tips

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 20:51

Iedereen die een tip heeft zet hem hier neer en dan hebben we straks allemala heel veel tips. Maakt niet uit over wat het gaat

So close,
no matter how far.


PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 20:58

Heeft je pony lange manen die heel dun zijn? En wil je ze laten groeien? Doe de manen dan tijdens het rijden in een los gevlochten vlecht. Op die manier breken de manen niet af omdat je er steeds met je handen in grijpt.

So close,
no matter how far.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 20:58

WASHANDJE De ogen en de neus van een paard maak je schoon met een vochtige spons. Maar eigenlijk werkt een washandje veel makkelijker. Daarmee kan je goed voelen of je niet te hard drukt en in alle hoekjes komen. Bovendien kan het washandje in de wasmachine. Dat is veel schoner dan zo¹n muffe spons!
SPONS Sponzen kan je overal voor gebruiken. Natuurlijk voor het schoonmaken van je tuig, maar ook voor je paard. De billen en zijn ogen/neus moeten regelmatig met een vochtige spons schoongemaakt worden. Als je twee verschillend gekleurde sponzen gebruikt weet je altijd zeker dat je niet per ongeluk de spons van zijn billen bij het hoofd gebruikt. Behalve een spons is ook een washandje heel handig om de neus van je paard schoon te maken.
OREN KNIPPEN Het is niet zo'n net gezicht als er allemaal haren uit de oren van je pony steken. Haal met je vinger de haren uit het oor naar buiten. Knijp het oor dan dicht en knip met de schaar de uitstekende haren weg. Denk er om dat je knipt met de punten van de schaar omhoog. Zo kan de schaar nooit in de ogen van je pony steken als hij per ongeluk zijn hoofd op tilt

So close,
no matter how far.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 20:58

Pluimpjes knippen Pony's hebben soms hele lange haren in hun oren. Als die uitsteken is dat niet zo'n mooi gezicht. Je kan die pluimpjes ook afknippen. Pak het oor dan met één hand beet en haal met je vinger de lange haren naar buiten. Dan knijp je het oor zachtjes dicht en kan je alle uitstaande haren afknippen. Denk erom dat je altijd knipt met de punten van de schaar omhoog. Zo steek je nooit je pony per ongeluk in zijn oog als hij met zijn hoofd beweegt.
Staart uitpluizen Om de staart van een pony echt helemaal uit te pluizen moet je soms best geduld hebben. Voor je een dikke staart helemaal los hebt ben je wel een kwartier verder. Soms word je ook nog eens tussendoor gestoord en laat je de staart los. Kan je weer opnieuw beginnen! Maar als je een dik haarelastiek bij de hand houdt is het niet erg als iemand een praatje met je komt maken. Je doet het elastiek losjes om het deel van de staart dat je nog uit moet pluizen en dan trek je daar steeds plukjes haar uit. Zo weet je altijd welk deel je al uitgeplozen hebt en welk nog niet.

So close,
no matter how far.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:02

Mijn tip:
Je kunt ook alles in 1 berichtje zetten ipv 4!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 21:04

SORRY!

So close,
no matter how far.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:45

Als je een mooie glimmende pony wilt hebben,geef hem danelke dag een beetje olie door het voer.
Ook kun je na het poetsen met een stuk schapenwol over de vacht strijken.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:41

als je je laarzen nooit uitkrijgt, doe je pedaalemmerzakken om je voeten en ga je zo in je laarzen, je 'glijd' er zo in en uit!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:46

Wil je zweetvoeten, moet je dat ook doen Haha!

Je kunt daarvoor ook talkpoeder in je laarzen doen net voor je ze aantrekt.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:11

Of een panty-kousje over je sokken Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:33

of grotere laarzen kopen Haha!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:49

echt waar.... heb idd wel snel zweetvoeten dan ja... Nou die talkpoeder tip is dan weer een beter tip voor mij Haha!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:18

Na het wassen een beetje babyolie in de staart en manen van je pony doen, kammen ze voor lange tijd makkelijker door zonder dat je een borstel vol met haren hebt, en je staart glanst ook meteen mooi.

Wit voetje op wedstrijd? Dag voor de wedstrijd even wassen (biotex) en de dag van de wedstrijd even flink in de babytalkpoeder. Ook prima voor heeeel mooi witte blesjes.

De ogen van je paard komen (nog) mooier uit op wedstrijd als je een paar druppies babyolie tussen je handen wrijft, en daarme even over de ogen (dicht) van je paard aait. Geeft een sprekendere blik. Daarna nog even over de neus.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:30

Hee, een tip-topic! Da's een goed idee! Heb zelf nog geen echte tips toe te voegen, maar misschien komt dat nog. Wie weet!


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:33

Ik denk dat als je zo alle topics leest dat je vanzelf wel tips eruit pikt.
Daar heb je geen tip-topic voor nodig.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:30

als je wilt dat je paard gaat glimmen moet je babyolie gebruiken en over de vacht smeren maar pas op dat je niet te veel doen want dan word het vet en glibberig. en babyolie op de hoeven is ook mooi er blijft dan minder zand enz op plakken

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:48

als je zand uit de vacht wilt halen (je weet wel, dat zand dat je niet wegkrijgt met poetsen), met een beetje vochtige doek na het poetsen.

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:39

Als je paard veel zand eet moet je elke week even lijnzaad koken en dan de biks er door heen en goed mengen..
Dat neemt het zand zo weer mee naar buiten!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:55

tijdens het buitenrijden altijd een hoevenkrabber meenemen (dit is wel een hele ouwe en bekende tip, maar ja voor de mensen die het nog niet weten, weten ze het nu wel, hmm vaag)

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:19

Ipv lijnzaadolie geven gewoon lekka goedkoop zonnebloemolie geven. (heeft dezelfde werking).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, criollo_yess, judith_irene, Nickeltje, RanjaRietje, Rose94, XxMariellexX, Zinzi_jewel, zippora en 90 bezoekers