Als de oorlog uitbreekt wat te doen met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Als de oorlog uitbreekt wat te doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:56

Een rare vraag mischien maar ik denk er toch veeloverna.. Nu de oorlog op t punt staat uittebreken..

Mocht er een 3de wereld oorlog komen.. wat doen jullie dan met je paard/pony? Zet je m in de tuin , in huis, laatje m aan zijn lot over, neem je hem mee, laat je de staleigenaaren er vor zorgen , doe je alsof er niets aan de hand is, laatje hem inslapen.. wat zouden jullie doen?


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:59

ik denk dat ik m in ons huis zou zetten... plek genoeg en jammer genoeg geen tuin alleen... maar ik ben niet echt bang voor een oorlog dus ik denk er niet zoveel over na...

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:59

Ik laat haar eerst gewoon lekker staan waar ze staat. En als het zover komt dat dat niet meer kan, dat zie ik dan wel weer.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:00

hmmm sorry hoor maar ik denk niet dat de tankwagens door Nederland heen zullen gaan hoor.... ik word helemaal deprie van al die toppics over oorlog enzo... doorgaan met leven is denk ik de beste oplossing... waarom zou ik hem in laten slapen Verward Wie dan leeft wie dan zorgt... en als de bom valt dan zijn we allemaal in 1x weg...

Beetje positief blijven denken hoor want zo maken we elkaar allemaal gek... geen reden voor paniek.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:10

AnneOmie schreef:
ik word helemaal deprie van al die toppics over oorlog enzo....


Ik ook

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:13

Hmm, in huis nemen is natuurlijk wel een optie in geval van hongersnood.

we zijn wel weer ultra positief hoor, pppffff.
Mensen die positief in het leven staan worden vaak ouder, misschien helpt dat wat.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:14

AnneOmie schreef:
hmmm sorry hoor maar ik denk niet dat de tankwagens door Nederland heen zullen gaan hoor.... ik word helemaal deprie van al die toppics over oorlog enzo... doorgaan met leven is denk ik de beste oplossing... waarom zou ik hem in laten slapen Verward Wie dan leeft wie dan zorgt... en als de bom valt dan zijn we allemaal in 1x weg...

Beetje positief blijven denken hoor want zo maken we elkaar allemaal gek... geen reden voor paniek.


Juist!! Hier ben ik het voor de volle 100% mee eens.
Ik geloof nog niet zo dat er voor ons grote problemen komen. Misschien denk ik dit helemaal fout, maar laat mij dat dan minstens denken... Dat leeft een stuk prettiger.
Net zoals AnneOmie blijft Pinky dus ook gewoon op stal staan. Komen er in de buurt erge bedreigingen dan zal ik vast wel iets ondernemen maar ik heb echt nog geen stappenplan oid.
En inderdaad, als er iets gebeurt, laat er dan aub 1 grote bom op nederland vallen, zodat iedereen kapot is....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:15

ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:18

Ik bedoel het ook niet negatief hoor.. ik woon op schouwenduivenland een mini eilandje dus neem aan dat ik er helemaal weinig van mee zal maken.. maar gewoon.. wilde weten wat jullie zouden doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:19

Als die oorlog uitbreekt, zul je daar hier weinig van merken.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:19

Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog


Kijk, dat is nog eens een goed idee, als ik dat doe overleef ik de oorlog wel.
Met 7 ponies moet dat lukken, 2 ervan zijn veulens, dus voor de afwisseling pakken we dan een blik veulenvlees. Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:21

haha als je een tinker hebt heb je mazzel, maar zo'n mager klein KWPN'ertje als ik heb Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:22

Pinky_girl"]
[quote="AnneOmie schreef:
hmmm sorry hoor maar ik denk niet dat de tankwagens door Nederland heen zullen gaan hoor.... ik word helemaal deprie van al die toppics over oorlog enzo... doorgaan met leven is denk ik de beste oplossing... waarom zou ik hem in laten slapen Verward Wie dan leeft wie dan zorgt... en als de bom valt dan zijn we allemaal in 1x weg...

Beetje positief blijven denken hoor want zo maken we elkaar allemaal gek... geen reden voor paniek.


Juist!! Hier ben ik het voor de volle 100% mee eens.
Ik geloof nog niet zo dat er voor ons grote problemen komen. Misschien denk ik dit helemaal fout, maar laat mij dat dan minstens denken... Dat leeft een stuk prettiger.
Net zoals AnneOmie blijft Pinky dus ook gewoon op stal staan. Komen er in de buurt erge bedreigingen dan zal ik vast wel iets ondernemen maar ik heb echt nog geen stappenplan oid.
En inderdaad, als er iets gebeurt, laat er dan aub 1 grote bom op nederland vallen, zodat iedereen kapot is....
[/quote]

Ben het helemaal met je eens Pinky-girl

Mocht het ooit zo ver komen dan vinden we wel een oplossing voor de paardjes... het is nog zo ver van onze bedshow... ik denk dat je nu eerder medelijden kunt hebben met al die arme mensen en kindertjes die in Irak wonen... die zijn straks het slachtoffer en Sadam zal wel weer ergens in zijn schuilkelder zitten.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:23

Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog


Whahahaha Haha! ja dat durfde ik niet te plaatsen maar ik dacht daar wel aan... moet er niet aan denken hoor Kijk maar naar WO II... mensen aten toen bloembollen en hun eigen huisdieren op... ik denk dat als je het niet zelf zou doen een ander je paard dan wel op zou eten hoor Vork

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:28

AnneOmie"]
[quote="Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog

ik denk dat als je het niet zelf zou doen een ander je paard dan wel op zou eten hoor Vork
[/quote]

kijk daarom juist.. ik laat mijn paardje echt niet door een amateur slachten ... moet er niet aan denken.. zou m nog liever inlaten slapen dan.. Nope niemand eet mijn paardje op! dus ik vrees dat ie dan in de huiskamer zou moeten bivakeren.. Haha!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:36

ik denk hier gelukkig niet over na maar als het zou zijn zou ik m in de schuur zetten (we hebben gelukkig een grote dus zou wel kunnen) of in de tuin maar aan zijn lot over laten of in laten slapen never nooit niet

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:43

Debo"]
[quote="AnneOmie"][quote="Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog

ik denk dat als je het niet zelf zou doen een ander je paard dan wel op zou eten hoor Vork
[/quote]

kijk daarom juist.. ik laat mijn paardje echt niet door een amateur slachten ... moet er niet aan denken.. zou m nog liever inlaten slapen dan.. Nope niemand eet mijn paardje op! dus ik vrees dat ie dan in de huiskamer zou moeten bivakeren.. Haha!
[/quote]

Je bedoeld in de huiskamer op je bord Verward Vork Haha! Ik vraag me af of je paard het leuk zou vinden om in je huiskamer te staan Verward Haha! *LOL* Ik bedoel er niets verkeerds mee hoor... ik zie het met een beetje humor *LOL*

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:44

Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog


Zet je er dan ook stickertjes op wie in welk(e) blikje(s) zit? Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:59

Flink vetmesten, en opvreten Lachen Heeft hij nog enig nut *LOL*
Kidding natuurlijk...hij blijft gewoon staan waar hij staat...en verder zien we het wel. Ik word een beetje gestoord van dat paniekerige gedoe over een derdewereldoorlog. Dat zien we toch dan allemaal weer joh!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:23

Hè gadver, gaan jullie nu al bedenken wat je met je paard zou doen als er een 3e wereldoorlog uit breekt? Dat zien we dan wel weer hoor! Ik heb ook nog geen rampenplan opgesteld voor een eventuele 2e watersnoodramp. Het is gewoon te hopen dat Nederland bespaard blijft van alle ellende.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:45

Jeetje zeg... oorlog?
Ben al jaren in oorlog met mijn eigen gezondheid. Of liever gezegd ongezondheid.
Als ik niet zelf had gevochten was ik allang dood geweest, vier jaar geleden. Boos!

Maar ik vocht wel, en elke keer weer overwon ik, al was het maar tijdelijk.
Ook dit keer weet ik dat het tijdelijk is, maar ik weet ook dat ik elke keer weer het gevecht zal aangaan, telkens opnieuw.

Want er staat een vierbenige lieverd met mega-teddyberenvacht op me te wachten in de wei of op stal. Steeds weer blaast ze in de vrieskou haar warme adem in mijn nek en duwt me ongeduldig aan de kant als het hooi eraan komt.
Zij aan wie ik mijn hart geef
voor wie ik leef
voor wie mijn hart pompt
oorlog die komt?
met paniek beginnen?
nee
want nu kan ik winnen
deze oorlog gaat voorbij
ik vecht liever de oorlog
IN mij. Lachen

Dit gedicht is niet negatief bedoeld.
Het geeft alleen aan dat mijn voorgevoel zegt dat het weer 'rustig' zal worden wat betreft Irak, Navo, enz. enz.
Ik zal zelf ook weer zonder chemo kunnen, maar moet daarvoor wel 'een oorlog voeren'.
Ik ga me dan ook niet druk maken om andere dingen, ik heb al 'een oorlog', om het zo maar te noemen.
En ik blijf positief:
Ook mijn oorlog zal ik winnen!

Maar dat gedoe van iedereen over 'Wat vind je van de oorlog die dreigt...'
Ik heb genoeg om me druk over te maken, en ik wil tijd over hebben om te genieten.
Ik kan wel gaan piekeren over een oorlog maar wie weet hoeveel tijd ik nog heb om te genieten op deze wereld?
Laat ik dus eerst maar eens genieten voordat mijn tijd om is.
Die bom valt toch wel, of ik het er nu mee eens ben of niet. *LOL*

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:48

AnneOmie schreef:
hmmm sorry hoor maar ik denk niet dat de tankwagens door Nederland heen zullen gaan hoor.... ik word helemaal deprie van al die toppics over oorlog enzo... doorgaan met leven is denk ik de beste oplossing... waarom zou ik hem in laten slapen Verward Wie dan leeft wie dan zorgt... en als de bom valt dan zijn we allemaal in 1x weg...

Beetje positief blijven denken hoor want zo maken we elkaar allemaal gek... geen reden voor paniek.


Amen!

Wij hoeven ons nog lang geen zorgen te maken over wat we met onze paarden doen als er oorlog uit zou breken. Laat dat maar aan de mensen in Irak over...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:01

beetje op de feiten vooruit lopen.... Zie het nut er niet van in.
Mocht er hier daadwerkelijk oorlog uitbreken, denk je dan dat je je paard kan beschermen??? ALs ze je paard voor wat dan ook zouden willen, nemen ze hem toch wel mee


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:03

Ik hem vast wat meer voeren, dan heb ik dadelijk wat meer te eten Haha!

Mocht het echt hier erg worden
laat ik hem staan waar hij staat.
Wat voor leven heeft mijn paard in een achtertuin van 10 x 10?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:12

Ik snap niet dat jullie allemaal zo op de feiten vooruit lopen, en al allerlei plannen gaan maken. De oorlog gaat IMO vooral tussen Amerika en Irak. Laatst las ik hier ook al dat mensen rijst in gaan slaan, en gasmaskers gaan kopen.. God je kunt kunt ook overdrijven he.. Ik bedoel er is nog helemaal niets aan de hand, tenminste niet hier, maar goed das dan mijn mening.

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, herous, maessie, meniekske, ogidni en 49 bezoekers