijn zo goedkoop als ze zijn uitgekoerst, de eigenaar vind het vaak fijn als er een goed tehuis voor gevonden kan worden en neemt dan genoegen met de slachtprijs, die zou hij er anders ook maar voor gekregen hebben, en het is leuker om te weten dat zo'n paard lekker als rijpaard verder kan.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:30

Mackie schreef:
kon op commando van stap naar Galop (is heel moeilijk voor draver


Volkomen off topic, maar ik kan het niet laten: Danny kan vanuit halt houden in galop aanspringen, niet op commando maar netjes op de hulpen, en ik kan bepalen of ik de linker- of de rechtergalop wil.

On topic: Danny is voor geen prijs te koop Knipoog !

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 22:11

Hahaha, nou, ik vind dat alleen maar leuk om te weten allemaal, ik heb ervaring met een draver die draverijen heeft gereden maar is hiermee gestopt vanwege een peesblessure waar hij last van kreeg als hij snel op harde ondergrond draafde. Ik heb dit paard ook geleerd in gallop te gaan, het is me zelf gelukt het paard (Bentley) in een best kleine bak in gallop te krijgen maar daarna waren we beiden uitgeput. Helaas mocht ik mar 1x per week naar dit paard toe, anders had ik hem veel meer geleerd. Maar het is nu niet langer mijn vorzorgpaard meer omdat ik verder wilde in de dressuur (kreeg de mogelijkheid om z dressuurpaarden te rijden en zelf te lessen) dus heb daar voor gekozen, ook omdat ik daar iedere dag kon komen. Maar Bentley blijft nog steeds mijn lieveling. Net zoals het ras. (In dit geval was het een Amerikaanse volbloed draver) Ik heb helaas nog geen ervaring op kunnen doen met andere dravers, hoewel, ik heb er wel een aantal gereden maar ik weet niet wat voor dravers dat waren. Maar wat ik met Bentley wel deed, is gewoon laten stappen, dan ineens vrije teugel geven (ik richtte me voornamelijk op recreatie) en zeggen "toe maar" en zelfs de allereerste keer sprong hij ineens van stap in gallop aan, maar gelijk enorm hard, *hij haalde een scooter in, als je me wilt geloven* wat kunnen zij dan pissed kijken Haha! Grappig.
Maargoed, ik vind het wel erg leuk om ervaringen uit te wisselen over dravers van verschillende mensen. Over Bentley heb ik echt enorm veel te vertellen Haha!

Maargoed, daar moet jij ook maar zin in hebben.
Dus ik hou het nu even hier bij, mocht je meer willen weten en/of vertellen, zegt of vertel het dan Haha! misschien zijn er meedere mensen die mee willen doen met ervaringen uitwisselen.

Groetjesss

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 22:11

PS is jouw draver schrikachtig?? Bentley was verschrikkelijk wat dat betreft, ben eens in een sloot beland.....

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:16

Danny schrikt overal van, haar zoon Rain is nergens bang voor...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:16

Tammy was 600 euro en To The point 900. Rival was 3600 gulden. Maar dat was op de veiling, en het waren nog jaarlingen.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 22:26

wkoekoek schreef:
Tammy was 600 euro en To The point 900. Rival was 3600 gulden. Maar dat was op de veiling, en het waren nog jaarlingen.


Berijd je deze paarden of staan ze voor de sulky?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:28

Rival ben ik onder het zadel mee begonnen, maar dat staat even op pauze aangezien ik in het buitenland zit Haha! Tammy trainen we zelf voor de sulky, To The Point staat in training.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 22:32

Lachen Was Rival niet geschikt voor draverij? en op welk nivo rijd je rival en staan jouw paarden voor de sulky? (wat een vragen he)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:36

Rival heeft een probleempje met te korte kniebanden waardoor ze haar achterbenen niet ver genoeg om haar voorbenen kan krijgen en dus niet zoveel kan strekken. Ik heb haar verder alleen in het land gereden, ze is nog maar vier keer ofzo onder het zadel geweest. Ik moet eerst haar rug wat sterker krijgen, want daar heeft ze ook last van probleempaardje Haha! Ze heeft in totaal wel een paar maanden in training gestaan, wat ik wel een voordeel vind. Ze kennen de hulpen van de teugel en zijn netjes afgericht.
Ofir heb ik ook onder het zadel gereden, maar die staat net weer in training. De andere twee lopen dus voor de sulky.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:26

Okay, wat betreft het inrijden van zo'n paard he, is het verstandig om dit zelf te doen? ik heb zelf nu 10 jaar rijervaring, ik heb al 2 paarden ingereden, (welch en haflinger) ik ben nu met de 3e bezig (arabier) Maar aangezien dit paarden zijn die snel zijn en gewoon willen racen, mijn ervaring is dat het toch een totaal ander paard is als alle andere rassen, en het lijkt me ook een totaal andere manier van inrijden, heb ik hier gelijk in?? Of zou ik het gewoon zelf kunnen doen (wat ik het liefst heb)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:18

Een kennis van me kocht af en toe wel eens dravertjes die niet geschikt waren om mee te koersen. De prijs lag altijd rond de 1500 GULDEN!
Dat waren trouwens heel mooie chique rijtypische diertjes die ook super in de omgang waren. Alleen het rijden was altijd een groot drama.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 22:02

Jippie schreef:
Alleen het rijden was altijd een groot drama.


vanwege hun "vurigheid?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 08:33

Nee hoor, die paarden waren juist super braaf en werden verkocht aan maneges [lekker goedkope en brave paarden]. Er was alleen geen behoorlijke galop en draf aan te rijden.
De manege gebruikte die paarden vooral voor de buitenritten. Als de anderen gingen galopperen, bleven de dravertjes gewoon draven. Die draf had al zo veel effect dat je er daardoor bijna vanaf lazerde Haha! De dravertje die wel konden galopperen galoppeerden echt verschrikkelijk kort en vlak, dat was eigenlijk nog geen galop.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:09

Mackie"]
De mijne kostte 1500 GULDEN.
[/quote]

[quote="lunatje"]
Jemig... wat weinig!!! Me broek zakt af... ik zat aan de 5000 euro te denken.......
[/quote]

Ik snap even niet waarom je nu een nieuw topic opent met precies dezelfde vragen? Verward

Ik citeer uit je vorige topic:

[quote="Buitenzorg"]
De prijzen van dravers (die niet goed genoeg zijn) varieren tussen de 500 en 1000 euro, indien je ze bij een trainer wegkoopt.
[/quote]

[quote="lunatje schreef:

Fijn in ieder geval dat ik nu een beetje weet wat men voor zo'n paard kan vragen.


In dit topic ben je weer verbaasd over de lage prijs? Verward Verward

Sorry, dat ik off-topic ga, maar in hoeveel topics wil je precies dezelfde antwoorden krijgen?????

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 18:01

nou, het ging voornamelijk om de poll, ik had 2 verschillende vragen en die kan je niet in doe gaan niet in 1 topic, dus vandaar, deze is ook eigenlijk al een tijdje buiten gebruik. je kan beter over gaan op die andere, en bij die andere wist ik dus al wat d eprijs was, maarja, tis wel zo netjes om te reageren he

Groetjes