[LO] Steigeren bij longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

[LO] Steigeren bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 11:21

Mijn D pony gaat vaak met longeren ineens uit zichzelf stilstaan en als je hem dan weer voorwaarts probeert te krijgen dan gaat hij stijgeren (en dan ook echt goed stijgeren want hij komt met zijn voorbenen boven mij met mijn 1.70m uit...)

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? Want ik vind het wel handig als ik hem soms kan longeren, maar ja zo gaat het natuurlijk ook niet echt fijn...

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:25

Een keer flink die zweep ertegen als hij stilgaat staan.
En nog wat harder als hij al omhoog staat.

En hier ga ik er van uit dat je hem niet zo strak bij hebt gezet met touwtjes of wat ook, dat steigeren zijn enigste uitweg is om dat te tonen.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 11:35

nee het enige wat hij op heeft is zijn hoofdstel en een zadel en meer niet.

En met de zweep heb ik dat dus toen ook geprobeerd maar dan gaat ie keihard achteruit rennen enzo en zie hem dan maar eens weer netjes zijn rondje te laten lopen... Vandaar dat ik dacht van Misschien dat iemand op Bokt nog iets weet, want longeren gaat echt nie meer de laatste tijd...

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:47

Je moet zorgen dat je achter je pony kunt komen. (wel op de cirkel)
Dus niet te veel bij zijn hoofd staan als het ware.
Als hij achteruit gaat, moet jij meer aan zijn achterkant staan zodat je hem naar voren kunt jagen.

Probeer het anders eens met 2en.
dan is het ook gemakkelijker.

Verder zeg je dat hij het eerst wel altijd goed deed.
Nu weet ik uiteraard niet hoeveel je hem longeerd, maar doe je het niet te vaak zodat hij het saai vind?

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 12:06

nee longeren doe ik vrij weinig, en in het begin (met inrijden enzo) deed hij het nog wel goed, maar naarmate we verder kwamen met zadeltje op longeren enzo begon hij hiermee. Nu hij onder het zadel is longeer ik hem dus vrij weinig, en ook omdat hij dus zo omhoog kwam, maar ik wil nu toch eigenlijk wel graag dat hij dus gewoon normaal gelongeert kan worden mocht ik hem toch eens willen longeren...

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:14

Als je nou in de bak zelf een soort longeerring afzet met rood/wit lint oid. Als hij dan nog achteruit loopt heb je in elk geval niet de kans dat ie je de hele bak doortrekt Lachen Verder idd wat Kawa zegt, zorg dat je hoe dan ook achte hem staat, als hij voor je neus steigert kun je weinig doen, probeer hem voor te zijn!

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:56

een paard longeren met een slofteugel is erg goed. je trekt dus de slof door de longeersingel en dan via zijn hoofdstel door zijn benen onderaan de longeersingel vastmaken. je kan een knop in de slofteugel leggen, achter de longeersingel, als je hem meer wilt laten buigen. zo kan hij al minder kanten op en verzet geven dan wanneer je geen extra teugels erbij hebt.
zweep: de beste manier is om de zweep onder je arm te plaatsen en deze te gebruiken als het nodig is. bij dit paard is het het best om je zweep voor je te houden, vrij horizontaal, dit dwingt respect af en voorkomt je paard dat hij op jou afkomt.
ik gebruik zelf alleen maar 2 woorden waarop hij mag reageren; voorwaarts en ho. anders weet hij er ook geen eind meer aan als hij zoveel commando's hoort.

HET ZIJN MAAR WAT SUGGESTIES. IK WEET DAT HET VOOR IEDER PAARD ANDERS IS EN HET BLIJFT LASTIG. VEEL SUCCES IN IEDER GEVAL.


Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:33

ChristelSla schreef:
een paard longeren met een slofteugel is erg goed. je trekt dus de slof door de longeersingel en dan via zijn hoofdstel door zijn benen onderaan de longeersingel vastmaken. je kan een knop in de slofteugel leggen, achter de longeersingel, als je hem meer wilt laten buigen. zo kan hij al minder kanten op en verzet geven dan wanneer je geen extra teugels erbij hebt.
zweep: de beste manier is om de zweep onder je arm te plaatsen en deze te gebruiken als het nodig is. bij dit paard is het het best om je zweep voor je te houden, vrij horizontaal, dit dwingt respect af en voorkomt je paard dat hij op jou afkomt.
ik gebruik zelf alleen maar 2 woorden waarop hij mag reageren; voorwaarts en ho. anders weet hij er ook geen eind meer aan als hij zoveel commando's hoort.

HET ZIJN MAAR WAT SUGGESTIES. IK WEET DAT HET VOOR IEDER PAARD ANDERS IS EN HET BLIJFT LASTIG. VEEL SUCCES IN IEDER GEVAL.


volgens mij gaat ie dan nog eerder op de rem, als je hem ook nog eens gaat lopen belemmeren in zijn inpuls. Verward Door middel van een slof voelt ie zich nog eerder ingehouden door die slof. Volgens mij lijkt het me handig om hem eerst goed voorwaarts te hebben....

maarja ik kan hier niet over oordelen ben maar een leek wat longeren betreft. Lachen

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:41

Als hij voor je staat en steigert, zou ik hem met een zweepje een tik onder zijn buik geven. Dat zijn in principe zijn kwetsbare delen, dus na 1 of 2 keer zal hij dat wel uit zijn hoofd laten.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 16:34

met een slof longeren lijkt mij idd ook niet erg handig...

maar bedankt voor de tips, en ik zal wel ff kijken of ze helpen Lachen

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers