Waarschijnlijk rhino bij mij op stal!Daisy dood!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Waarschijnlijk rhino bij mij op stal!Daisy dood!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 21:20

grpfkjlrhoqh!!!!!Sorry voor t taalgebruik,maar zit met mn handen in t haar!!! wat is er nou: heb op dit moment twee prachtige shetlanders;een hengstje en een merrietje.Mijn merrietje was dus dracvhtig en was deze week uitgerekend.Tot dit weekend ging alles goed,...moeder was gezond en t veulentje schopte nog heel erg levendig.Was verschrikkelijk blij met mijn toekomstige veulentje(zou nl mijn eerste veulentje worden.T merrietje(Daisy) had vroeger bij de vorige eigenaar al meerdere gezonde veulentjes op de wereld gezet)Kom ik zaterdagochtend vroeg op stal,...en schrok me werkelijk wezenloos!!!! Daar lag mijn veulentje dood in zijn intacte moederkoek!!!! Heb acuut de dierenarts gebeld en die is direct gekomen.Zelfs hij was verwonderd over wat hij zag,want normaal komt een veulen alleen in t vlies tevoorschijn,maar dit keer zat ie ook nog volledig in zijn moederkoek ingekapseld!!!!Heb werkelijk de ogen uit mijn hoofd gehuild.Hij zei dat ik t veulen kon laten onderzoeken,maar dat ik dan niet zou weten hoe t veulentje eruit zou zien(moest dan nl in de moederkoek blijven zitten).Vroeg of dat noodzakelijk was en hij zei dat dat niet perse t geval was behalve als ik nog meer veulens zou willen hebben.Zei toen tegen hem dat mijn merrietje mijn alles was en dat ik dus sowieso de volgende keer dit niet nog eens mee wilde maken en dus geen veulens meer van Daisy wilde hebben.Toen hebben de dierenarts en ik samen de moederkoek opengemaakt en t vlies en daar was mijn veulentje!! Zo mooi!!!krijg nog steeds tranen in mn ogen als ik aan dat moment denk.Het was een hengstje en was zilver/grijs van kleur.Volledig compleet,..niks aan t handje.Zo erg!!!!!Heb m van de week nog zien bewegen!!!!! Daisy kreeg een prik met antibiotica van de dierenarts en hij zei dat r een kans was dat t rhino was,maar dat ie nog niet zo erg groot was.Daisy was verder in orde en dus ging de dierenarts weer op huis aan.Moest hem alleen bellen als daisy's temperatuur boven de 38.6 zou komen.Die nacht heb ik zeer kl#te geslapen.Kom ik vanmorgen in de stal en wat zie ik: Daisy ligt daar hulpeloos op de grond met haar hoofd plat op de grond en wilde niet meer opstaan.Ze lag met haar bips tegen de muur en kon dus geen temp. opnemen.Heb haar toen met veel moeite overeind geduwd en met veel moeite de temp opgenomen.Wat bleek? 39.7!!!!!!! Ze stond echt te wankelen op haar benen!!Ik ging echt door de grond toen ik dat zag!!!Heb toen weer acuut de dierenarts opgebeld en die is toen direct weer gekomen.Hij heeft haar inwendig onderzocht en doorgespoeld en verschillen spuiten gegeven(antibiotica enzo).Daisy kan nu niet meer normaal lopen en heeft verschrikkelijk veel last van haar achterhand(zwabbert en is heel stijf)De dierenarts zei toen dat zijn vermoedens wat rhino betreft 100 % omhoog zijn gegaan.Heb m gevraagd wat de kansen van mijn pony zijn.Hij zei dat ie haar 25% kans geeft dat ze de nacht niet haalt!!!Word hier helemaal gek!!!Als de temp vanavond boven de 39.7 komt moet ik hem acuut bellen.morgenochtend moet de temp maximaal 38.6 zijn. Word gek van dit wachten!!!!! Hoe kan dit in godsnaam???Mijn pony's zijn de afgelopen weken mn erf niet afgeweest en zijn ook niet in contact geweest met andere paarden.Ken ook niemand waar rhino heerst!! Snap t allemaal niet meer!!!Hoop dat jullie voor me duimen!!!!
groetjes saskia
Laatst bijgewerkt door SWELLINK op 11-02-03 09:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:22

Wat vreselijk voor je, heel veel sterkte...
En natuurlijk zal ik duimen!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:31

oh echt?! oh oliebol zeg! ben echt schijtsbenauwd nu, aangezien ik toch vlakbij jou woon! wat klote zeg, zo zielig
hopen dat je merrie het haalt! hoest met je hengst? veel sterkte meid

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:34

Dit is echt vreselijk voor je. Ik heb vroeger ook een shetlandmerrie gehad en haar veulen was na 3 dagen dood. Ze was een resusveulen. Mijn merrie had ik gelukkig nog. Ik hoop en duim heel erg met je mee dat jouw merrie de nacht goed doorkomt. Veeeeeeeel sterkte.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:44

heel veel sterkte!!! en mijn complimenten dat je zo eerlijk bent om het te melden... ik ken er zat die dat niet zouden doen....

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:55

Echt verschrikkelijk... ik heb het artikel in de vorige bit zitten lezen laatst (ik krijg ze hier altijd wat later) en toen ben ik me ook helemaal naar geschrokken. Ik hoop echt dat ze het haalt, en zal voor je duimen en iig heel veel sterkte Verdrietig

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:27

Jeetje joh, wat erg voor je, hoop toch nog dat het geen rhino is voor je, en dat je paardje er boven op komt, sterkte!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:32

Dat het veulen van Den en Daisy dood geboren was had ik al gehoord maar dit. Ik krijg echt een hardverzakking!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zit hier echt helemaal te shaken echt niet normaal meer. Wat moeten we hier nu mee? Zo ver zijn onze stallen niet van elkaar(zit 1 boerderij tussen).

Laat je het veulen wel testen op Rhino?

Heel veel sterkte met Daisy.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:12

ooooo.....wat erg! Het is hier bij ons 1 keertje gebeurd en dat was bij Marion.........we laten haar niet meer dekken en ze had gelukkig weinig eraan over gehouden!
Ik hoop zo dat het niet Rhino is voor jullie!
echt super veel sterkte Scheve mond

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 23:36

t is weer mis: daisy heeft 39.9 koorts.Dierenarts komt zo weer.Ben benieuwd hoe t afloopt hou jullie op de hoogte groetjes saskia

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:40

Heel veel sterkte gewenst voor jou maar zeker voor je zieke paardje.
Ik hoop dat het goed zal gaan en ik duim voor jullie.

Smousje.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:52

Och jeetje, wat verdrietig Verdrietig !
Tuurlijk duim ik heel hard voor je dat Daisy hier goed doorheen komt!!! Sterkte!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:59

Tjee...wat gigantisch erg!! Ontzetten veel sterkte....ik duim voor je!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 01:17

En hoe is het afgelopen? Is je merrie ok? Ik hoop het zo!!

Mijn merrie is dus ook drachtig, en het is zeker niet ver weg...
Laat je ons weten als het Rhino is?

Heel veel sterkte.. ik hoop op goed nieuws!

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 02:31

Esme_27 schreef:
En hoe is het afgelopen? Is je merrie ok? Ik hoop het zo!!

Mijn merrie is dus ook drachtig, en het is zeker niet ver weg...
Laat je ons weten als het Rhino is?

Heel veel sterkte.. ik hoop op goed nieuws!


Dierenarts is niet geweest.Wou niet komen,want hij zei dat ie alles al voor haar gedaan heeft wat ie kon.Moet tot morgen afwachten.Ben net nog bij haar geweest en daar lag ze dan: een hoopje ellende op de grond.Ben r bij gaan zitten(koorts was t zelfde) en ze legde toen r koppie op mn schoot neer.Ademhaling is onregelmatig,ze niest( ben r nu dus persoonlijk van overtuigd dat t echt rhino is;is nl een van de tekenen van rhino +moeilijk lopen+veulen afstoten) Dacht echt ff dat ze t op dat moment zou opgeven.ben uiteindelijk maar naar binnen gegaan zodat ze in ieder geval rust krijgt om uit te zieken. hou jullie op de hoogte
groetjes saskia

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:16

Zijn jullie de nacht doorgekomen ??? Ik duim verder hoor !!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:08

Hoe zijn jullie deze nacht doorgekomen? Ik hoop op het allerbeste voor Daisy en jou....

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 09:35

Linda250 schreef:
Hoe zijn jullie deze nacht doorgekomen? Ik hoop op het allerbeste voor Daisy en jou....


dag meiden! Daisy's is gelukkig redelijk de nacht door gekomen.Dacht vannacht ff-ies dat ze t op wilde geven.Ging door de grond van angst.Elke keer dat ik de stal binnenkwam(elk uur minimaal 1 keer)was ik bang voor wat ik zou vinden.Ben vannacht gewoon 20 jaar ouder geworden!Ben verschrikkelijk blij dat ze de nacht is door gekomen,maar ben nog lang niet gerust.Daisy mocht vanmorgen nl hoogstens 38.6 hebben ,maar ze zit nog steeds dik boven de 39(schommelt af en toe)Zometeen maar weer dierenarts bellen.Ben nl van mening dat je een paard niet alleen in goede tijden,maar ook in slechte tijden hebt!!! friends 4-ever laten we maar zeggen.Ga zo weer met lood in mn schoenen bij "mijn meissie"kijken.hou jullie op de hoogte!!!
gr.saskia

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:54

Wat erg, het komt nu wel heel erg dichtbij Scheve mond

Wat ik niet snap is onderstaande, het ene moment moet je hem (ik neem aan dat je VA dhr. Knoop is) acuut bellen en als je hem belt op dat moment wil die niet komen omdat hij alles al gedaan heeft Verward

SWELLINK schreef:
Als de temp vanavond boven de 39.7 komt moet ik hem acuut bellen.

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 10:00

Barb"]
Wat erg, het komt nu wel heel erg dichtbij Scheve mond

Wat ik niet snap is onderstaande, het ene moment moet je hem (ik neem aan dat je VA dhr. Knoop is) acuut bellen en als je hem belt op dat moment wil die niet komen omdat hij alles al gedaan heeft Verward

[quote="SWELLINK schreef:
Als de temp vanavond boven de 39.7 komt moet ik hem acuut bellen.
[/quote]
Snap ik dus ook niet.Moest bellen,deed ik,...zou komen,...en 10 minuten later word je gebeld dat ie toch niet komt.Snap r helemaal niets van!! Ook niet van t virus trouwens.Ze zeggen dat t via-via word doorgegeven,maar mijn pony's zijn totaal niet met andere pony's/paarden in contact geweest.Begin nu persoonlijk toch te twijfelen of t toch niet stiekem door de lucht gaat(net zoals mkz of zoiets.)Afwachten maar,...zucht!!Moet zometeen trouwens distructie bellen om t veulen op te halen.Vind ik echt verschrikkelijk!!Weet echt niet wat ik r allemaal mee aan moet!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:12

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat Daisy er heel snel boven op komt!

Ik duim voor je.....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:19

Heel veel sterkte .. Meer kan ik niet zeggen.

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 10:46

MirandaB schreef:
Heel veel sterkte .. Meer kan ik niet zeggen.

heb net de dierenarts weer gebeld.Daisy's koorts is weer aan t stijgen.Hij is nu nog bezig bij een paard met zware koliek en dan komt ie direct naar mij toe.Op hoop van zegen.Inmiddels drinkt en eet daisy niet meer.zucht!!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:49

Och meid... geloof me, ik zit hier echt met je mee te bibberen !! Sterkte en ik denk aan jullie hoor!!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:57

Ik hoop van harte dat Daisy zich er goed doorheen slaat! Het is zo'n leuk ponietje om te zien!
Ik zal aan jullie denken en voor jullie duimen dat het goed komt allemaal.