Wie zijn paardenleven is eigelijk ook te eenzijdig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heb je ook geen interesse meer in iets anders?

A.Nee, ik weet niet waar ik het anders over moet hebben
10 (16%)
B.Ik heb gelukkig ook wel andere interesses, anders is het leven ook te saai
45 (72%)
C anders nml:
7 (11%)

Totaal aantal stemmen: 62


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Wie zijn paardenleven is eigelijk ook te eenzijdig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 00:58

Ik moet nu ik geen twintiger meer ben, af en toe is stilstaan bij het leven wat ik leid.
Eigelijk draait alles alleen maar om de paarden, mijn honden en mijn katten.
s Avonds ben ik heel de avond te vinden op allerlei paardensites op internet.
Ik ben zo uitgepraat met een vriendin, die het leuk vind om dingen te doen zoals uitgaan en winkelen.
Alleen mensen die ook in de paarden zitten, daar kan ik een gesprek mee voeren.
De enige winkel die ik leuk vind is een ruitersportzaak of een grote dierenwinkel....... Schijnheilig
Kom helaas geen man tegen die ook in de paarden zit.......
En de paar contacten die ik had via internet met mannen liepen door bovenstaande redenen ook dood.......
Ben ik eigelijk niet eenzaam????
Wie herkent dit?

[edit]Nimber: c ook als poll optie gegeven[/edit]

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:07

Ik heb voor B gekozen. De mensen met wie ik het meeste omga, zijn wel paardenmensen. Maar ik heb ook genoeg vrienden en bekenden buiten de paarden, met wie ik over andere bezigheden en interesses kan praten, zoals bijvoorbeeld reizen (mijn andere passie naast de paarden). Ik vind het wel prettig om niet alleen maar met één onderwerp bezig te zijn.

Maar ik merk bijvoorbeeld wel dat als ik ga winkelen en eigenlijk een truitje zoek voor 'netjes', dat ik dan uiteindelijk thuiskom met een truitje of bodywarmer voor bij mijn rijbroek. En dat ik toch zeker wel 80% van mijn internettijd op paardensites besteed. En dat ik bij de Bruna toch eerder naar de paardenbladen toe loop dan naar de Viva etc. Maar toch... als ik nu niet weer zo fanatiek was gaan rijden, dan zou ik deze zomer lekker een paar weken gaan reizen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:38

Behalve de paarden heb ik nog een paar hobby's en bezigheden. Daarnaast heb ik eigenlijk wel een hele brede interesse. Vroeger had ik de neiging om elk gesprek op paarden te brengen maar dat heb ik snel afgeleerd Haha!
Het is wel een belangrijk deel van mijn leven en ik praat er natuurlijk ook vaak over maar ik praat ook met mensen over onderwerpen die zij belangrijk vinden. Er zijn zoveel gespreksonderwerpen: boeken, politiek, films en nog heel veel andere dingen.

Ik heb wel het geluk dat mijn man ook gek op paarden is en het zelfs leuk vindt als ik weer eens een aanval van enthousiasme heb en uren lang over een actie van een van de paarden doorpraat Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:49

Citaat:
Ik heb wel het geluk dat mijn man ook gek op paarden is en het zelfs leuk vindt als ik weer eens een aanval van enthousiasme heb en uren lang over een actie van een van de paarden doorpraat


Hier is het vaak andersom Gaaaap Slapen

Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:05

Ik ga voor keuze B.
De meeste mensen die ik ken hebben wel iets met paarden. Maar niet iedereen, hoor. Bij de niet-paardenmensen heb ik genoeg andere gespreksonderwerpen.

* To Belg, or not to Belg *

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:49

ook B, ik heb leuk werk, duik ook nog naast de paarden (in Nederland, niet alleen met vakanties), zit in het bestuur van de duikvereniging ga graag en vaak op vakantie en heb eigenlijk alleen maar vrienden die NIET rijden.
Met paarden doe ik naast mijn eigen lessen en wedstrijden niet zo veel (behalve dan de Ermelo week dit jaar), juist omdat ik ook nog andere dingen wil doen. Wel zit ik dit jaar in de sponsorcommissie van een grote samengestelde menwedstrijd *LOL*

Het is ook een kwestie van tijd voor willen maken, en geen TV kijken *LOL*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-02-03 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:05

Ah, er ontstond ineens een sublieme vraag in mijn hoofd:

Ik koos zelf voor B, maar zouden mijn (niet paard-gerichte) vrienden of ouders dit ook doen?
Zien zij mij als een 'B-persoon' in dit topic?
Denk het toch echt niet... *LOL*

Hoewel ze heel goed begrijpen waarom ik helemaal in dat paardenwereldje zit en dat het me ook heel goed doet, proberen ze me ook te interesseren voor andere onderwerpen. Haha!

Wat betreft het vinden van een partner (wel/niet paardenliefhebber), ik ben getrouwd met een lieve man die eerst nooit wilde rijden omdat hij er ooit afgevallen was als kind, en eigenlijk buiten het op- en afstijgen geen rij-ervaringen had.
Echter sinds kort wil hij wel af en toe voor de lol een paard uitstappen, maar alleen die ene hele makke hihi.

Voor Natasha:
Je zou erg leuke mensen (en ook mannen) kunnen ontmoeten als je er nog een andere hobby bij had, voor bijv. maar 1 avond in de week, of zelfs minder.
Denk daarbij vooral aan verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.

Ikzelf heb vrijwilligerswerk gedaan bij 'Jeugdvakantiewerk' en we organiseerden voor kinderen van 4 t/m 12 een gezellige thema-week, bijv. Cowboy/indianen, of de Oertijd.
Dit was dus alleen tijdens de grote vakantie een weekje, en we sloten het naderhand in het weekend af voor de vrijwilligers met een leuke feestavond.

Door het hele jaar door waren er dan enkele vergaderingen ter voorbereiding van het volgende jaar en thema, maar die vergden niet veel tijd.
Toch leerde je zo veel mensen kennen en het was superleuk om te doen.
Heb mijn Peter zo leren kennen... dusseh... *LOL*

Dus 'ook in andere kringen verkeren behalve paardenwereldjes' kost niet eens zoveel tijd, althans hoeft niet.
Verder weet ik niet of je wel eens gedacht hebt aan lessen volgen, bijv. een cursusje frans omdat je elk jaar naar Frankrijk gaat, of een cursus schilderen/tekenen, fotograferen (paard op de foto Knipoog ).
Zo'n groepscursus daar kom je weer andere mensen tegen, andere dingen, enz.

Veel plezier met het vinden van jouw 'stukje extra wereld' buiten de paarden om! Party!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:07

Je poll klopt niet, ik zie geen mogelijklheid om C aan te kruisen?

Maar bij mij zou het ook B worden. Omdat mijn interesses ook best wel heel breed zijn, en er nog zoveel meer in de wereld te koop is dan alleen paarden.

Je suis Charlie.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:21

Ik ga voor C.
Ik heb naast de paarden niet zoveel intresse.Als ik met iemand een gesprek heb over bv mijn werk oid dan ben ik ook snel uitgepraat.Over paarden kan ik uren doorlullen.
Gelukkig heb ik een vriend die ook uren kan praten over paarden,Eigenlijk nu ik erover nadenk heb ik geen vrienden die niet paardrijden.Ik heb ze wel gehad maar dat verwaterde vrij snel omdat ik het altijd zo druk heb in de paarden.De vriendin waarmee ik ga stappen en winkelen rijd ik ook mee buiten en daarmee heb ik het ookwel over andere zaken.

Ik vind mezelf niet eenzaam integendeel ik word bijna gek van alle mensen waarmee ik nog wil buitenrijden KnipoogEen hobby naast het paardrijden kun je vinden maar ikzelf red dat niet dat betekend dat ik minder tijd heb voor de paarden en dan zit ik toch alleen maar te balen van oliebol ik had nu ook kunnen rijden/al het tuig kunnen vetten etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:25

Wanneer is je leven te eenzijdig? OMdat anderen dat vinden? NIET Dus!!!
Ik sta op met paardne, en ga er mee naar bed zo ongeveer. Dat is niet verkeerd. Misschien wel voor anderen, maar daar moet je je niets van aantrekken.
1 keer per jaar ga ik fanatiek skien, dus ik heb wel degelijk andere interesses.
Met mijn vriendinnen verwatert het contact wel wat omdat zij niet meer zo fanatiek rijden en uitgaan belangrijker vinden zeg maar.
Ik vind mijn interesses erg breed, maar anderen niet. Naast rijden ben ik geinteresseert in paarden an sich, en skien uiteraard. Ook schaats ik heel af en toe.
Mijn antwoord is B. maar leven zonder paarden= geen leven!!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:29

Ik kies voor B (moet dalik nog ff aanklikken Haha! ) want eigenlijk alle mensen waar ik veel mee om ga die rijden ook wel paard,maar er zijn ook een paar mensen die geen paard rijden en met hun kan ik dus uren kletsen zonder dat er het woord paard in voor komt. het is wel zo als ze vragen: 'kan je mee naar het dorp of de stad?' of zoiets, dat het antwoord dan vaak is: moet ff kijken hoelaat dan want ik moet nog naar expensive of nee want ik moet naar expensive. dat is soms wel vervelend maar daar heb ik voor gekozen Lachen maar ook over paarden kan ik uren doorpraten Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:47

Tja, ik ben een Ctje...
Het is bij mij paard voor en paard na, en ik ben het allergelukkigst die manier. Ik heb niet een bijzonder intenstief sociaal leven, en mijn beste vriendinnen zijn ook op paarden georienteerd.
Ik heb wel eens zitten twijfelen (het 'is-dit-alles'-gevoel) maar ben tot de conclusie gekomen, dat al het andere zou moeten worden geforceerd, en het zal me niet gelukkig maken.

Ik heb geen kinderen, en geen kinderwens. Mijn vriend accepteert het van me dat ik zo eenzijdig bezig ben, hij is op zijn manier ook prima tevreden met zijn leven, zegt hij.
Zo is het voor mij wel heel erg makkelijk om lekker mijn eigen gang te gaan en buiten werktijd te doen alleen dat waar ik zin in heb.

Ik heb trouwens wel andere interesses, zou ik bijv niet meer kunnen paardrijden enzo, dan ga ik lid worden van een belegginsclub, en ik zou naar de fitnessschool gaan, en ik zou in een nieuwbouw huis wonen in een nieuwbouw wijk in een grote stad. En elk jaar op vakantie. Beetje meelopen met de mode. Werkelijk naar een woon-beurs gaan en een nieuw bankstel kopen....
Maar om heel eerlijk te zijn..doe mij maar al dat 'haar' om me heen! Ik ben dolblij met mijn katten, konijn en merries.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:00

ik heb ook andere interesses maar dat is niet omdat ik anders alleen maar aan het paardrijden ben en dat dan saai zou zijn.
(of vat is nou iets verkeerd op)
ik hou gewoon van dingen doen met verschillende mensen
ik zit op stijldansen en ik heb zanglessen maar dat is totaal niet om de verveling te verdrijven

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:58

Ik rij 3 a 4 paarden op een dag. Zit ook in 4 vwo. Dus heb het druk. K ga echter nu alst even kan wel uit in het weekend, anders raak je te geisoleerd.
Maar ja, dat wordt er ook gezegd: als paardensportman(vrouw) raak je nu eenmaal een beetje geisoleerd. Daar moet je mee om leren gaan.

Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:04

Het verhaal komt mij bekend voor. Maar naast mijn paard, katten en tuin heb ik ook nog 40 uur werk. MAar omdat mijn werk in mijn kennissen kring onbekend is wordt er nooit over mijn werk gepraat. Niet dat ik het erg vindt, zo hou ik werk en hobby goed gescheiden. Paard neemt een belangrijk deel van mijn leven in beslag en ik voel me zeker niet eenzaam. Door het paard zoveel kennissen en goede vriendinnen opgedaan wat ik zonder paard niet had gehad. Tis juist leuker met paard dan zonder omdat ik dan wel eenzaam achter de geraniums zou zitten (heb geen vent in mijn leven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:35

Zonder paarden zou mijn leven nog veel eenzijdiger zijn denk ik. Je zou dan wel zogenaamd meer tijd hebben voor andere dingen, maar zou je die andere dingen wel willen doen?? Misschien hang je dan gewoon veel meer voor de buis in plaats van jezelf veelzijdig te ontplooiien??
Met paarden bezig zijn kan ook heel eenzijdig en beperkt zijn, als je je horizon niet wilt verbreden of je kennis niet wilt vergroten bijvoorbeeld.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:21

Ik heb wel eens het idee dat m'n leven echt alleen uit paarden bestaat. Maar dat is eigenlijk helemaal niet waar. Al m'n klas genoten vinden het helemaal niets(heb je op een ICT opleiding Knipoog ). Dus daar heb ik al zo veel andere dingen. En dan m'n werk nog, in de bediening.
Zonder paarden zou ik wel gek worden hoor. Dan zou ik thuis tegen de muren aan vliegen omdat ik niets te doen zou hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:33

Het ligt er ook aan HOE je in de paardenwereld zit.
Ikzelf ken aardig wat mensen met paarden of die paardrijden, ik zoek ze ook bewust op, leuk om ervaringen uit te wisselen, een keer samen te rijden (binnen of buiten) of wat anders.

Maar je kunt ook op een vrij kleine stal/boerderij staan met je pony, 1x per week lessen en daar op die vereniging niet snel een praatje maken, kortom...
Veel mensen leer je niet kennen in de paardenwereld, je hebt wel enkele paardenvriendinnen en that's it.
Dan houdt het gauw op zeg maar.

Ik wil graag niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn paard ons paardenleven veelzijdig houden.
Dus mijn belangstelling ligt zowel bij springen als bij dressuur, als bij buitenritten. Wil ook wedstrijden gaan rijden.
Verder nog heel veel meetingen met bokkers als het kan... *LOL*
Zo kom je nog eens iemand tegen!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:15

Ik ben ook een Ctje. Mijn leven draait om paarden, ik sta met de gedachte op en ga er mee naar bed. Ben elke dag bij mijn paard, spendeer veel tijd op dit paardenforum en ben dolgelukkig op deze manier. Paarden zijn gewoon mijn leven. Ik heb naast paarden eigenlijk niet bijzonder veel hobby's. Ik ben niet zo'n sportief typ, en ook geen verzamelaar. Een uitgaanstyp ben ik ook niet alhoewel ik het heerlijk vind om uit eten te gaan of een bioscoopje te pakken. Merendeel van mijn vriendenkring zit in de paarden, maar ik heb er ook genoeg buiten de paarden, waar ik ook wel een leuk gesprek mee kan hebben hoor Lachen Ten eerste vinden ze het altijd leuk om verhalen over Buddy te horen (ze vragen er vaak zelfs om), en daarnaast heb ik merkwaardig genoeg (gezien mijn (voor anderen) saaie leefwijze) genoeg te bepraten met mensen die niets met paarden hebben.

Verder ben ik het eens met Dorine, of je je leven saai vindt ligt ook aan het feit hoe je in de paarden zit. Sta je op een drukke gezellige manege, dan is het al een stuk minder saai dan dat je je paarden thuis hebt staan en zelden iemand ziet. Ik sta op een redelijk drukke pensionstal en heb een superband met al mijn stalgenoten. Ik kan het erg goed met ze vinden en het is altijd reuzegezellig.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:45

Ik heb voor B gekozen, omdat ik naast paardrijden ook nog een hele grote hobby heb: muziek maken.

Ik speel 2 a 3 avonden in de week ook nog in fanfare orkesten en dat neemt ook veel tijd in beslag. Ik heb daar ook veel contact met mede muzikanten, die tegelijk ook mijn vrienden zijn.

Ik zou niet kunnen kiezen tussen muziek en paarden, het is me allebei even dierbaar.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:37

Ik ben een btje. Naast Flair fitness ik 3/4 keer in de week. Ik heb mijn vriend die veel aandacht opeist, en absoluut niet van paarden houdt. Ik ga (*soms) uit.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:55

Ik ook een b-tje. Ik heb mijn paardje samen met mijn zus, werk 20 uur in de week en heb twee kleine kinderen. Een andere hobby is het fokken van raskatten.Daarnaast zwen ik 1 keer in de week en sinds heel kort doe ik ook 1 keer in de week aan spinning. Ik hou van lezen en reizen. Maaer ben wel stiekum heel vaak op bokt!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:59

Absoluut een B.!! Ik heb dankzij mijn muziek/uitgaansliefhebberij genoeg andere dingen te doen, mijn vriend zit bij een motorclub dús weer heel andere dingen en ik heb m'n werk... Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:43

ik heb ook wel andere hobbys!! (maar ik moet toegeven dat
ik toch veel tijd kwijt ben door die paarden Knipoog ) en ik zit natuurlijk op school!!

kijk ff in m'n profiel Haha! !!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:46

Ik klikte op B, maar bij nader inzie ben ik toch meer een A...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers