Ook addertje bij deze merrie??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Ook addertje bij deze merrie??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 20:16

Had ik maar geld en ruimte, weer een leuke fokmerrie te koop!!

Zou er bij deze ook wat mis zijn??

Jidola /ster sport (spr) Elmero B X Nurprimus


Aangeboden: Fok/sportmerrie

Prijs: vraagprijs 4750 euro
Beschrijving: 12 jr bruin merrie, ster (sport), Z springen drachtig van Rovenxx (June 2003). 165cm. Fokfam 13
Sorry for writing the next bit in English but I can't write in Dutch.
Her foal from last year was selected for Borculo National Elite Veulenveiling and photo's of both mare and foal can be seen on horses.nl/borculo/.
She has not been ridden for about 1 year but is easy to put back to work

Deze foto is van haar Manhattenveulen van vorig jaar Hij is in burculo geveild!!
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:59

Nou Sam dit lijkt me inderdaad te mooi om waar te zijn, maar je kan toch altijd kijken. Misschien heeft ze iets dat voor de fokkerij geen beletsel is, of is fokken te duur geworden, of persoonlijk leed er zijn zoveel redenen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:03

Ik zie even niet in wat hier mis mee zou zijn ?? Kan iemand mij dat ff uitleggen ?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:23

Nou Rick is niet echt prijzig voor zo'n merrie he en dan ook nog drachtig, heb je het veulen al gratis bij wijzen van spreken. Tenminste dat dact ik dat Sam bedoelde???

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:29

weet niet hoor is al jaar niet bereden en toch 10.000gulden,vind het eerder eens een normale prijs,die prijzen van tegenwoordig zijn belachelijk.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:32

Yep!! Een ster merrie die Z-springen is en drachtig!!

Tja zoals ik zei heb ik niet echt de ruimte voor een fokmerrie en ben ik meer van de dressuur. Maar het is wel een droom van me, een mooie ster of keur merrie.

Ik had ook graag een merrie gehad, maar we vielen gewoon voor sam!

En ja een goed paard heeft geen kleur en geen geslacht!!
Bovendien hebben we hem in eerste instantie voor de sport!!

We zijn nog wel wezen kijken bij een mooie grote stermerrie van democraat uit een predikaatrijke stam. Was een top paard, beetje erg groot lopen, had wat sneller gemogen van achter, en was helaas op de foto niet goed!!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:35

paulanda schreef:
weet niet hoor is al jaar niet bereden en toch 10.000gulden,vind het eerder eens een normale prijs,die prijzen van tegenwoordig zijn belachelijk.


Nou ja, als je het veulen verkoopt voor 3000 euro heb je een Z-spring merrie die goed fokt met ster predikaat voor nog geen 4000 GULDEN!!! vind ik niet veel geld ook al is ze een jaar niet gereden!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:37

gut, wie weet hebben we het hier nog slechts over een aan gort gereden recreatiepaard met een prestatieverleden, spat in elk gewricht, moet elke dag aan de biosynov en eigenlijk het enige dat nog functioneert is de baarmoeder.
Geloof me, dan is het nog een hele prijs....

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:58

Citaat:
gut, wie weet hebben we het hier nog slechts over een aan gort gereden recreatiepaard met een prestatieverleden, spat in elk gewricht, moet elke dag aan de biosynov en eigenlijk het enige dat nog functioneert is de baarmoeder.
Geloof me, dan is het nog een hele prijs....


Dan is zelfs 1000 gulden nog een hoge prijs, maar goed daar weet je niets van.

4750 euro is toch 10.500 , vind ik nix weinig voor een fokmerrie. Je kunt er bij ons voor minder kopen hoor, drachtig en wel. Vorige week Keurmerrie verkocht voor 3000 euro drachtig en wel. Niet geschikt voor de sport, maar wel brabants kampioen geweest.

Anyways, er staan nog overal zoveel paarden te koop en de fokkers worden het gewoon beu. Ze houden elk jaar hun paarden en inmiddels vallen overal de jaarlingen en tweejarigen naar buiten als je de deur open trekt. Die ze voor weinig weg willen doen. Je koopt nu echt op plaatsen jaarlingen of 2-jarigen voor minder dan dekgeld wat wel goede paarden zijn!! Als een paard duur is wil niet zeggen dat het dan wel goed is.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:58

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om hier van alles te speculeren over een paard dat je alleen half op de foto ziet. Ik vind de prijs op basis van de advertentie niet superlaag (en ook niet heel hoog). Mocht je er de sport mee inwillen dan moet je op een aardige tijd rekenen om het weer in conditie te brengen en voor de beoordeling als fokmerrie heb je aan bovenstaande informatie niet zo heel erg veel. Als je geinteresseerd bent moet je gaan kijken lijkt me.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:29

Volgens mij is er niets mis met deze prijs!!! Man o man..........een fokmerrie van 10.500 gulden, da's veel geld! Over weidegang hoef je je geen zorgen te maken, Sam, ik zoek nog een makkertje (merrie) voor mijn merrie in haar wei, Lachen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:17

als ze de sport weer in kan is het niet veel. Anders koop je alleen een fokmerrie om veulens te fokken. En dan vind ik het wel te veel.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:53

Klopt idd iets niet! een ster merrie die een veulen heeft gehad en in de Z loopt is toch al keur? Of heb ik het nu weer mis? En als de merrie keur is, is het veulen wat ze gaat krijgen ookal een smak waard!

Maar ik zag er nog 1tje staan, een 12 jarige keurmerrie van Cabochon, stokmaat 1.72m
twee veulen gehad waarvan 1 ster en de ander naar het buitenland verkocht voor 2600 euro??
Heb ik heen gemaild en ze was wat uit conditie en watschraal, maar dat was het enige?? Snappen jullie dat nu?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:22

Donja schreef:
Klopt idd iets niet! een ster merrie die een veulen heeft gehad en in de Z loopt is toch al keur? Of heb ik het nu weer mis? En als de merrie keur is, is het veulen wat ze gaat krijgen ookal een smak waard!

Maar ik zag er nog 1tje staan, een 12 jarige keurmerrie van Cabochon, stokmaat 1.72m
twee veulen gehad waarvan 1 ster en de ander naar het buitenland verkocht voor 2600 euro??
Heb ik heen gemaild en ze was wat uit conditie en watschraal, maar dat was het enige?? Snappen jullie dat nu?


Er is al een topic speciaal voor deze Cabochonmerrie Haha! . Ik zag vandaag op het internet dat er toch iemand de gok heeft genomen en deze merrie heeft gekocht.

Wat deze stermerrie betreft, ze is van 1991 (J) dus valt ze nog onder de oudste categorie paarden wat betreft het KEURpredikaat. Deze moesten ook nog voldoen aan bepaalde exterieureisen en kregen het voorlopig KEURpredikaat toebedeeld door een jury. Daarna kwam de verrichting + één veulen tonen. Dan waren ze pas KEUR. Was deze merrie een jaar later geboren, dan was ze idd op basis van haar prestatie + getoond veulen KEUR geworden zonder tussenkomst van een jury.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:26

Dees schreef:
gut, wie weet hebben we het hier nog slechts over een aan gort gereden recreatiepaard met een prestatieverleden, spat in elk gewricht, moet elke dag aan de biosynov en eigenlijk het enige dat nog functioneert is de baarmoeder.
Geloof me, dan is het nog een hele prijs....


Nu ja dan zou dat dat addertje dus zijn.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:31

FlyingHigh schreef:
Volgens mij is er niets mis met deze prijs!!! Man o man..........een fokmerrie van 10.500 gulden, da's veel geld! Over weidegang hoef je je geen zorgen te maken, Sam, ik zoek nog een makkertje (merrie) voor mijn merrie in haar wei, Lachen


Ze is drachtig!! als je het veulen verkoopt voor 3000 euro heb je een Z-spring merrie die goed fokt met ster predikaat voor nog geen 4000 GULDEN!!! vind ik niet veel geld ook al is ze een jaar niet gereden!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:14

Samsam"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Volgens mij is er niets mis met deze prijs!!! Man o man..........een fokmerrie van 10.500 gulden, da's veel geld! Over weidegang hoef je je geen zorgen te maken, Sam, ik zoek nog een makkertje (merrie) voor mijn merrie in haar wei, Lachen


Ze is drachtig!! als je het veulen verkoopt voor 3000 euro heb je een Z-spring merrie die goed fokt met ster predikaat voor nog geen 4000 GULDEN!!! vind ik niet veel geld ook al is ze een jaar niet gereden!!
[/quote]

Eerst is het hopen dat je er een gezond veulen van krijgt, het veulen daadwerkelijk kunt verkopen voor 3000 euro en ook maar hopen dat de merrie (weer) goed drachtig kunt krijgen zonder een complete medische molen.....Een merrie staat bij een fokker (samen met nog 10 andere dames met modieuzer bloed???) haar buikje elk jaar rond te vreten en werpt hopelijk elk jaar een veulen (goed balen als ze geregeld een jaartje gust blijft!!!). Voor hetzelfde kan deze fokker een pensionpaard in die box plaatsen die elke maand, jaar in jaar uit veel centjes opleverd zonder dat de fokker enig risico loopt.....ach........dan is die 4750 euro een net bedrag, Cool .

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:16

En trouwens zijn de prijzen van paarden nog steeds belachelijk hoor. We zijn bij een ferro X Gregor wezen kijken van 3,5 (volgens mij een merrie) die draafde zeer, zeer matig en galloppeerde om te huilen. Ze vroegen nog bijna 6000 euro voor dit paard!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:21

Ernstig he..........soms verdenk ik verkopers er wel eens van dat ze het guldenteken gewoon hebben vervangen door het euro- teken, Hoppaaaa!!
Als je op Marktplaats wel eens kijkt wat ze voor dood- ordinaire ponys vragen........erggggg!!!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:22

[quote="FlyingHigh
Eerst is het hopen dat je er een gezond veulen van krijgt, het veulen daadwerkelijk kunt verkopen voor 3000 euro en ook maar hopen dat de merrie (weer) goed drachtig kunt krijgen zonder een complete medische molen.....Een merrie staat bij een fokker (samen met nog 10 andere dames met modieuzer bloed???) haar buikje elk jaar rond te vreten en werpt hopelijk elk jaar een veulen (goed balen als ze geregeld een jaartje gust blijft!!!). Voor hetzelfde kan deze fokker een pensionpaard in die box plaatsen die elke maand, jaar in jaar uit veel centjes opleverd zonder dat de fokker enig risico loopt.....ach........dan is die 4750 euro een net bedrag, Cool .[/quote]

Misschien heb je wel gelijk, maar je wilt echt niet weten welk brandhout we tegen zijn gekomen op onze zoektocht, en wat mensen daar voor durven vragen!! Dus dat klinkt dit wel erg weinig

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:23

Ben je al op zoek naar een ponietje voor Tim? Of wordt/is het een voetballer?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:28

Een voetballer??? Mijn zoon?????? Whoehahahaha, dan wordt ie moeoeeoeo.........piept ie! Nee, hij wordt later Pokemon- trainer, Lachen. Een rijpony heeft ie zo ter beschikking, ik heb die ouwe pony, Walda van 22 jaar nog, die bij Monique staat. Maar die kan dus onmogelijk samen met mijn quartermerrie, die botsen erg qua karakter, staan met de konten tegen elkaar en maar rammen........dames, pffffff.....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:32

Samsam schreef:
[Misschien heb je wel gelijk, maar je wilt echt niet weten welk brandhout we tegen zijn gekomen op onze zoektocht, en wat mensen daar voor durven vragen!! Dus dat klinkt dit wel erg weinig
[/quote]


Rampzalig lijkt me dat........een nieuw paard zoeken. In de westernpaarden- wereld is het iets eenvoudiger, dat wereldje is zoooooo klein, dat iedereen elkaar wel kent of de paarden dan wel kent......En via Bokt blijven de westernmensen ook op de hoogte van de handel van elkaar, hihihiiii......heb mijn veulen namelijk verkocht aan een mede- bokt-ster, Lachen

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:38

Hou op schei uit, we hebben 15 paarden gezien en overal mankeerde wel wat aan Karakter/prijs/exterieur/foto's/gangen Iedereen heeft te melden dat zijn paard super gangen heeft en een fijn karakter. En dan kom je daar en dan is het toch een Draak van een paard, waar ze ook nog goud geld voor vragen.
We hebben ook een leuke 3 jarige stermerrie van democraat gezien die erg leuk was. Mooi paard, goed bewegen, had iets sneller gemogen van achter, maar ja. Kwam ook uit een goede prestatiestam, maar ja die was op de foto niet goed. Maar gelukkig kwamen we sam tegen!!

Is het niveau in nederland van westernpaarden wel hoog genoeg dan? Vaak is het zo dat als een wereldje zo klein is je voor echt wat goeds, naar het buitenland moet!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:53

Samsam schreef:
Hou op schei uit, we hebben 15 paarden gezien en overal mankeerde wel wat aan Karakter/prijs/exterieur/foto's/gangen Iedereen heeft te melden dat zijn paard super gangen heeft en een fijn karakter. En dan kom je daar en dan is het toch een Draak van een paard, waar ze ook nog goud geld voor vragen.
We hebben ook een leuke 3 jarige stermerrie van democraat gezien die erg leuk was. Mooi paard, goed bewegen, had iets sneller gemogen van achter, maar ja. Kwam ook uit een goede prestatiestam, maar ja die was op de foto niet goed. Maar gelukkig kwamen we sam tegen!!

Is het niveau in nederland van westernpaarden wel hoog genoeg dan? Vaak is het zo dat als een wereldje zo klein is je voor echt wat goeds, naar het buitenland moet!!


Jahoor.........zat goede paarden te vinden. Ook in Belgie en Dld zijn toppers te vinden. Momenteel wordt er goed gefokt, hebben we in Europa goed bloed lopen en is het niveau inmiddels zo hoog, dat amerikanen paarden in europa komen kopen... *LOL* .

Voordat ik overstapte op western, heb ik ook nog redelijk wat KWPN- ers bekeken en ben me toen ook al rot geschrokken. Zooooooo moeilijk, er mankeerde altijd wel wat aan die dieren, of ze trokken me gewoon niet aan. Als ik een ander paard zoek moet ik in een keer als een blok voor 'm vallen.........zo is het ook met de twee merries van mij gebeurd! De bonte stond op stal, werd eruit gehaald en er vloog een mega- vonk over......de bruine zag ik in een beginnerslesje lopen en weeeeeeeer die vonk, helemaal boffen toen bleek dat ze ook nog eens top- papieren had. Die veulens stolen tijdens de geboorte al mijn hart, mijn moederhart..... Cool . En toch gaat er morgen eentje weg (tweejarige hengst), naar een plek waar ik heeeeel blij mee ben........ Huilen Huilen ......