romy van de weipolder word niet meer beter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

romy van de weipolder word niet meer beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 23:17

Wat een dag zeg... op het ene moment kan je juichen omdat 4 van de 5 gedekte merries drachtig zijn en het andere moment loopt de veearts mee naar onze kleine Romy en verteld mij dat er niks meer aan te doen is...

Even in het kort voor jullie, Romy is onze vosbonte shet van 2 jaar jong. Ik heb haar als 4 maanden oud veulentje gekocht, het was altijd al een sloompie en ze was altijd wat snel verkouden maar nu ze sinds 3 maanden weer bij ons terug is (ik had haar verkocht, en weer terug gekocht) is het mis.... eerst dacht de veearts een wormbesmetting en hebben we haar hiervoor behandeld, toen dacht hij haar hart maar nu weet hij het zeker, ze heeft wat aan haar nieren.

Waarschijnlijk een aangeboren afwijking...

Ze drinkt wel 6 emmers water per dag, eet alleen nog wat brok en brood, kuilgras en hooi wil ze niks van weten en ligt erg veel.
Heeft ook ontzettend oedemen onder haar buik, die de ene dag erger zijn dan de andere ...

Ik vind het zo erg, die kleine meid... maar we moeten eerlijk blijven en na overleggen hebben we besloten dat dit niet eerlijk voor haar is, ze bevuilt zich zelf en is echt niet happy meer...

Ik wil haar voor mijn vakantie (a.s. zaterdag) uit haar lijden verlossen, dit lijkt mij het eerlijkst tegen over haar en tegen over de meiden die mijn paarden verzorgen tijdens mijn vakantie...

Lieve Room, we zullen je missen Boos! Huilen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:23

Heej afke!

Wat gigantisch erg! Wel een juiste en denk ik rechtvaardige beslissing...sterke ermee!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:18

Het leven is soms hard. Erg hard. Sterkte.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:27

Heel veel sterkte... ik denk een verstandige beslissing maar zo zal het wel niet voelen....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:04

Wat sneu Afke! Ze heeft wel een mooie tijd bij jullie gehad maar zo jong.. het is niet eerlijk!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:19

Jeetje zo jong nog.... Heel veel sterkte

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:10

heel veelt sterkte
maar vind het wel goede en moedige beslissing
hoop dat je toch nog een fijne vakantie krijgt

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 13:21

dank jullie wel allemaal.

het is zo moeilijk, ze staat bij ons thuis, gezellig in de box in de achter tuin en zodra ze me ziet begint ze zachtjes te hinniken....

vanmorgen had ze wel weer wat trek en had ook al snel haar biksjes op maar goed ik moet doen wat het beste voor haar is en ik vertrouw mijn v.a. wel zo dat hij de juiste beslissing neemt.

idd. lekker om het voor mijn vakantie te doen, maar goed heb ik wat afleiding en hoeft zij niet meer te lijden.

ze is te jong...

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:55

he wat verschikkelijk!! weet verder niets te zeggen vind het egt heel erg

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:49

Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo'n beslissing te moeten nemen. Vorig jaar hebben wij 2x zo'n beslissing moeten nemen ten opzichte van onze pony's. Maar het is waarschijnlijk wel beter voor het beestje, het is niet goed dat ze lijd en dat is ook oneerlijk ten opzichte van haar.
In ieder geval HEEL VEEL STERKTE DIE DAG.....

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:24

jeetje wat erg zeg.

Weet de dierenarts nu wel heel zeker dat het zijn nieren zijn???Uit je stukje maakte ik op dat hij er eerst naast zat en het zou heel erg zijn als hij er nu weer naast zit en jij hebt je sjet straks niet meer. ik wil je geen valse hoop geven maar misschien is het verstandig om eerst nog een andere dierenarts even te laten kijken???
In iedergeval heel veel sterkte en als het echt zijn nieren zijn en ze kunnen niets voor hem doen dan heb je de juiste keuze gemaakt

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:22

Heej wat vervelend zeg.. Wel een goede beslissing denk ik, een paard hoort gewoon geen pijn te hebben!!

Heel veel sterjte ermee!!!