[NH] Waarom zo duur????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

[NH] Waarom zo duur????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 19:35

Ik wil graag wat verder met natural horsemanship en heb het materiaal van Parelli bekeken. Waarom is alles zo vrezelijk duur????
Toch niet te betalen voor de gewone paardenman/vrouw!!!!
Hij wil toch dat het voor veel mensen berijkbaar is? Nou ik heb het geld in ieder geval niet.
Waarom kan het niet wat goedkoper?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:12

Een touwhalster kan je zelf knopen, en een leadrope maak je ook zelf. Gewoon naar een bootwinkel gaan, daar hebben ze allemaal soorten touw.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:12

Voor je topicnaam even [NH] zetten.
Lees het 2e topic van boven op UZ maar eens door.
Anders verplaats ik je topic richting mesthoop...

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 01:29

of koop ze op touwhalster.tk
da's in ieder geval al de helft goedkoper en net zo goed spul!

Wat Parelli verkoopt is gewoon de allerbeste kwaliteit materiaal, hij heeft er ook jaren over gedaan om het hele systeem (de pakketten) te bedenken. En met dit perfecte Parelli materiaal kom je gewoon het snelst vooruit!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 01:49

callippo schreef:
of koop ze op touwhalster.tk
da's in ieder geval al de helft goedkoper en net zo goed spul!

Wat Parelli verkoopt is gewoon de allerbeste kwaliteit materiaal, hij heeft er ook jaren over gedaan om het hele systeem (de pakketten) te bedenken. En met dit perfecte Parelli materiaal kom je gewoon het snelst vooruit!


Waarschijnlijk komt vooral de leverancier van het "Parelli materiaal" hier het snelst mee vooruit.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:53

De commercie... Daar komt het volgens mij door. Schrikbarend duur is alles ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:22

Zolang er vraag naar is, zullen de prijzen niet zakken. En er zijn genoeg mensen die het schijnbaar niet idioot duur vinden (Of zelf geen touwhalster kunnen knopen, carrotstick kunnen schilderen etc) Haha!

Overigens heb je die materialen helemaal niet nodig om goed met je paard om te kunnen gaan. De mensen die denken dat het om materialen gaat, hebben de hele filosofie van NH uberhaupt niet begrepen.

Het enige dat je nodig hebt, is een paard en wat logisch denkvermogen....

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:33

Het klopt idd dat je met een beetje creativiteit je eigen spullen kan maken. Helaas kosten de paketten een fortuin. Nu ben ik bijna klaar met level 1 (dat ik min of meer van internet en paar lessen van eddy modde heb) maar er is amper informatie te vinden over de stof van het tweede pakket op internet. Je wordt dus min of meer gedwongen de paketten te kopen.

Vooral sinds er een nieuwe lessenregeling is bij Eddy Modde dat ie alleen nog maar les geeft aan mensen die een pakket in hun bezit hebben. Het word er dus niet beter op.

De enigste plek waar de paketten nog te betalen zijn, is in de VS zelf. Dusja...het schrikt wel mensen af om PNH te beofenen als ze de prijzen zo eens lezen...dat lijkt me ook niet goed natuurlijk. Maargoed commercie wat doe je eraan Scheve mond

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:37

Op parelli.com kan je precies lezen wat de 'eisen' zijn om level 2 te halen. Daar kan je dus nog wel mee aan de slag gaan.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:06

Ja, en er staat ook bij hoe het beoordeeld moet worden, dus wat wel en niet goed is. Ik denk dat je daar een heel eind verder mee kan komen (en gratis te downloaden Knipoog )

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:17

Was t niet parelli die de mensen juist toejuichde om vrienden een kopie te geven, zodat vele mensen konden genieten van de methode?

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:23

Ik heb hem dat nooit horen juichen Snowdon Haha!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:28

Die eisen hangen aan de muur in de zadelkamer Haha! maarja dan weet ik nog niet hoe je bepaalde oefeningen aanpakt....
Manier van beoordelen dat dat erbij stond heb ik niet gezien, zal nog eens kijken (bedankt voor de tip prompertje)

Maar zou fijn zijn als Snowdon gelijk had ja

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:34

Level assessments heten die dingen, er staat wanneer je voldoende scoort op een taak en wat afgekeurd moet worden. Het is een soort handleiding voor de instructeurs die level-examens moeten beoordelen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:05

Die pakketten van Pareli circuleren driftig door de NVVR en er wordt ook ernstig naar elkaar gekeken en bekritiseerd. Uiteindelijk gaat het erom dat je met gezond verstand met je paard bezig bent en Pareli is daar best een goede handleiding voor maar persoonlijk heb ik het idee dat ik binnen de NVVR zeker zover ben gekomen met goed kijken en luisteren naar anderen en ze vervolgens het hemd van het lijf te vragen. Ik vind dat gezelliger en het is nog eens veel goedkoper ook. Het jatten van elkaars kennis is binnen de NVVR tot kunst verheven met als opvallend gevolg dat nieuwe leden die een probleem aankaarten meestal eindigen met het paard in bak en tien man eromheen die het probleem wel even de wereld uithelpen, met resultaat.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:18

Ook maar eens proberen dan!
Wat een tips, ik ben helemaal uit mijn dip, bedankt allemaal!!

YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 00:28

Pinky_girl schreef:
Voor je topicnaam even [NH] zetten.
Lees het 2e topic van boven op UZ maar eens door.
Anders verplaats ik je topic richting mesthoop...


Sorry, hoe doe ik dat? Als ik het probeer zegt ie dat ik niet meer kan wijzigen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:29

Pinkygirl, Bart heeft de regels veranderd, we kunnen nu nog maar 1 uur na plaatsen wijzigen....

YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 00:32

Ik bedoel ook met name het text gedeelte wat zo duur is.
Is er niet iemand van wie ik het een keer mag lenen zodat ik eens kan lezen wat het inhoud. Of iemand die met level 2 bezig is en level 1 verkoopt zodat level 2 betaalbaarder wordt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:51

Ik denk dat, als mensen level 1 en level 2 in hun bezit hebben, ze af en toe ook weer terug willen kijken in de boeken van level 1. Ik zou ze, als ik ze allebei zou hebben, ook zo snel niet van de hand doen.

En niemand dwingt je de cursussen in zelfstudie te doen (daar zijn die paketten eigenlijk voor). Als je een officiele cursus volgt kom je met cursusgenoten in aanraking, en kun je praten over de verschillende problemen die iedereen tegenkomt. Veel gezelliger in mijn ogen. En een stuk goedkoper ook.....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:50

Ik heb pakket 1 en 2 in bezit. Hoewel ik niet meer echt veel met pakket 1 doe zou ik het toch niet kwijt willen. Daar staat wel de basis in van zeer veel dingen en dan is het best prettig om af en toe eens terug te kunnen bladeren. Maar ik vind zelf de prijzen ook niet meer leuk worden. Zeker ook niet als je af en toe eens naar een clinic wilt ofzo. Toevallig ga ik komend weekend wel maar dat is meteen de eerste en de laatste keer. Daarna ga ik gewoon weer met zelfstudie en de hulp van www.parellinet.com (echt een aanrader!!! ) aan de slag. Degene die echt geinteresseerd zijn in level 2 kunnen even een pb sturen Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 09:57

Met betrekking tot knopen van halster en leadrope. Ik heb verschillende halsters geknoopt en ben heel lang op zoek geweest naar geschikt touw voor een leadrope. Mijn vriendlin had een parelli-set, zodat ik kon vergelijken. Uiteindelijk heb ik een parelli halster gekocht (alle halster die ik heb geprobeerd, haalden het niet bij het halster van Parelli zelf). Een werkend (zwaar genoeg) leadrope heb ik uiteindelijk gevonden bij een watersportzaak. Maar nog steeds pak ik liever de rope van mijn vriendin dan mijn eigen. Het originele parelli-rope werkt toch makkelijker. Kortom: het spul van Parelli is duur, maar ik vind dat je het verschil wel kan merken.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:11

Ik heb de natural hackamore van Parelli van mijn man voor mijn verjaardag gekregen. Inderdaad verschrikkelijk duur, maar het rijdt echt geweldig met dat ding. Ik heb ook halster, touw en carrot stick van Parelli (gekocht in een tijd toen het nog iets goedkoper was Knipoog ), en hoewel ik van tevoren ook zoiets had van "pff, dat maak je toch even zelf" moet ik toegeven dat het spul echt van grote klasse is. Maar je moet er wel voor sparen.... Maar ja, koop eens een behoorlijk Kieffer of Stubben hoofdstel, dat kost ook een vermogen, en daar hoor ik niemand over Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:44

Waar ik ook niemand over hoor is het feit dat Parelli LEEFT van deze cursussen, zijn dagelijks brood verdient MET deze cursussen. Met de manier die HIJ heeft ontwikkeld om met paarden om te gaan, en die door velen is gecopieerd. Normaal moet je voor kennis betalen. Als je naar een arts gaat, moet je voor de kennis betalen, voor zijn tijd en zijn ervaring. Normaal kun je een patent laten leggen op een uitvinding. Hoe leg je een patent op kennis?
Pat ziet al jaren zijn inkomsten slinken door illegaal kopieren van materiaal. Ja, zijn spullen zijn duur, maar ook hij heeft het nodige lopen experimenteren en reikt je alleen goed uitgeteste spullen en materialen aan. Met zelfgemaakte spullen kunnen niet de finesse bereiken die je met spullen van hem kunt bereiken. Een leadrope die nog even doorwiebelt en signalen doorgeeft terwijl jij dat nou net niet meer wilde. Een carrot stick die doorbuigt als je teveel druk geeft, maar dat nou net niet zou moeten. Een touwhalster dat te dik en net niet de inwerking heeft die het zou moeten hebben. Noem eens wat

Ik ben van mening dat je niet iedere keer het wiel opnieuw moet uitvinden. Het zoeken naar de geschikte tools heeft Parelli al voor je gedaan. En kijk eens naar het gemak...jij hoeft het niet meer te doen. Geen gigantische bedragen meer uitgeven aan spullen die niet voldoen.

Het staat iedereen vrij om de spullen te kopen. Maar als je ze koopt (en ze zijn ook niet altijd verkrijgbaar, dus dat is een andere reden om ze te kopieren) dan help je Pat. Kopieer je ze, werk je in de hand dat de spullen alleen maar duurder worden. En zo verknallen we het met zijn allen voor alle nieuwkomers die voor duurdere prijzen komen te staan.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 11:02

Goed verwoord Cassidy! Daar heb je helemaal gelijk in. En daarom stel ik mijn pakketten ook niet beschikbaar voor kopiƫren, ik vind het "not done", ook al zijn ze gigantisch duur. Wat ik wel doe samen met mijn vriendin: zij koopt de ene videoband, ik de andere, en dan lenen we ze aan elkaar uit. Daar zie ik niet zoveel kwaad in, want ik had ze door de prijs toch niet allebei gekocht, en zij ook niet!