Wat geeft extra energie?? (voor mens)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Wat geeft extra energie?? (voor mens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 13:48

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie ook iets weten voor extra energie??

Voedingssupplementen of andere produkten??

Alle tips zijn welkom.

* ga er vanuit dat de mens gewoon gezond is.
maar wel wat extra energie kan gebruiken i.v.m veel werken en sporten.

Groetjes: Corina


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:01

hoi
wat ik nog wel 'ns "gebruik" is magnesium + calcium van bional.
Ik kan van die periodes hebben dat als ik opsta dat ik het gevoel heb dat ik juist al 3 dagen gedraaid heb................dan werkt dat bij mij wel goed.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:03

Hoi!
Ik heb veel ervaring met dit soort dingen, ook i.v.m. mijn kanker.
Mijn ouders zijn gezond en nemen dit:
bij de hema het hemamerk:
1.vitamine C1000
2.vitamine B-complex 500
3.multi-vitamine (ook van hemamerk, de meest uitgebreide is dat geloof ik)
Ze nemen van alledrie elke dag eentje, bij de avondmaaltijd.

Verder kun je o.a. bij het Kruidvat Bio-Quinon Q10 halen, ronde donkere pilletjes.
Deze werd Peter aangeraden toen hij zei dat hij zo moe was steeds, zowel geestelijk als lichamelijk, terwijl hij verder niets mankeert zeg maar.

De Q10 zorgt ervoor dat de vitaminen die je binnen krijgt, in je lichaam zo snel en zo goed mogelijk worden opgenomen.
Want het heeft weinig zin om vitamine C-1000 in te nemen als je toevallig een lichaam hebt dat moeite heeft met vitamine C te verwerken, dat plas je dan weer voor de helft uit...
De Q10 is dus voor het 'opnemen in je bloed/lichaam' zeg maar.

Er zijn ook andere merken die vitaminen hebben enzo, Davitamon bijv., maar daar zit vaak veel minder in. Die vitamine C-1000 (duizend!) heb je zeker nodig, ikzelf slik er 3 van per dag. Sommige vitamine C pillen daar zit echter maar 500 in of zo.

Dit ook wat betreft multi vitaminen. Soms kom je een merk tegen met ontzettend veel verschillende vitamine in 1 zo'n multi-pil. Nadeel: zo'n pil heeft echter maar van alles een heel klein beetje, en zet dus nog geen zoden aan de dijk!
Verder zitten er soms dingen in die je echt niet 'extra' nodig hebt, en indien wel, dan helpt zo'n klein beetje heus niet.

Heel veel succes er mee, en je merkt al verschil na 2 weken.
Veel mensen konden vorig jaar, toen mijn haar nog niet was uitgevallen, niet eens aan mij merken dat ik aan de chemokuur zat... dankzij die pillen zag ik er veel beter uit dan de meeste kankerpatienten! Knipoog
Slik ze! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:09

Bij de Etos hebben ze van het "eigen merk" een extra energie kuur.
Ik heb hem al een paar keer gebruikt en het werkt echt.
Het zijn capsules met extra vitamine, mineralen en kruiden.

Daarnaast slik ik altijd extra vit. B en multi vitamine/mineralen van de Etos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:09

Wat ik in de winter altijd gebruik, is Supradyn Complex Forte. Het zijn van die bruistabletjes in een geel buisje. Mij helpt het als ik weer eens griep heb gehad. Boos! maar het is ook goed voor extra energie, tenminste dat staat op de verpakking Haha! . Ik weet niet hoor, ik heb het gevoel dat ik er baat bij heb, maar misschien zit het ook wel tussen m'n oren Haha! . Wat zowiezo altijd helpt is veel fruit eten. Het is gezond en nog eens lekker ook!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:15

heel simpel: een zakje suiker... als ik me duf voel, geen fut meer heb en ik moet nog een hele (werk-)dag... dan lik ik de inhoud van een suikerzakje van mijn hand (of als ik er 1 zie eet ik een suikerklontje) en na een paar minuten kan ik er weer tegenaan...

En chocomel... zonder chocomel red ik het echt niet...


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:23

Snoep! Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:28

veel vitamines uit supplementen zitten in een niet-opneembare vorm in het pilletje. Het heeft dus ook niet veel zin om hier veel van te slikken. Bij een gezond persoon voldoet goede voeding aan de eisen om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Daarnaast heb je nog te maken met een goede opbouw van een trainingsschema. Als tussen trainingen door te weinig tijd neemt om te herstellen in dit funest voor je energie.

of te wel er is meer dan alleen voeding. Het complete plaatje moet op elkaar afgestemd zijn wil een een oplossing vinden voor het futloze gevoel.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:19

Ik heb een potje Ginseng tabletten een keer bij het kruidvat gekocht, heb er wel eens wat ingenomen, maar je moet het vaker doen wil je het echt merken. Verder druivensuiker etc en bovengenoemde zaken Lachen Vooral Davitamon winterweerstand bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 08:04

Blikje slimfast. Ben nooit op dieet, maar hier zit alles in wat je nodig hebt en geeft je iets extra's. Zeker als je druk bent en geen tijd hebt om rustig op tijd te eten (daar word je nl moe van) en bananen (word je wel dik van)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 12:20

Het gaat dus echt alleen om Extra energie!!

Maakt niet uit of je er dik van word.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:03

Red bull of een vergelijkbare energy drink dan? Haha!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:06

Gwoon 1 of 2 blikjes Red Bull drinken..
Reken maar dat je daar energie van krijgt!
Bij mij werkt het altijd super.. Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:14

Veel gezond eten, dat scheelt de helft.

En voor de rest eet ik elke morgen brood met banaan, van bananen krijg je ook een hoop energie, om 10 uur doe ik dat weer, en 'smiddags eet ik vaak broodje kaas met rauwkost, en dan 's avonds weer wat mijn moedertje heeft gekookt.
Druivensuiker helpt ook goed, chocomel, koffie, energy dranks en zo heb je nog veel meer dingen die even helpen, maar let op! Dit helpt alleen als je even een oppepper nodig hebt, als je te vaak van dit soort oppeppers gebruikt word je er op de lange termijn alleen maar moeier van.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:56

Bananen, Red bull, extran.



Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:20

Voor red bull moet je toch wel 4/5 blikje drinken, en dan kan je beter bullit kopen, is veel goedkoper.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:45

Nou ik word wel erg wakker van Red Bull, het is zo enorm mierzoet dat ik vervolgens praktisch stuiterend rondhuppel Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

shaundylover
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 01:18

hahaha idd dat heb ik ook altijd met redbull,
Kan je niet dextro energie gebruiken daar zit druivesuiker in volgens mij werkt dat ook!

Leeftijd is maar een getal wat je bij je geboorte hebt meegekregen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers