Enten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 21:18

Vandaag op de wedstrijd zei een jurylid dat mijn paard vijf dagen te laat geënt was en dat ze opnieuw geënt moet worden.
Ik vind dat nogal wat...
De eigenaresse was op vakantie met een vriendin en haar man bleef thuis. Hij wilde even wachten tot zij weer thuis was en heeft dus een weekje gewacht. En dus vijf dagen te laat.
Weten jullie of ik werkelijk opnieuw moet enten of dat het niet zoveel uitmaakt? Zij zijn het in elk geval niet van plan. Verward


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:33

Officieel dus wel.
Maar ik hoorde van de week van een stal genoot die 2 dagen (!) te laat was met enten, dat een lieve dierenarts de datum ff veranderd had... Niet helemaal de bedoeling, maar het scheelt je een nieuwe basisenting.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:37

Ja, je moet een nieuwe basisenting: dus enten, en dan binnen 8 weken ofzo herhalen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:56

nou ik ben een totale leek, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een paar dagen later zo'n verschil kan maken, ik ben benieuwd naar de mening van de heer Offereins oftewel een onpartijdige dierenarts die even niet aan zijn hypotheek denkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 08:11

Ik weet wel dat ze er hier ook over vallen bij wedstrijden. Je moet echt op tijd geent hebben anders krijg je gezeik.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 12:22

Ja, gnagna, mijn dierenarts is ook ff zo lief geweest om de datum te veranderen. mijn paard moest in juni geent en begin juli kwamen ze haar weer scannen voor drachtigheid. Ik vond het dus een te duur grapje om twee weken achter elkaar de dierenarts te laten komen haha.Ilo.
ps> maar nu ze drachtig is heb ik besloten dat ik haar twee keer per jaar laat enten, normaal deed ik het jaarlijks. Wat doen jullie?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 12:30

Ik ent mijn paarden ook 2x per jaar. Omdat de werkzame stof in de entingen "maar" 8 maanden werkt. Dus ben je 4 maanden minder beschermd..


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 15:27

Mijn paard heeft de basisenting alleen als veulen gehad en daarna dus eens per jaar. Soms ent ik hem in februari, dit jaar in mei, ligt eraan of de DA er toevallig is. Wel doe ik het ieder jaar. is dit slecht dan?? Mijn DA zegt dat het niets uitmaakt, alleen als ik echt veel wedstrijden ga rijden moet die 2x per jaar. Nou ja, ik rij toch niet zo veel wedstrijden en hier op de manege wordt het niet eens gecontroleerd.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 17:05

Sja, en met die datums kan je makkelijk wat sjoemelen, met het enten uberhaupt.
Een collega van mij reed een marathon aan het vaste land en haar ponies waren niet geent. De eigenaar van de stal waar die ponie stond had wel geente haflingers.
Ze heeft dus papieren van een andere pony meegekregen en heeft vrolijk die wedsrijd gereden.
Ik ent overigens ook niet.

_________________
Ver- ve- verliefhiefd tot over mijn oren, niet te geloven, ik stotter ervan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-07-12 18:09 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 19:03

Ik ent nu ook 2x per jaar. Vroeger nog niet en toen was ik ook een paar dagen te laat, de datum heel netjes iets 'bijgewerkt'. Zegt een jury (heel streng kijkend) "Volgens mij heeft hier iemand zitten rommelen, ik ben nl jarig op die dag en dat was een zondag!". Oliebol, betrapt, maar ik kan erg blond kijken, dus ik weet van niets Schijnheilig
Mocht wel starten. Lachen

_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-07-12 20:49 ]</font>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 19:19

ahahahah jasmijn.
Die is leuk!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 19:28

Bij ons maakt het amper uit. De da hier schrijft atijd "plus-minus" ( kan het niet in tekens zetten) op. Geen hond die er naar kijkt, echt niet. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 20:33

Vooral bij KNF wedstrijden kan er echt lastig over gedaan worden. Zo mocht er verleden jaar in het Z iemand niet starten omdat de basisenting niet in orde was.

Zelf heb ik het ook wel meegemaakt dat ze je entingsboekje echt uit zitten te pluizen of de basisenting in orde is en of je ieder jaar op tijd ent.
Ik laat trouwens maar 1 x per jaar enten, ze krijgen toch altijd een terugslagje ervan en met dat hoestgevoelige paard van mij vind ik 1 x mooi genoeg.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 21:53

KNF controleerd idd veel strenger dan NBVR.
Ik heb er zo'n hekel aan als op een buitenwedstrijd weer zo'n NBVR-er Haha! in of rond de baan rijdt en de voorlezer me vragend aankijkt, van kunnen we? Of ik niet zie dat het idd die bruine ruin is met dat meisje erop van dat protocol wat ik voor me heb liggen, zijn er ook niet zo veel van nl. *LOL*
En dan hoogst verbaasd als je uit de auto stapt en vraagt wie het is en of je de papieren ook even mag zien Schijnheilig Schijnheilig die dan altijd nog in de auto liggen.
Bij een indoor moet je al op de ringmeester vertrouwen dat je de goede bruine ruin binnen krijgt, buiten is dat echt onnodig, maar bij de NBVR is dat schijnbaar veel normaler dan bij de KNF. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 06:52

Hihi de anouk (m'n voorlezer) rent altijd naar de jury toe om te zeggen wie ik ben. binnen kan ik me op thuiswedstrijden zelf melden.
Maar bij NBVR wedstrijden mag je je met papier melden bij het secretariaat ik heb dus altijd alles in de auto en nooit bij me ben dus echt een NBVR-tutje want ik wist niet eens dat ik het bij me moest hebben.
als ik me aanmeld pluizen ze de papieren al naar waarom dan de jury ook nog eens?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 09:23

Die van mij werd ook nooit geënt, ook niet door de vorige eig. Vorig jaar ben ik er mee begonnen, omdat ik toch wel regelmatig met andere paarden op stap ga... Maar ik ent maar 1x per jaar, in april....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, onpaard, Sanet en 34 bezoekers