hoe dekens wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

hoe dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 20:18

Waterdicht/Waterafstodende dekens Wassen.. ?? En Zweetdeken??
Mijnes zijn verschrikkelijk goor..!!
Alleen ik weet niet of ik ze kan wassen....( Clown Bloos )
En dat wil ik even weten anders zoek ik een andere manier om ze schoon te maken!!

[edit nimber titel[/edit]

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill


Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:22

Wij spuiten ze in de zomer gewoon af met de tuinslang en laten ze dan de rest van de dag in de zon hangen, maar je kan er ook een wasmiddel voor kopen zodat ze waterdicht blijven.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:26

Guinni schreef:
Wij spuiten ze in de zomer gewoon af met de tuinslang en laten ze dan de rest van de dag in de zon hangen, maar je kan er ook een wasmiddel voor kopen zodat ze waterdicht blijven.


Precies dit kan je bij elke drogist wel krijgen, wel heb je een fles of drie nodig voordat ze waterdicht zijn. Ook kan je ze bij de stomery weer waterdicht krijgen maar dat kost wel wat. Aan de andere kant moet je wasmachine wel bestand zijn tegen het gewicht van een deken....

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:29

gijsenkim"]
[quote="Guinni schreef:
Wij spuiten ze in de zomer gewoon af met de tuinslang en laten ze dan de rest van de dag in de zon hangen, maar je kan er ook een wasmiddel voor kopen zodat ze waterdicht blijven.


Precies dit kan je bij elke drogist wel krijgen, wel heb je een fles of drie nodig voordat ze waterdicht zijn. Ook kan je ze bij de stomery weer waterdicht krijgen maar dat kost wel wat. Aan de andere kant moet je wasmachine wel bestand zijn tegen het gewicht van een deken....
[/quote]

Dit kan dus allemaal. En als je deken in de wasmachine past kan je hem ook gewoon wassen en hem daarna met water afstotend spul inspuiten, dat doe ik ook meestal.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:24

Gewoon wassen met Harmisol denk ik.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:28

Ja, dat kan, maar niet wassen met een waterdicht wasmiddel (zoals Harmisol), want niet alleen de buitenkant gaat dan dicht, maar ook de binnenkant, dus de deken ademt dan niet meer.
Gewoon een goede bus waterdichtmaakspul (hoe het dan ook heet) kopen en dat goed er over heen spuiten.

Heb ik van de herfst ook gedaan, beviel super en is nog steeds waterdicht (alleen niet meer schoon Knipoog ).
Met het spul voor in de wasmachine heb ik ook ervaring mee, maar geen goede, deken ademt niet meer en was nou ook niet echt waterdicht te noemen.

Dus spuiten, niet wassen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:16

Ik spuit mijn dekens ook met de tuinslang. Het formaat van Yorghos' deken past niet in mijn wasmachine. Alleen zijn zweetdeken gaat nog wel.
Je moet wel een beetje oppassen met drogen in de zon. Niet alle dekens kunnen daar tegen en sommigen verkleuren behoorlijk.

* To Belg, or not to Belg *

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 09:58

In de zomer was ik mijn winterdekens als volgt: achter het huis leg ik de deken op de tegels. Spuit hem goed nat. Ga dan met vloeibare groene zeep en een handborstel aan het boenen. Vervolgens met de hogedrukspuit afspuiten en hij is vrij schoon. Kan ook met tuinslang natuurlijk. Dan laat ik hem over het hek een dag (of twee) hangen tot hij droog is. Werkt prima. Waterdicht maken kun je dan daarna doen.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:05

De “kleine” d.w.z. dunne dekens was ik thuis in het masjien. De dikkere regendekens gaan naar de wasserette, waar ze NIET in de droger gaan, maar worden opgehangen in een loods om ze te drogen. Thuis even met de spuitbus erover, om ze weer waterdicht te maken, en klaar is Klara.

Toos paardloos

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:07

Dekens in een grote waterton (of cement ton van de Gamma) leggen met biotex en warm water voor 24 uur. Daarna goed uitspoelen met de tuinslang en de echte smerige plekken boenen met een schrobber. De dekens die in de wasmachine passen gaan daarna in de machine. Fleece dekens en wolle dekens als ze echt smerig zijn eerst weken in een cement ton met biotex, daarna goed uitspoelen en in de wasmachine. De fleece dekens kan je ook beter regelmatig in de wasmachine op 30 of 40 wassen dan voorkom je de echte smerige dekens.

De goede waterdichte dekens van Rambo en Bucas heb ik nog nooit speciaal behandeld. Ja kan er speciale wasmiddel voor krijgen. Ik gooi al mijn Rambo dekens in de wasmachine nadat ze hebben geweekt en het ergste eraf is geschrobt. Mijn dekens zien na 5 of 6 jaar nog steeds uit als nieuw.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:57

Gelukkig gebruik ik geen dekens meer (behalve de zweetdeken Knipoog ), maar toen ik ze nog gebruikte, bracht ik ze altijd naar de stomerij (kostte € 15,- en was dan ook weer waterdicht!). Als ik m´n wasmaschine zou slopen met zo´n deken, komt de reparatie iig duurder dan de stomerij Knipoog !
De (fleece/wollen) zweetdeken, doe ik wel gewoon in de wasmaschine.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:12

Mijn dekens gaan ook naar de stomerij, voor omgerekend 8 Euro per stuk. Ik heb geen waterdichte dekens, dus ik kan je niet vertellen wat daar mijn ervaringen mee zijn. Maar net als Sterre waag ik mijn wasmachine er niet aan. Van de stomerij krijg ik ze schoon en heel terug.

Je suis Charlie.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:22

Gelukkig kunnen we de dikke dekens bij ons op de manege laten wassen, scheelt een hoop gezeul! (Een vieze, stinkende deken in je auto is ook niet alles)
De zomerdekens en zweetdekens doe ik wel zelf thuis, ze gaan daarna ook gewoon in de wasdroger, worden gelijk de haartjes eruit geblazen.

Jola

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:31

Ik was mijn waterdichte deken gewoon in de wasmachine (wel de deken van te voren alvast wat schoonspoelen) zonder zeep op 30 graden.

Zweetdekens van fleece kunnen gewoon in de wasmachine (ook 30 graden). Wol moet op de hand gewassen worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers