Trailer vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:55

Onze pony is 1.48m, hoe hoog moet de trailer min. hoog zijn voor de veiligheid? Verward De trailer die ik kan kopen is 1,5 paards breed, maar 1.85-1.95m groot. Is dit voldoende groot? Volgens mij zijn de meeste trailers zo'n 2.20m hoog. Klopt dit?

Het is namelijk zo'n leuk trailertje, en onze andere pony zal ongeveer dezelfde hoogte bereiken en dan zou zij er ook in vervoerd kunnen worden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:57

voor een E pony kan het nog wel, maar paarden kan je hier denk ik niet goed in vervoeren...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:16

Hoeveel zou zo'n trailertje moeten kosten, hij is wel ouder maar in goede staat. De verf is eraf en de sluitingshaakjes van het deurtje en de klep zullen vervangen moeten worden of geverfd. Eventueel een nieuw hout schot in de klep over een tijdje, de onderkant is een beetje open.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:00

Eerlijk gezegd zou ik hem dan niet kopen. Er zijn veel trailers te koop en dan kun je beter één met een goede bodem kopen.
Ik heb (helaas) een paar keer nieuwsberichten gelezen en foto's erbij gezien waar het paard door de trailer gezakt was met een been. Die paarden moesten meteen afgemaakt worden en het zag er niet prettig uit.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-03 09:10

Oh nee Kitty, ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen, als de achterklep dicht is zit er onder aan de houten plaat daarin (in de klep dus) een spleet van een paar cm. Als mijn paard een keer ijzers zou krijgen dan zou dan niet zo handig zijn. De bodem is verder in zeer goede staat.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:05

Ik heb een volledig gerestaureerde Westfalia, dat heeft, inkl aanschaf, 4000euro gekost.
Op zich lijkt die trailer groot genoeg. Controleer de remmen, de bodem en de koppeling goed.