Welsh & Shetlander praat.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welsh & Shetlander praat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:27

Tsjah ... omdat er al een Tinkerpraat, Haflinger praat en een KWPN praat is, moest er dus ook een Welsh & Shetlander praat zijn Knipoog

Lekker kletsen over de Welsh & Shetlanders *LOL* Party!!

Nou zal ik dan maar beginnen?
Okeej ... ik ben zeggen de meeste een Welsh. En een Shetlander. Het Welshje heet Angel, en de Shetlander heet Teske. Maar we noemen haar Tess. Angel is ong. 1.15 hoog en Tess ong. 1.03 maar die is nog in de groei. Tess is bijna 2 (13 mei 2001). Angel wordt 13 (datum weten we niet)!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:46

Nou, een shetlander vind ik wel heel wat anders dan een Welsh, maar goed!

Ik rij op dit moment op een Welsh C cob-type, het is een zwarte ruin van 1.33 en hij heet Molendijk's Cherief, maar wij noemen hem Prince. Zijn vader is Aberaeron Arbenigwr en zijn moeder is Alesco's Julia (v. Alesco). 30 april a.s. wordt hij 5 jaar, ik rij heb onder het zadel en hij is ook betuigd. Helaas moet hij verkocht worden, omdat hij veel aandacht nodig heeft en wij hem dat niet kunnen geven. Hij heeft zeer veel talent en zal absoluut een toppony worden, maar helaas is dat bij ons niet haalbaar.

Dit is Aberaeron Argenigwr
Afbeelding

En dit is Alesco
Afbeelding

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:36

Ok. Nu mag ik *LOL* Ik heb 2 verzorgshetlanders, voor meer info, check m'n profiel Haha!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:38

hoi ik heb zelf een zwarte shetland merrie van bijna 20 jaar,en ben op zoek naar een speciale shet.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:39

Hoe bedoel je een speciale shet? Ik vind dat je heel moeilijk mini-shetlander spullen kan krijgen, en jullie?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:23

Ik heb ook een super Welsh K als ik haar zo even mag noemen Knipoog
Ze heet Valentina, ze is een valkkleuringe merrie van 20 jr.. (zou je absoluut niet zeggen)
haar stamboek naam is eigenlijk "Honey Fly"
Haar vader: Tetworth Crimson Lake
Haar moeder: Heidehof's Amanda
Ze komt bij R.Postma vandaan!
Als jullie iets over de fokker, vader of moeder weten hoor ik dit heel graag Lachen
heb met haar me ruiterbewijs gehaald, we hebben een paar weekjes geleden ons eerste wedstrijdje gehad!!
We gaan nu ook landelijk starten..here we come!!!
Even wat foto's:
ruiterbewijs:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/marjolein%203(1).jpg[/img]
Wedstrijd:
Afbeelding
Afbeelding

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:26

Yaar hoe ziet Angel eruit?? Wij hadden namelijk ook een welsh die Angel heette..
Marfiek..Mooi paardje hor!..Jij kwam toch wel eens langs mij paarden? Dat had je gezegt in een ander Topic !!

Lovers Welshen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:35

Okeej ik zal morgen effe een foto maken van Angel Lachen Dit was Teske vorig jaar, ze is alleen zonder wintervacht veel mooier!

Afbeelding

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:05

rooslover schreef:
Yaar hoe ziet Angel eruit?? Wij hadden namelijk ook een welsh die Angel heette..
Marfiek..Mooi paardje hor!..Jij kwam toch wel eens langs mij paarden? Dat had je gezegt in een ander Topic !!

Lovers Welshen Lovers


Dank je wel Lachen!!!
Ik weet niet waar jou paarden staan Verward vertel!!!
Kan wel kloppen ik woon in s'Gravenzande, m'n vriendin heeft ook een paard en shet aan de maasdijk en een andere vriendin van me ook.
Werk zelf ook nog eens aan de maasdijk, en rij het paard van me vriendin nog wel eens als ik er tijd voor heb, ook naar staalduinsebos of iets!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:11

Ik heb Den. Hij is shetland gefokt maar NMPRS goedgekeurd. Wel NSPS ingeschreven. Hij heet officieel L-Dennis van stal Pronkhof. Z'n moeder heet Joly. Zij is een geweldige vos merrie met(door een ongeluk) 1 oog, helaas zonder papier.
Den heeft tot nu toe 1 dochter, Floortje. Zijn 1e zoon is vrijdag op zaterdag nacht dood geboren. Er zijn nog 2 merries drachtig van hem op dit moment.
Ik verzorg nog 4 shetten. Tammy, Tamaartje, Floor en Pauleen. Tammy is een 5 jarige zwarte merrie met een klein wit maantje op d'r hoofd, zij is drachtig van Den. Tamaartje is een zwarte kroonmerrie van 21 jaartjes jong. Zij is ook drachtig van Dennis. Floortje is Dennis z'n 1e dochter, zij is bruin en bijna 1 jaar. Pauleen is een schimmeltje van bijna 3.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:19

Ik vind een Welsh en een shet wel heel verschillend.
Zelf ben ik helemaal gek van de WelshCobs. Zelf heb een sectie D-ruin. En verzorg 4 Cobs.
Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van Taran, mijn WelshCob. Hij is overigens 6,5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:23

Aah wat sneu dat Dennis eerste zoontje dood geboren is. Dat vind ik zó sneu Verdrietig

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:29

Ik heb een 9 jarige Shet genaamd Beau. Hij is net als zoveel Shetten een grote boef maar toch ook wel weer lief. Het liefst vind ik het van hem dat als je op zijn schoft kriebelt hij terug gaat poetsen met zijn bovenlipje.

Om te rijden is hij ook erg leuk. Hij is nl. heel voorwaarts en altijd vrolijk onder het rijden. lekker met z`n oortjes naar voren loopt hij dan. Hijheeft ook redelijk ruime gangen voor een Shet en echt een heerlijk zonder zadel rij gelopje. Ook de draf zit fijn. Met andere pony`s buiten rijden vind hij gerweldig en racen echt het einde.

Sinds deze week heb ik weer een enthousiaste verzorgster voor hem die erg veel zin heeft om vaak met hem te gan rijden. Ik hoop dan ook dat zij net zo veel lol aan hem beleeft als ik doe en altijd heb gedaan. Amen Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:30

Ik heb een 3,5 jarige Shetland hengst. Hij heet Onyx van de Abeele. Hij is pikzwart en ongeveer een meter groot. Heb m nog nooit gemeten,maar bij aankoop zeiden ze ongeveer een meter.
Hij staat ingeschreven bij het NSPS. Het is een Newton van Dorpzicht x Helcat of Transy.
In mijn profiel staan 2 foto's van de zomer.
Recente foto's heb ik genoeg, maar helaas geen upload site. Verdrietig

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:53

Ik heb samen met m'n broertje ook een shet. Ze heet Woody, is helemaal zwart, is 10 jaar en is 1.02 m. Ik geef m'n broetje op les, en nog wat andere meisjes. Ik rijd zelf niet echt op haar, heel soms als ze echt aan het kl*ten is.
Afbeelding

Hier is ze met m'n broertje.
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:11

Ik heb twee Shetten:

Polly:

Een lieve mooie vosmerrie van 5 jaartjes oud. Haar vader heet Discount van Bromishet. Ze staat ingeschreven bij het NSPS onder de naam Mary-Lou van de Traanbok, ze heeft op de nakeuringen afgelopen jaar een derde premie behaald. Ze is op dit moment drachtig van een hengst zonder papieren die luisterd naar de naam Joepie.
Ik heb Polly bijna 2 jaar, ik heb haar gekocht van een boer hier uit de buurt.

Polly afgelopen zomer:

Afbeelding

Sharif

Sharif is een shetlandhengst. Zijn vader heet Irando van de Zuidgeest, op dit moment heeft hij geen papier maar we willen hem inschrijven bij het NMPRS. Hij is geboren op 23 juni 2002 en dus nu bijna 8 maanden oud. Hij is wit met een zwart koppie en een zwart puntje aan zijn staart. Sharif hebben we dankzij bokt, we hebben hem gekocht van Buitenzorg (Esther)

Sharif:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:21

Aah wat is die Sharif schattig! En Polly ook hoor! En Woody ziet er ook schattig uit Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:49

Niet echt een combi hoor, shetlanders en welshjes Haha! Behalve dan dat ze bijde klein en schattig zijn.

Zoals de meeste wel weten heb ik een welsh pony.
Pinky genaamd. Hij is 3 jaar (wordt dit jaar in mei 4) en ik heb hem sinds zijn 11 maanden. Ruim 2,5 jaar nu dus.
Hij is bruin (nu grijs, door het scheren Bloos ) met 4 witte benen en een brede bles.
Pinky kan *bijna* alles. 1 keer in de week wordt hij bereden, geregeld staat hij voor de kar, wordt er met hem gelongeerd, gaat hij mee aan de fiets of zijn we bezig met de kunstjes van Vrijheids dressuur.
Mocht je meer info en foto's willen kun je mijn profiel bekijken.
Voor de liefhebbers ook hier even een foto Tong uitsteken

Afbeelding

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:16

sinds een paar maanden heb ik een shetlander genaamd Speedy!
hij is 2,5 jaar en nog een hengstje.
hij is nog niet opgenomen in het stamboek, weet ook niet of ik dit gaat doen. keuringen lopen is een beetje lastig omdat ik een tijdje in italie verblijft.
hij staat bij ons achter in de tuin annex weiland, tis mega groot!
hij mag nu nog even van de veulentijd genieten en als hij 3 is wil ik vrijheidsdressuur met hem gaan doen. o'ja hij wordt ongeveer 1.05m.
tot zover Speedy!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:17

Pinky_girl schreef:
Niet echt een combi hoor, shetlanders en welshjes Haha! Behalve dan dat ze bijde klein en schattig zijn.



Hele goede combi hoor, shetjes en welshjes, ik heb 3 van elk Haha!

Tjaa, wat moet ik er over zeggen, ze zijn inderdaad klein en schattig, maar ze hebben nog een overeenkomst, ze zijn beide stierlijk eigenwijs

Wij hebben onlangs ons weiland in 3 stukken verdeeld, nog voor we daar mee klaar waren, waren er al een shet en een van de welshveulens overheen gesprongen.
De shet had niet echt springtalenten want die kwam op haar rug terecht en de welsh deed het al niet veel beter, want die bleef met zijn been hangen.
Gevolg een flinke wond op zijn achterbeen die gelukkig goed aan het genezen is.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:19

Afbeelding

Mijn twee Shetjes, nou eigenlijk is de rechtse van mijn zusje maar goed Tong uitsteken

Oscar en Foxy dus Haha! Beide 3,5 jaar oud en ruintjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:46

Tsjah ik dacht maar Welsh & Shetlander praat omdat ik van allebei 1 heb Lachen Maar Oscar & Foxy zijn errug schattig Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:21

Pinky_girl schreef:
Niet echt een combi hoor, shetlanders en welshjes Haha! Behalve dan dat ze bijde klein en schattig zijn.


Zelfs dat klein hoeft niet te kloppen. Die van mij meet bijna 1.50m.
Maar ik vind ze wel fantastisch. Hoewel Shetten van mij echt niet hoeven. Maar WelshCobs zijn super, net als de C's. En natuurlijk de A's. De rest van de Welshen zijn leuk, maar toch wel minder als de A, C en D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:00

Ik heb een A-Tje.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:52

Ah, die foto van Zip ... echt heel lief!