Overgang naar draf....tegen de hand!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Overgang naar draf....tegen de hand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 11:27

Mijn paard komt bij een overgang van stap naar draf telkens tegen de hand. Het komt met name door niet genoeg kracht uit de achterhand. Ze vindt het nog moeilijk.

HOe kan ik een overgang naar draf maken ZONDER dat ze tegen de hand komt, waar kan ik zelf op letten?? Ze vertrekt direct bij het geven van been maar dan gooit ze wel haar hoofd omhoog.

groetjes!


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:41

Proberen op te vangen met je handen. door haar weer naar beneden te kneden of wat extra been erbij houden.
Verder veel overgangen oefenen. daar worden ze goed van aan het been. en de overgang wordt wat makkelijker voor ze.. want hieruit blijkt dat ie het nog al moeilijk vind.

veel succes groetjes

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:45

voor de overgang extra rond instellen

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:52

En de overgang niet doorzetten zodra je merkt dat ze toch omhoog komt, terug naar de stap en opnieuw proberen, totdat het beter gaat.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:49

je kunt proberen om een extra ophouding te maken en net zolang te oefen totdat het beter gaat! Succes!

Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein
Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:03

Schijnovergangen maken, en 10000 halve ophoudingen, en niet teveel geven als je aan wil draven, zorg dat ze bij je blijft, zodat ze haar achterhand er meer onder moet gooien.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:57

Naar beneden kneden lijkt me niet zn succes (het moet tenslotte uit de achterhand komen) Schijnovergangen lijkt me heel nuttig en idd als en als je voelt dat de ovegang niet lukt, niet doorzetten.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 11:55

ik zeg toch ook dat ze meer been erbij moet doen dan!.

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:43

Haa Odi,

Met je overgang wachten op een goed moment. Dat wil zeggen; wachten tot ze wat lichter wordt in je hand. Dan voorzichting je zithulp (en kuithulp als dat nodig is) voorwaarts geven. Niet te groot met die hulp, want dan komt er misschien weer wat verzet. Door een brutale (ik weet ff geen ander woord ) hulp voorwaarts verplaatst je paard snel zijn hele gewicht naar voren, waardoor zijn neus ook naar voren komt.

Dus proberen om de overgang een beetje uit te smeren. Dromen Mag gerust een paar passen langer duren, langzaam opstarten dus. Tijdens deze passen telkens weer die 'lichtere' teugelvoering proberen te bereiken.
Alsof je je paard meer 'onder' je wilt houden, snappie ut nog? Verward

Als het te 'vasthouderig' wordt, blijf je telkens dit probleempje tegenkomen, denk ik. Schijnheilig

Succes.
DianaL

Je paard is je spiegel.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:34

Wat hiervoor gezegt is ben ik het wel mee eens, voorzichtig aandraven, maar tijdens het aandraven dus niet de teugel losgooien, maar gewoon goed contact houden zodat je de voorwaartse energie ook opvangt.
Probeer eens niet echt aan te draven, maar meer aandribbelen...
vanuit stap gewoon een heel klein stukje verkorte draf vragen zeg maar en dat steeds herhalen...
Ik denk dat dat een goede oefening is maar zeg het maar als ik het fout heb hoor Schijnheilig

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:26

Voordat je gaat draven, haar een beetje heet maken. Zorgen dat ze wil draven. Op het moment dat je gaat aandraven, geef je niet teveel weg met je handen, een lichte ophouding op je binnenhand voor de nageeflijkheid. Dan "duw" je haar met een beenhulp en een zwiep in je heupen zo naar de draf.

Als je merkt dat ze tegen de hand komt, stoppen met de overgang en opnieuw proberen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:15

Loopt je paard met uitzondering van de overgang wel goed nageeflijk?
Bereid je je paard voor op de overgang dmv een ophouding in beide teugels? Wil je de overgang niet te plotseling maken, ik zie vaak schrikreacties in de vorm van tegen de hand gaan door te plotse hulpen.

bartvk

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 08:58

probeer goed op je eigen ontspanning te lettendoor de overgang heen
als de actiefiteit goed is en je kan je paard ontspannen terug brengen naar een langzamere beweging probeer dan een keer het laatste stuk van de overgang je hand iets meer te openen zodat je paard iets meer op lengte kan blijven in zijn hals(houd hem actief achter daarbij) dan is de kans groot dat ze tijdens de overgang de rug wat ronder houd ,verwacht je namelijk dat ze zich in de hals opdrukt in de overgang en je gaat dat voor de overgang te veel controleeren door je hand meer te sluiten word de druk om de rug steeds groter dus moeilijker rond te houden...proberen *LOL*

groeten aan je voeten!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers