Afstijgen in arbeidsgalop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Afstijgen in arbeidsgalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 12:25

Het is zo ver.. ik ben eindelijk van Fleur afgedonderd!

We zaten in een heerlijk rustig drafje en ik was me net aan het bedenken wat een fijn paardje ik toch heb.. ineens schuift de kont eronder en gallopeert ze de lange zijde over. Bij de spiegel begint ze te bokken als een malloot en scheurt naar de andere zijde. Daar staat ze lang genoeg stil om me aan haar manen op te trekken (blij dat ik ze nog niet getrokken heb Knipoog ) de teugel van haar oor te plukken en recht te gaan zitten. Zodra ik weer zit scheurt ze bokkend en slingerend naar de andere zijde. Ergens halverwege besloot ik niet tegen het hekje gelanceerd te willen worden en laat me vallen..

Volgens een stalgenootje zag ik er uit als een mol die de grond IN wilde, en gezien de grote hoeveelheid zand in mijn mond, neus, broek en haar geloof ik dat zo. Knipoog

Aangezien ze al vanaf september onder het zadel is en dit nog nooit heeft gedaan moet er iets aan de hand zijn.. was ook wel duidelijk: het zadel lag helemaal naar voren. Ze is zo ontzettend van bouw veranderd dat hij voor geen meter meer past Boos!

Ga vandaag dus kijken of ik een ander zadel kan lenen, en Sta-Rho laten komen voor de passervice.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:38

Jeetje da's minder. Gelukkig dat je meteen de reden van die bokpartij hebt gevonden, zodat ze er niet nog meer last van gaat krijgen!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:44

Vind je titel wel een beetje lol hoor sorry en dan het commentaar erbij dat je je als mol voor deed Haha!

Hopelijk houd je er niet al teveel stijve spieren aan over en gelukkig weet je de oorzaak geen gemenigheid

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:13

Haha, misschien een aanvulling op [KH] A real Dressage test ? *LOL*

Tja, eens moet de eerste keer zijn.... En uit ervaring weet ik dat afstijgen in arbeidsgalop meestal heel onverwacht plaatsvindt. Nou ja, gelukkig geen gewonden... Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 14:35

Heb er niets aan over gehouden hoor.. alleen een blauwe plek op mijn buik omdat mijn mobieltje in mijn zak zat en kilo's zand in mijn neus die ik er nog aan het uitsnuiten ben Knipoog
Was op het moment zelf ontzettend geschrokken, maar kan er achteraf hartelijk om lachen (en geloof me, dat is door mijn stalgenoten ook behoorlijk gedaan Knipoog )
Ben trouwens wel ontzettend blij dat Fleur gewoon liet merken dat het zadel klote lag.. stel je voor dat ik er mee doorgereden was!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:37

batje schreef:
...alleen een blauwe plek op mijn buik omdat mijn mobieltje in mijn zak zat...


Haha, die keer dat ik afsteeg in arbeidsgalop had ik een blauwe plek op mijn kont omdat mijn mobieltje in mijn heuptasje zat dat zich naar achteren had gedraaid en ik vol op mijn kont viel... Ding zat vol zand maar deed het gelukkig nog. *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:41

Drama die mobieltjes Haha!

Hihi Fleurtje, jammer dat je nu zo ver woont anders had ik haar graag nog eens gezien maar dan ook onder het zadel!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 14:43

Rotdingen he? Knipoog Voortaan ligt de mijne gewoon naast de bak hoor! Lachen

Er worden binnenkort foto's gemaakt.. ben zelf ook HEEL benieuwd..

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:48

haha! dus fleurtje heeft het eindelijk voor elkaar??
nou blij toe dat je er niets aan over hebt gehouden!
Ik heb ook net mijn zadel laten vermaken omdat hij zo naar voren schoof, hetzelfde verhaal, liet ze me ook weten door me er vanaf te sodemieteren!

alleen jammer genoeg al voor de zoveelste keer....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:40

Grijns, geweldig geschreven! Maar wat je zegt: fijn dat je er achter gekomen bent!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:17

Wat een verhaal...Haha! Gelukkig heb je wel meteen de oorzaak gevonden *LOL*
Ons jonge beestje bokt nu ook in galop, maar dat ligt niet aan het zadel...Die is een beetje blij op het moment Haha! Het is net een gummiballetje af en toe Lovers

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:08

Je weet nu tenminste wel dat het zadel niet meer past Lachen altijd positief blijven denken!

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:54

Ik had het zo graag willen zien!! Tong uitsteken Maar ja, dan had je me vast zondag teruggepakt.. Scheve mond Wel blij dat je er niets aan over hebt gehouden en het was misschien ook wel eens goed. Mijn ervaring is dat de angst om er af te vallen soms ineens helemaal weg is als het er dan eindelijk eens van komt.