Hulp gevraagd; Dressuur oefeningetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Hulp gevraagd; Dressuur oefeningetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 22:15

Iedere woensdag komt Caitlin dus op Pinky rijden, zoals de meeste wel weten.
Tot nu toe reed ze een beetje voor zichzelf en gaf ik af en toe wat tips. Vandaag vroeg ze of ze mij niet wat meer les wilde geven. Dus figuurtjes opdragen en zeggen wat zij en Pinky fout deden.
Ik wil dit best doen, maar voor mij is het alweer zo lang (3 jaar zo'n beetje) geleden dat ik al die figuurtjes moest rijden, dat ik misschien nog maar de helft ofzo weet... Uiteraard ken ik voltes, hand veranderen, gebroken lijn enz, maar misschien weten jullie er nog een stel? En dan voornamelijk de oefeningetjes die je aan iemand geeft op een pony die sinds kort onder het zadel is en een meisje dat zo'n 1,5 jaar manege les heeft.

Misschien ook nog leuke dingetjes zoals zonder zadel rijden en gym oefeningen doen?

Kortom, brand los Haha!

(Ps, uiteraard weet ik dat ik geen top instructrice ben. Zodra het lukt krijgt ze ook les van iemand die daarvoor geleerd heeft oid, maar tot die tijd doe ik mijn best Knipoog )

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:41

Ehm je kunt haar als oefening met losse handen oefeningen laten doen, met arme rondjes zwaaien, met het hoofd ontspannende rondjes draaien, met de armen de oren van de pony aanraken. Met de benen zwaaien om zo te bevorderen dat ze hun eigen zit krijgen en niet bang zijn.
Je kan ze aan het einde ook een "rondje om de wereld" laten maken. Ik weet niet hoe oud ze is, maar het klinkt heel interessant. Ze zit eerst recht, dan met benen aan de zijkant, dan achterste voren, andere zijkant en weer vooruit. Dit ligt er natuurlijk wel aan of Pinky braaf is....
Voor de rest kun je spelletjes doen als 2 emmers klaar zetten, er iets opleggen borstel of zo. Dan moet ze snel opstappen, wegrijden naar andere emmer brengen. afstappen en daar weer opleggen. Allemaal dingen om het vertrouwen groter te maken.
Ja voor de rest qua rijtechnisch... Toch de standaard dingen, maar volgens mij zijn er wel boeken in de handel voor kinder rijlessen.

Succes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 23:21

Dat van die emmer -behendigheid- is inderdaad wel heel leuk. Maar dat is wel makkelijk want Pinky is maar 1.15 Haha!

Ook dat 'rondje om de wereld' zullen we eens gaan proberen. Caitlin zal dat wel kunnen, maar voor Pinky is dat een hele ervaring...

Vandeweek eens wat snuffelen in de bieb. We oefenen haar proefjes die ze op de manege rijdt wel maar verder komen we meestal niet.

Bedankt voor je tips!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:32

Onder het zadel slangevoltes met zoveel mogelijk bogen Lachen

Overgangen met cijfers. Jij maakt een som en spreekt af dat even draf is en oneven stap ofzo. Is echt lachen als je met een paar bent:)

Je hebt idd boekjes waar veel van dat soort dingen in staan Lachen

Succes!!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje en 76 bezoekers