Grrrr... Kieffer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Grrrr... Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:45

Eind september begin oktober vorig jaar heb ik een nieuwe Kieffer Lech gekocht bij Vroegop. Ligt super op mijn paardjeen ik vind hem ook heel lekker zitten...

Toen heeft mijn paardje dus een ongeluk gehad, en heb ik het zadel minster 6 weken niet gebruikt. Aangezien mijn paardje ook net 3.5 is, rijd ik zo ongeveer 2 a 3 keer per week...

Wat schetst mijn verbazing... van de week ben ik aan het afzadelen en valt me op dat de singelstoot dus gewoon kapot is. gaatje (waar hij altijd op zit) is gewoon ingescheurd...

Iemand anders dit al eens gehad? Wat zouden jullie doen? Ik wil dus eigenlijk dat hij gewoon in de fabriek vervangen wordt (de stoot).

Mijn Kieffer halster was ook al binnen 3 weken finaal kapot... Wat is het toch met Kieffer de laatste tijd? Ik ben een beetje van mijn geloof af Boos!


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:46

slordig, ik zou ermee terug gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:55

terug naar je zadelmaker.
Zelf heb ik 2 kieffer zadels gehad. 1 heb ik een paar jaar geleden verkocht, toen het 5 jaar intensief gebruikt was en nog als nieuw.
De andere heb ik nog steeds en is inmiddels 7 jaar oud.
Ook daar is nog niets stuk aan gegaan.
Dus zeker terug gaan.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:56

Meteen ermee terug gaan naar de ruiterspport zaak of meteen even contact opnemen met meneer "kieffer"
We hebben ook een Kieffer.. nog nooit last mee gehad en hij is al wat jaartje

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:56

idd mee terug gaan. ik heb het zelf eens gehad met een kiefer zadel daarvan bleek na zo'n 3 maand dat de boom krom was. ik ben terug gegaan en heb een nieuw zadel gekregen.
ze zijn normaal gesproken erg goed met hun garantie dus. GAAN.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:59

we hebben 3 kieffers, 1 vzh zadel, de Garmisch
een dressuur Lech Profi, die zijn alle2 van mij de ene heb ik 6 jaar de andere 3 jaar, die oudeste ziet er nog t mooiste uit, de andere zie je beetje vale plekjes waar ik mn benen altijd heb, daarschuren te beugelriemen tegen de zweetbladen ofzo, maar bij alle2 is er nog nooit iets kapot gegaan!

en mn moeder heeft nog een oud kieffer dressuurzadel een Wien geloof ik, die hebben we bij haar paard erbij gekocht, zadel i jaar of 8/9 oud minstens en ziet er goed uit, en ook nix aan kapot!

gewoon teruggaan, want dit is slordig, en dat willen ze echt wel herstellen hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 20:03

Okay... gaan dus... Ga maandag gelijk even bellen naar Vroegop... Zal ik hem wel weer een tijd kwijt zijn *zucht*

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 22:58

Najah zeg! Nog niet gebeld ivm doctor en ziek zijn en dergelijke... maar ik sta dus vanavond met mijn stalgenootje te praten. Zij heeft haar Kieffer Wien op precies dezelfde avond gekocht als ik en zij heeft precies hetzelfde!! >:(

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:09

Kieffer is de laatste tijd echt bagger.. alle oude spullen van ze gaan nog jaren mee, maar de nieuwe dingen schijnen echt uit elkaar te vallen als je er naar kijkt Boos!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 07:34

Kieffer is bijna altijd scheef hoor ik wel.
Ook het leer is niet meer wat het geweest is.
Maar wel terug gaan hoor, een stoot MAG niet zo snel al scheuren.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 08:51

we hebben drie Kieffers (2*Aachen vzh, 1*Wien dressuur 7, 15 en 18 jaar oud oid) en de twee oudste zijn wel wat kaal geworden maar verder is er niets op aan te merken.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:29

Ik heb (ook met de nieuwe) kiefferspullen geen problemen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:30

De "oude" Kieffers zijn prima. De nieuwe zijn echt niet meer wat het geweest is, duidelijk kwaliteitsverschil, minder degelijk. Niet slecht, maar minder goed dan dat het was.
Een "oude" Kieffer, zoals die hierboven beschreven worden, kan rustig nog 10 jaar mee, met een nieuwe mag je blij zijn als je die 10 jaar uberhaupt haalt. Dat is tenminste mijn ervaring met Kieffer. Ik hoef geen Kieffer maar stel dat, dan zou ik eerder een "oude" 2dehands kopen dan een splinternieuwe.

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:38

mijn Kieffer uit 1995 ziet er echt super uit, weet niet of die nog onder de 'oude' modellen valt?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:42

Geen idee. Ik heb me er niet dusdanig in verdiept Haha! dat ik weet waar die grens ligt, dat zal ook wel niet zo strak aan te geven zijn, maar ruim 7 jaar valt toch wel onder 'ouder' denk ik. Wees er maar zuinig op!

Stalgenootje had een nieuwe Kieffer gekocht en daar was na een maand (!) normaal dagelijks gebruik het zweetblad al helemaal kaal en grijs geschuurd door de beugelriem. Ok, normale gebruiksslijtage, maar toch niet na een maand al?! Dat van dat snel afslijten en lelijk worden van de zweetbladen heb ik trouwens meer gehoord. Ok, het verandert niks aan de functionaliteit en je ziet het niet als je er op zit, maar ik zou er toch niet blij mee zijn met een net nieuw zadel!

Nulla tenaci invia est via

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 10:17

Grom! En ik vind het juist zo een fijn & mooi zadel... Ik heb echter ook het idee dat de kwaliteit van Kieffer achteruit holt. Mijn springzadel zal dus ook geen Kieffer worden... Zijn ze toch weer een klantje kwijt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:53

Ik geloof dat je toch 5 jaar fabrieksgarantie hebt?? Hadden wij wel, dus dat zou ik even nakijken, en inderdaad ermee teruggaan..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 14:03

Yep... heb het garantiebewijs ook maar weer even opgezocht. Maar daar staat ook in dat verzendkosten ed voor rekening van de koper zijn. Mij dus. Grom!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:06

Hmm erg jammer dat de verzendkosten voor jou zijn....

Ik had het laatst trouwens ook met beugelriemen van Kieffer... ik had ze net 2 maand en er zat een soort laagje om het leer heen, die ging er helemaal af!! Het waren super dure beugelriemen dus ik baalde als een stekker, gelukkig kreeg ik toen van de zaak waar ik ze gekocht had nieuwe van en ander merk!

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:16

No way dat de verzendkosten voor de koper zijn. De verkoper heeft dat af te handelen. Er is zo iets als een verwachte levensduur en dus moet je bij de verkoper zijn , en die moet het regelen. NIET JIJZELF!!!
Laat je niet afschepen.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:20

Ik denk dat die verzendkosten voor de koper zijn als JIJ het zelf opstuurt naar Kieffer, maar dat soort dingen moet je zelf niet regelen joh, dat moet je via je je leverancier laten gaan. Gewoon terug gaan naar de winkel en zij moeten het dan voor je regelen, dat is hun risico.

Nulla tenaci invia est via

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 16:17

Okay, nou even gebeld dus. En naaaaatuuuuurlijk valt het onder de garantie, mits het niet door de singel komt. Nou, die singel heb ik gelijk met mijn zadel van hetzelfde bedrijf gekocht, dus kan er moeilijk gezegd worden dat het daaraan ligt... Maar ben natuurlijk toch weer huiverig dat ze dat nou juist -wel- doen, omdat het net lijkt dat het palletje van de singel door het leer heen gestoken is... Najah, zien wel... Zal wel volgende week worden voordat ik het teug kan brengen, aangezien mijn maatje dit weekend wedstrijd heeft Knipoog


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 00:13

....maar toevallig was Vroegop vandaag op het terrein... Wee... hij heeft ook mijn halstertje meegenomen... Dus moest ik vanavond op een geleend zadel lessen... Echt niet fijn!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:40

Het verhaal dat Kieffer scheve bomen zou leveren is wel erg hardnekkig zeg.
Er is ooit zo'n 10 jaar geleden 1 complete zending zadels geweest waarvan de bomen inderdaad niet recht waren en sindsdien....
De boom kan niet eens scheef zijn omdat het een complete kunststof
mal is, dus gewoon een mal die volgegooid wordt met een of andere vloeistof wat stolt.
Wat natuurlijk wel incidenteel kan gebeuren is dat de kussens ongelijk zijn opgevuld in de fabriek en dat er gedacht wordt, zie je wel de boom is scheef.

Maar goed, ik ben bang dat je je zadel wel een tijdje kwijt zal zijn, Kieffer is niet zo snel met dit soort dingen, reken maar gauw op 6 weken of langer.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 00:45

Moet ik toch eens zonder zadel gaan rijden Extreme duivel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, joyce83, RoRo44, Wopkebrok en 87 bezoekers