Paard van brug gegleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Paard van brug gegleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 21:39

http://www.haagschecourant.nl/regioport ... 2_,00.html

Is dus een paard van de manege waar ik rijd.... Lief paard, heb er 2x op
gereden, echt heel braaf Lovers .
Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt, maar ik schrok wel even (we hebben zelf de HC niet, maar m'n moeder had hem ergens anders gezien)...


PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:51

oeh das schrikken

So close,
no matter how far.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:39

Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.
Ik heb ook wel eens met een pony in de spagaat gestaan op een brug, dan schrik je je echt dood!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:28

jeetje maar hopen dat dat niet vaker gebeuret

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:07

Zo dat is niet niks. Gelukkig is het goed afgelopen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:09

Gossie! Wat sneu zeg. Misschien een idee voor de gemeente om de brug wat ruwer te maken? Ik ga er vanuit dat ook voor mensen de brug te glad is dan! Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.



Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 19:44

Ben vandaag naar de manege geweest en heb Inaldo ook gezien. Hij heeft wat schaafwonden, maar verder gelukkig niks (ook geen hersenschudding, in het artikel staat misschien maar dat is niet zo, gelukkig).
Tsja, er zijn al meerdere paarden zo uitgegleden en in een dergelijke situatie terecht gekomen (staat in dat artikel), maar ja, als je in dat park buiten gaat rijden moet je gewoon over die bruggetjes heen..

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:56

OEI *bibber* wat vreselijk zeg Verdrietig het zou maar gebeuren je schrikt je eigen de weet ik wattes

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:19

Jeetje, ik dacht even dat ik die plek kende van zo'n zelfde voorval, maar toch niet. Gelukkig dat dit goed is afgelopen! Arm paard, met z'n benen tussen het hout op zo'n spekgladde brug...

Ik heb eens voor mijn ogen een paard zien uitglijden op een vlak houten bruggetje (een soort vlonder) en in het water terecht zien komen. Dat was in een park vlakbij Hippisch Centrum Westland (Den Haag). Echt jaren geleden, ik was toen 10 ofzo. We kwamen met een buitenrit in een stortbui terecht, zijn in het onweer snel teruggereden naar stal en toen ging het paard van onze begeleidster onderuit op die brug... Doodeng, het arme paard ging haast koppie onder. Gelukkig was de sloot niet diep, maar toch. Wij zijn de eigenaren van de manege gaan waarschuwen en die hebben dat paard eruit gehaald. Gelukkig was hij niet ernstig gewond, maar ik zal dat beeld nooit vergeten, het gebeurde echt voor mijn neus... (en het had mij ook kunnen gebeuren).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:55

oei dat is vervelend...lijkt me echt wel eng als het vlak voor je neus gebeurt.
Ik had ooit een op tv een paard gezien die half aan een brug hing, hij was dus ook gevallen. Dat was echt zielig hoe dat paard daar hing...en toen hebben ze geprobeert hem omhoog te hijsen maar dat mislukte en het paard viel van de brug! En het had niks! Echt raar dat ie er niks aan had overgehouden..

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:17

Karin schreef:
Ik heb eens voor mijn ogen een paard zien uitglijden op een vlak houten bruggetje (een soort vlonder) en in het water terecht zien komen. Dat was in een park vlakbij Hippisch Centrum Westland (Den Haag). Echt jaren geleden, ik was toen 10 ofzo. We kwamen met een buitenrit in een stortbui terecht, zijn in het onweer snel teruggereden naar stal en toen ging het paard van onze begeleidster onderuit op die brug... Doodeng, het arme paard ging haast koppie onder. Gelukkig was de sloot niet diep, maar toch. Wij zijn de eigenaren van de manege gaan waarschuwen en die hebben dat paard eruit gehaald. Gelukkig was hij niet ernstig gewond, maar ik zal dat beeld nooit vergeten, het gebeurde echt voor mijn neus... (en het had mij ook kunnen gebeuren).


Mij is dat een keer overkomen Huilen Huilen . Ik was al afgestapt, haike ging al niet makkelijk bruggetjes over en ernaast ging makkelijker. Opeens schoot ze aan de zijkant van de brug af, geen leuning. Toen schrok ik echt heel erg, ze was helemaal verdwenen. Toen ze weer bovenkwam was ze net als mij helemaal in paniek, gelukkig was mijn moeder erbij. Haike probeerde weer tegen de kant op te klimmen en het was erg modderig en ze zakte diep weg. Ze zat tot haar borst in de modder en bleef maar malen met haar benen, we dachten dat ze iets zou breken maar we konden haar niet stoppen. Uiteindelijk hebben we haike uit het water gekregen, helemaal in paniek en geen haren meer op haar achterbenen. Aan de binnenkant van haar linkerbeen het ze wondjes want met dat been was ze erlangs gestapt, en toen op haar linkerkant gevallen in het water. We zaten middenin de bossen en moesten dus nog een eind lopen, geen telefoon bij (doen we nu wel altijd!). Nu gaat haike niet meer over bruggetjes en geeft mijn zadel af (toen net 3 weken oud) maar gelukkig heeft haike er niks aan over gehouden!!!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:44

Toevallig was ik ook in het park op zondag toen het gebeurd was....maar ik was er in de ochtend...anders was ik hem waarschijnlijk wel tegengekomen!! maarre....die brug was dus echt absoluut NIET!!! glad want wij hebben echt nergens last van gehad...het had geen eens gevroren....maarja...wel erg dat het gebeurd is...

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:10

jaaaaaa iloon ik was er maandag met elisabeth en toen zagen we de rode lintjes op de brug en die beesten vonden dat natuurlijk helemaal geweldig NOT!en toen kwamen we op de manege en toen zagen we de foto! schrikken man daar lopen we zo vaak!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:11

jaaaaaa iloon ik was er maandag met elisabeth en toen zagen we de rode lintjes op de brug en die beesten vonden dat natuurlijk helemaal geweldig NOT!en toen kwamen we op de manege en toen zagen we de foto! schrikken man daar lopen we zo vaak!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LuckySeven en 191 bezoekers