Hoe voelt een bevalling?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Hoe voelt een bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 22:00

Beetje stom onderwerp misschien hoor...maar hoe voelt dat nou, een bevalling? Kinderen vind ik super, maar zo'n bevalling...daar kijk ik toch wel een beetje tegenop hoor!


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:06

Nou.. K.U.T letterlijk en figuurlijk.
Ik heb niet zo'n fijne bevalling gehad. Geen aanrader dus.

זכור

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:08

Ach, als je er midden inzit denk je. Waat ben ik aan begonnen, maar zodra het voorbij is viel het allemaal wel mee. Ik zou het zo weer doen. En zwanger zijn is hartstikke leuk!!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:23

Samsam schreef:
En zwanger zijn is hartstikke leuk!!


Daar kan ik me nou echt niets bij voorstellen. Je kunt op een gegeven moment niet meer rijden, je ziet er niet uit en jij beweert dat het leuk is Verward

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:29

Ach, ik dacht altijd tijdens mijn eerste zwangerschap, er zijn vrouwen die meer dan 1 kind hebben dus het moet te doen zijn Haha!
En inderdaad, het is te doen, ik heb inmiddels 2 kinderen Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:35

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat het ongeveer net zo voelt als je bovenlip over je hoofd heen trekken *LOL* (maar wie probeert dat nou uit?! Verward )

Nulla tenaci invia est via

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:37

als het allemaal zo vreselijk was nam toch niemand kinderen

valt allemaal wel mee hoor
een zenuwbehandeling bij de tandarts is ook geen pretje

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:42

Het punt is dat je niet weet hoe vreselijk het is tot het moment supreme Haha!

Nee hoor, het is gewoonweg verschrikkelijk maar, het is een clichee, ik weet het, het is zo de moeite waard.

Als je gewoon heel veel pijn hebt is dat anders. Bij deze pijn weet je dat het snel overgaat en dat je er heel veel voor terugkrijgt maar het voelt op het laatste moment alsof je in tweeen gedeeld wordt Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:44

Zie je het nog zitten, peeky? *LOL*

Ik ben blij dat ik er nooit achter zal komen Haha! Ik vind de vergelijking van Margreet wel humor. Probeer het eens zou ik zeggen Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:49

Nou ik heb het geprobeerd net Margreet, maar nu weet ik waarom ik een man ben, want het lukte voor geen meter Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:52

Ik zie Roy al helemaal zitten Cool

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:56

Whahahahha je bovenlip over je hoofd trekken!!

Ik zou het niet weten, maar ben het weleens met Fitz, je ziet er niet uit, het doet volgens mij super veel pijn, en je kunt niet paardrijden. Maar volgens mensen met ervaring is het de moeite waard.

Een vriendin zei zelfs een uur na bevalling: ow eitje hoor, doe het zo nog een keer!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:56

De zwangerschappen waren baaaaalen, maandenlang niet kunnen rijden!!!!!!
De bevallingen waren peuleschil. 3 persweeen en klaar .................stelde allemaal niet zoveel voor.

Oh ja wat ik wou zeggen........helemaal zonder pijn gaat het niet, maar het ligt er maar aan hoe je dat ervaart.
Mannen bijvoorbeeld zijn erg kinderachtig qua pijn Haha!
Ze zeggen altijd: als mannen kinderen moesten krijgen zouden er weinig geboren worden Haha!
Vrouwen toch het sterke geslacht?????? Of mannen het zwakke geslacht hihihi..........!!!!!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:03

Ik heb me tijdens de zwangerschap heel goed gevoeld.Stond een dag voor de bevalling nog bovenin de hooiberg balen stro naar beneden te gooien en was aan het uitmesten.Precies op de dag dat ik uitgerekend was begon de bevalling.Zo aan het begin dacht ik:als dit alles is?Midden in de nacht braken de vliezen en kon ik natuurlijk (tegen alle adviezen in)niet meer slapen en heb alle keukenkastjes een goede beurt gegeven.Ik had daarbij wel een handdoek tussen mijn benen geklemd anders werd het een zooitje Haha! .Naarmate de dag vorderde werd het allemaal iets minder prettig,maar best om uit te houden.Na 12 uur begonnen de persweeen,en hoewel ze zeggen dat dan de bevalling nadert duurde het bij mij nog ruim 1 1/2 uur voordat er iets kwam.Ben uiteindelijk op een baarkruk beland en toen was mijn dochter er binnen een mum van tijd.Achteraf bleek het zo lang geduurd te hebben omdat ze de navelsterng om haar nek had en steeds teruggetrokken werd.Na een nabloeding en een bijna ziekenhuisopname lag ik na 2 uur al mijn vriendinnen te bellen en die kwamen met z'n allen meteen kijken(met familie mee zat er bijna 20 man in de slaapkamer.Ik heb genoten van de bevalling en de kraamtijd maar vond de eerste tijd erna vreselijk Het is bij 1 kind gebleven omdat ik dat voor ons gewoon genoeg vond.Ook heb ik een kleine fobie voor overgeven en overgevende mensen Verward maar tijdens mijn zwangerschap heb ik daar totaal geen last van gehad.Om het kort samen te vatten:Ik vond bevallen een fantastische gebeurtenis die ik voor geen goud had willen missen en als je kindje er is ben je echt de ergste pijn alweer vergeten.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 01:01

Tja bevallen, pijnloos zal het nooit zijn.
Ik was zelf ook best bang voor de bevalling, maar de wijze woorden van mijn moeder waren Haha! Van de 100 kindjes komen er 100 weer uit! Haha!

Het enorme cliche is echt waar! Ik heb behoorlijk wat pijn gehad, heb ook erge rug- en beenwee-en gehad, maar toen Robin eenmaal op mijn buik lag, was echt waar alle pijn vergeten.

Als ik er nu aan terugdenk zeg ik -en dat meen ik- het hechten het pijnlijkst! Knipoog De pijn van het bevallen ben je idd a la minuut vergeten.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 03:50

Yikes, als je dat gekrijs op tv hoort bij documentaires over bevallingen dan hoef ik al niet meer. Een koter lijtk me best leuk, maar ik weet niet of ik er zoveel voor wil lijden Haha! Ik ben wat dat betreft best kleinzerig haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 08:08

Als ik de woorden 'inknippen' en 'hechten' al hoor.... Lips are sealed
Brrr...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 08:23

Gister toevallig naar die Kraamhotel-documentaire gekeken? Knipoog

Maar volgens mij is het maar net hoe je zelf in elkaar steekt, letterlijk èn figuurlijk.
De 1 poept hem er zo uit omdat die net dat stukje doorzettingskracht heeft, de ander begint halverwege te gillen "Ik WIL niet meeeeeeer!" en weer een ander heeft gewoon een moeilijk bekken o.i.d. tja, dan zal het ook niet meevallen.

Jaja, ook ik kijk regelmatig naar programma's als: De Bevalling.


Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:09

Scheelt het nou ook als je paardrijd? Ivm de stand en breedte van je bekken? Of is dat nooit bewezen?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:25

Bevallen.......pijnlijk, maar een van de ingrijpigste (en mooiste) momenten die een vrouw kan beleven. Ik heb genoten van mijn zwangerschappen, ondanks dat ik bij nummertje 2 in een rolstoel heb gezeten en de kortere afstanden met krukken liep ivm bekken instabiliteit. Het groeien van een kindje in je buik is echt uniek! Bevallen, tja, het is maar hoe je er zelf tegenaan kijkt. Ik heb 2 vlotte bevallingen gehad, heb niet lopen schreeuwen of wat voor een geluiden ook maar gemaakt en heb het niet als drama ervaren. Het is erin gekomen ( Schijnheilig ), het moet er ook weer uit }> . Bij elke wee denkend, "Zo, die komt niet meer terug". Sta ervoor open, zet na elke wee een glimlach op je gezicht omdat je weeeer een stukje dichter bij de geboorte bent en gooi een handdoek over de wekker......... *LOL* .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:42

Als je echt fanatiek rijdt schijnt je bevalling moeilijker te zijn Jobbeltje. Dat komt omdat je dan sterke bekkenbodemspieren hebt.

:evaw:

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:43

Jeetje, ik moet er ook niet aan denken zeg, maar als je nagaat....er zijn zoveel mensen! Die zijn allemaal een keer geboren.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:57

Zwanger zijn lijkt mij juist geweldig! Idd het gevoel dat er een nieuw mensje, wat van jou is in je groeit Lovers
Dat je er niet uit ziet vind ik nog wel meevallen, het heeft juist iets bijzonders. En er is (voor mij dan) ook nog wel een leven naast paardrijden dus dat kleine jaartje zou ik wel te boven komen.

Hoe pijnlijk bevallen is, daar kan ik mij eigenlijk geen voorstelling van maken. Kan behoorlijk verschillen volgens mij.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 10:05

Je bevallig is niet moeilijker, maar de inwendige spildraai en de kans dat je ingeknipt moet worden veel groter als je langer paardrijdt of aan ballet doet.
De eerste had ik rug en beenweeen en was een uitputtingslag,
was dan op schaal 10... een 9 qua zwaarte.
En idd kon ik ook niet slapen na het breken van de vliezen echter was dat om 3 uur 's nachts, om 4 uur begonnen de weeen...
Met vliezen intact is de bevalling minder zwaar, nu komen ze 'droog'.
Iig had ik in een hele snelle tijd volledige ontsluiting, namelijk 6 uur, terwijl bij de gemiddelde vrouw dit tegen de 10-12 uur aanloopt bij de eerste. Dankzij mijn sterke bekkenbodem, mocht ik na een uur persen alsnog naar het ziekenhuis omdat de inwendige spildraai niet vorderde,
in de auto vorderde die gelukkig en in het ziekenhuis heb ik zelf bevallen zonder ingrijpen. Ze zei al toen we zaten te twijfelen of we naar het ziekenhuis gingen, dat met de kracht van de weeen hij erin een half uur uit had kunnen zijn en nu had dat dus 2 uur geduurt.
Daarbij had ik na 3 maal niet kunnen kronen van het hoofd een epi gehad (knip), dan voel je het warme bloed langs je been stromen.
Wederom dankzij mijn 'sterke' onderkantje, voelde ik sommige hechtingen gezet worden ondanks verdoving.

Daarna had ik zoiets van, als de eerste zwaarder dan de tweede bevalling is, dan lukt het nog wel een keer... en hoopte ik op zo'n bevalling waar je sluimerende weeen hebt en uiteindelijk je pas echte weeen krijgt bij volledige ontsluiting. Die heb ik ook gehad en ik kan niet zeggen dat dat veel fijner was, de pijn was helemaal niks in vergelijking met de eerste bevalling.... 2 uur 's nachts, buikpijn, gaat naar de wc, verliest dan slijmprop, belt verloskundige (die al zei dat omdat mijn eerste zo snel kwam ik direct moest bellen bij de 2de)... terwijl mijn man aan de telefoon is met de verloskundige persdrang, niet eens weeen maar onophoudelijke drang. En als je dan voelt met 1 vinger dat het kind de inwendige spildraai al gemaakt heeft, tja, uiteindelijk was hij er om 2.20,
de verloskundige kwam om 2.40
Ik heb toen vrij veel bloed verloren, 5 dgn bedrust, bijna totaal ruptuur...
en de naweeen waren 100x zo zwaar als de bevalling zelf.

Een derde komt er dus ook niet aan.... Haha!

Ik vroeg me altijd af waarom je je bevalling zou laten filmen of waarom er hopen mensen bij 'mochten'... maar als je aan het bevallen bent dan wil je alleen maar het kind eruit. Op een gegeven moment kan je ook niet schelen hoe als het maar gebeurt, maar er zijn ook vrouwen die 'niet meer willen' wat goed te begrijpen is, echter is bewezen dat je geestelijke staat invloed op de bevalling heeft. De weeen kunnen zelfs stoppen.

Als je faalangst krijgt denk dan maar, 'miljoenen vrouwen hebben dit doorstaan en een heleboel meer dan 1x, dan kan ik het ook' Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 10:08

Ik vind puppies, kittens en veulentjes veel leuker.
Die zijn in onderhoud ook lang niet zo veeleisend en duur, en de bevalling?
Geen centje pijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, EsmeeKKK, Flippertje, hagelslag, HighFly_, IASCrawler, Julia_, Mama3, mvdende, N_Quirro, nano, PlukenKrul, Telpeva, TessaM, Vecar en 71 bezoekers