† Opa † ( 3e deel van erge pechdag)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

† Opa † ( 3e deel van erge pechdag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 16:16

Dit is alweer een 3e deel van mijn Pechdag en je zult al wel in mijn naam zien dat mijn opa helaas is overleden
Opa , genaamd Jan van Nistelrooij is op 74 jarige leeftijd om 5 voor half 6 op 10 Februari 2003 rustig overleden
Opa zou 1 April 75 worden
Hij was Dement , had al een aantal hersenbloedingen gehad en dit was te verwachten

ik ben van vrijdag tot gisteren bij hem geweest en je zag m steeds achteruit gaan, hij lag in een Coma, en kon niks behalve ademen
Hij dronk en at ook niet meer en kon niet slikken, maar we hadden al van te voren gezegt dat we zijn leven niet een week wilde uitrekken dus dat deden we ook niet want hij leidde heel erg

Vrijdag is mijn oma er smidags heen gegaan op de fiets en toen ze daar aankwam schrok ze heel erg van hoe die zat en is de zusters gaan halen die hebben hem op bed gelegt en hij is dus in Coma geraakt, ze vertelde dat ze maar haar kinderen op moest bellen want het ging heel slecht
ik kwam vrijdag van school thuis en mijn moeder ging net weg

Zaterdag avond ben ik nog bij hem langs geweest hij ademde heel moeilijk want al het slijm in zijn mond is door het niet slikken in zijn longern geraakt, hij had koorts en er zag een long-ontsteking aan te komen, hij verstijfde twee keer heel erg, en hij had duidelijk pijn.

Zondag ging ik er weer heen, hij ademde nog veel moeilijker maar zijn koorts was gelukkig gezakt, hij kreeg om de 4 uur morfiene tegen de pijn en nog veel meer... , ze hadden hem een beetje op zijn zij gelecht om beter te ademen want zijn tong lag in de weg
een uurtje later was zijn slijm van zijn mond in zijn longen zo veel geworden dat hij overstroomde (letterlijk !!!) , ze hebben het toen een beetje weg gehaald maar hij had het nog erg moeilijk

Maandag ben ik niet geweest ik wilde savonds gaan maar mijn moeder belde om half 6 op dat hij was overleden , hij had extra morfiene gehad want op de 1e reageerde hij niet meer, en is toen zeg maar rustig ingeslapen, eerst hield hij op met ademen en daarna ging zijn hart weg.
Gelukkig is hij rustig gestoven, en hij hoeft niet meer te lijden,
ik ben savonds nog langs geweest en hij zag er heel anders uit, ik ben toen een uurtje bij hem geweest en toen is hij opgehaald
toch hoorde ik toen ik voor m stond hem nog steeds ademen, omdat je er zo aan gewent bent en hij lag precies t zelfde
Maar hij is er gewoon niet meer
Heel onwerkelijk
Vrijdag is de begravenis en ik mag een gesprekje voorlezen, wat ik zelf heb gevraagt

Dag mijn lieve opa, eindelijk rust , u heeft een mooi leven gehad en hoeft niet meer te vechten, het is goed zo

† Jan van Nistelrooij †

Groetjes en kusjes Renee

Fotos:
[ITP] Foto's † Opa †
Laatst bijgewerkt door Thortana op 11-02-03 16:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:19

Sterkte renee! Je hebt het mooi opgeschreven.
Gecondoleerd.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:29

Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je opa voor jou en je familie. Zo oud was je opa nu ook weer niet

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:41

Sterkte meis....
Ik weet heel goed hoe je je voelt, je grootouder(s) verliezen.

Hartstikke fijn dat je een stukje mag voorlezen. Zo kun je op je eigen manier afscheid nemen van je opa. En dat scheelt echt veel, een mooie begravenis. Dat is een groot stuk van je verwerking...

Als er wat is, kun je me altijd pb-en!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:47

Gecondoleerd, veel sterkte met dit grote verlies.....

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:49

Gecondoleert Renee,
Veel sterkte ermee...

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:50

Heel veel sterkte. Met mijn schoonvader gaat het ook bergafwaarts maar die is al 80 en sinds 3 jaar weduwnaar. Ik denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen om op zijn begrafenis te spreken. Petje af dat jij dat kunt. Het toont dat je een hele sterke inslag hebt en het zal je zeker helpen met het verwerken van deze rottige periode in jouw leven.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:53

gecondoleerd met het verlies en veel sterkte toegewenst voor jou en je familie

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 17:06

Bokkers, allemaal bedankt voor jullie steun enzovoorts !! dat zal ik wel nodig hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:09

Heel mooi geschreven Renee, het wordt ook vast een heel mooi en herkenbaar stukje dat je voor gaat dragen.
Ik hoop dat het een mooie begrafenis zal zijn, zodat je op een goede manier afscheid kan nemen van je opa.

Heel veel sterkte.

Sonja

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:28

Nou meissie, heel veel sterkte ermee!!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:38

Gecondoleerd met het overlijden van je opa. Heel erg veel sterkte vrijdag en alle andere moeilijke dagen die nog komen gaan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 08:40

Heeel veel sterkte. Hoop dat er voor jullie vrijdag ook een zonnetje gaat schijnen.
Liefs viv

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:21

Sterkte Renée, je hebt het mooi opgeschreven! Je opa kom trots zijn op zo´n kleindochter !!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:49

sterkte. mij opa is net een week geleden ook overleden.
heel veel succes vrijdag.
heb hierover ook net een topic gehad.
sterkte met het verlies

groetjes mejet

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 18:04

mjet, jij ook nog gecondoleerd dan! ook jij veel sterkte

en bokkers, heel erg bedankt ik zal deze steun morgen wel kunnen gebruiken, ik moet immers een heel verhala voorlullen *LOL*

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:16

Heel veel sterkte!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:08

Jeetje, nou hij is vredig heen gegaan, nu heeft ie geen pijn meer.
Veel sterkte morgen en als je gaat huilen dat is echt niet erg!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:47

gecondoleerd en heel veel sterkte
mijn opa en oma zijn ook dood
is niet leuk