Wie doen er allemaal een paardenopleiding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat vind jij van een paardenhouderij opleiding?

1. leuk
19 (46%)
2. niet leuk dat dat er is.
Geen stemmen
3. zeer leerzaam en nuttig.
12 (29%)
4. dikke onzin, je leert er helemaal niets.
10 (24%)

Totaal aantal stemmen: 41


wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Wie doen er allemaal een paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 18:52

Ik ben van plan de 4-jarige paardenhouderijopleiding te volgen, daar zit ook management bij in. Zijn er meer die dit doen? Zo ja, dan zou ik graag willen weten wat jullie van zo'n opleiding vinden.
Groetjes Wendy.

Unieke neusriemonderleggers!
Webwinkel:http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ydnewcreations/
Facebook:http://www.facebook.com/neusriemonderleggers/
Jimte fan Fjildsicht. Maurits x Beart. M2+3


Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:09

Welke opleiding ben je van plan???

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:18

Of je er iets leert of niet hangt van je eigen ervaring af.
Ik weet ook niet of het een mbo of hbo opleiding is die je wil gaan volgen Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:32

Ik weet het nog niet, aan het eind van dit jaar ga ik de opleiding hoefsmid in Amerika volgen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:12

Hartstikke leerzaam natuurlijk ! Tong uitsteken Ik doe zelf ook een paardenhouderij-opleiding, maar om eerlijk te zijn ben ik liever thuis bezig met Salty en de welshjes. Wie niet....

Denk er echt heel goed over na, want 'een eigen bedrijf' beginnen is wat iedereen wil en dus iets wat velen niet lukt.

Mirjam


Je moet erg goed nadenken over wat je ermee wilt gaan doen, of dat reeel is en tot slot je goed laten informeren over de verschillende scholen....

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 11:32

Die opleidinging die ik wil gaan doen is paardenhouderij en management,
het is een mbo opleiding a.s. zaterdag de 15de ga ik naar de open dag. Ben benieuwd.

Wendy.

Unieke neusriemonderleggers!
Webwinkel:http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ydnewcreations/
Facebook:http://www.facebook.com/neusriemonderleggers/
Jimte fan Fjildsicht. Maurits x Beart. M2+3

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:15

tja, zoals je kan lezen in het topic van mij, wat nou kiezen...

ik twijfel een beetje, ga ik nou hoefsmid doen, of ga ik nou paardenhouderij doen. het lijkt me allebij erg leuk. maar ik denk toch dat het hoefsmid gaat worden, aangezien daar de grootste vraag naar is. maneges en dat soort bedrijven schieten als paddenstoelen uit de grond, en sommige verdwijnen des te sneller...
hoefsmeden daar-in-tegen, daar is, en blijft hoop ik, een grote vraag naar. ok er zijn hoefsmeden en hoefsmeden natuurlijk... maar een goede vinden, dat valt niet altijd mee. en ik ben dus van plan om daar een van te worden. alleen ik doe mijn opleiding gewoon in eigen land.

en die opleiding, tis allemaal wel leuk, zo op zon school enzo, veel geld betalen voor 26 weken school. maar het belangrijkste van die opleiding is een goede stage plek, denk daar goed over na, ga niet naar de eerste en de beste stal om de hoek, omdat hij zo dichtbij is. kwaliteit, daar moet je op letten.

gr jeffrey

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:26

Als je je hiermee je baan wilt maken kun je het beter niet doen.
Het verdiend niet zo veel.
Ik wil ook wel de paardenhouderij in maar dan moet je eerst genoeg geld hebben en je bent nog jong.
Ik zal eerst leren voor leraar dat lijkt me cool!
Dan wel op een hogere school he.
Klinkt mischien voor julie saai maare lijkt mij een toffe baan.
En dan iets met tekenen of handvaardig heid.
Of biologie.
Jah lijkt me erg leuk!
En daarnaast kun je altijd nog wel wat beginnen Knipoog
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:17

Ik doe ook paardenhouderij in Groningen.
K zit nu in het 2e jaar.
Het is wel zwaar en je moet het echt willen,denk maar niet dat je na je 4e jaar meteen een eigen bedrijf kan beginnen,daar gaan heel wat jaartjes overheen en dan nog is het niet zeker of je dat ooit lukt.

Wij hebben veel stage en praktijk wat ik erg belangrijk vind,want je kan de theorie uit de boekjes wel allemaal leuk kennen,maar voer het maar eens in het echt uit.

Waar wil je naar toe?Leeuwarden of Groningen?

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:35

ik ga de opleriding paardehouderij in deurne doen, ik wil graag een eigen pensionsstal met fokkerij/africhten van paarden. dat lijkt me echt heel leuk !
en als dat niet lukt ga ik wel bij zo'n stal werken.

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 16:44

Ik ga vrijdag naar Leeuwarden voor de open dag, ben afgelopen woensdag in Zwolle geweest en ook ik ga de 4 jarige doen. (wie weet komen we bij elkaar in de klas Tong uitsteken )

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:13

ik doe paardhouderij in zwolle.. vind het een leuke opleiding


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:47

weet je wat ik zo typisch vind? De mensen die NU paardenhouderij doen vinden het allemaal een leuke opleiding, ongeacht de plaats.. Maar de mensen die het al gedaan hebben, zijn er vreselijk negatief over... Hoe kan dat nou?

Onderschriftloos :Y)

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:23

ik volg er een en vind t niks!!! heb de eerste 3 jaar weinig geleerd. Dus ook met 2 vingers in mn neus doorgekomen. Maak m af omdat ik dan management heb en naar het hbo kan.
De meeste die paardenhouderij gaan doen zien het allemaal heel rooskleurig. Penny effect.....

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 11:31

Ik ga dus naar Leeuwarden. MBO. 4-jarig, en ik zie wel hoe lang ik het vol houd, ik wil het in ieder geval wel heel erg graag.

Wendy.

Unieke neusriemonderleggers!
Webwinkel:http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ydnewcreations/
Facebook:http://www.facebook.com/neusriemonderleggers/
Jimte fan Fjildsicht. Maurits x Beart. M2+3

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:33

fred lover schreef:
weet je wat ik zo typisch vind? De mensen die NU paardenhouderij doen vinden het allemaal een leuke opleiding, ongeacht de plaats.. Maar de mensen die het al gedaan hebben, zijn er vreselijk negatief over... Hoe kan dat nou?


Waarschijnlijk omdat ze als ze aan het werk gaan erachter komen dat ze niet voldoende zijn opgeleid voor de realiteit??

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:28

dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn ja, maar ik gaer ook niet van uit dat ik straks goud geld verdien, ik wil gewoon meer leren dan dat ik nu al weet, en daar ben ik tevreden over plus dat ik een heel gezellige klas heb


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:55

Ik doe ook de 4jarige opleiding paardenhouderij alleen dan in Tiel. Ik vind het wel een leuke opleiding alleen ik merk wel dat er nu al mensen af beginnen te vallen. Wat ik het leuke vind aan mijn school is dat ik 2 dagen in de week stage heb en daar leer je echt heel veel van, meer als op school. Daar gaat alles een beetje sloom. Volgend jaar ga ik, vanwege een verhuizing, in Zwolle naar school. Hoop dat dat ook een leuke school is (jilleroo zegt van wel).
Maar als je paardenhouderij wil gaan doen moet je 100% achter die keuze staan en zeker weten dat je geen luxe leven wilt.

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:43

k heb er een half jaar een gevolgd... Dier en veehouderij.
Ben er dus mee gestopt.

Nu ga ik wel weer een paardenopleiding volgen volgend jaar.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:50

Ik zou het niet doen, paarden moeten je hobby zijn en je moet er niet van moeten leven IMO.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:30

Ik studeer Dier- en Veehouderij bij Hogeschool Larenstein in Deventer. Na 2 jaar kun je paardenhouderij kiezen, maar nu al (na een half jaar) heb je heel veel met paarden te maken en minder met runderen enz. (als je daarvoor kiest natuurlijk. Ik vind dat ik hier heeeeel veel leer, het is mega gezellig en je doet heel veel specifiek met paarden.
Ik ben het absoluut niet eens met Kais en Wjerdo is vast na 4 maanden gestopt!
Ik vind het hartstikke leuk!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:39

in welk jaar kom je dan henla???
volgend jaar zit ik in de 2e jaar, dan krijgen we blokstages van meerdere weken Haha! in de praktijk leer je meer zeg ik maar...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:59

ilsejee schreef:
Ik studeer Dier- en Veehouderij bij Hogeschool Larenstein in Deventer. Na 2 jaar kun je paardenhouderij kiezen, maar nu al (na een half jaar) heb je heel veel met paarden te maken en minder met runderen enz. (als je daarvoor kiest natuurlijk. Ik vind dat ik hier heeeeel veel leer, het is mega gezellig en je doet heel veel specifiek met paarden.
Ik ben het absoluut niet eens met Kais en Wjerdo is vast na 4 maanden gestopt!
Ik vind het hartstikke leuk!


Wat voor werk wilde je gaan doen dan?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:23

Kais schreef:
Ik zou het niet doen, paarden moeten je hobby zijn en je moet er niet van moeten leven IMO.


is cker in your opinion, want ik wil dus WEL van mijn hobby mijn beroep maken en met mij nog wel velen anderen.. Mkt niet uit hoo dat jij dat vin, ken er wel meer die er zo over denken, maar de mensen die hier reageren zijn veelal mensen die t dus wel willen..
En ik ben me hele geod bewust van het salaris en de werktijden en alle negatieve dingen uit die wereld, maar dat heb ik er wel voro over! Haha!
Btw heb ik nu eindelijk besloten, ik ga de mbo paardenhouerij in alkmaar volgen en stroom in in het tweede jaar..

Onderschriftloos :Y)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:41

fred lover"]
[quote="Kais schreef:
Ik zou het niet doen, paarden moeten je hobby zijn en je moet er niet van moeten leven IMO.


is cker in your opinion, want ik wil dus WEL van mijn hobby mijn beroep maken en met mij nog wel velen anderen.. Mkt niet uit hoo dat jij dat vin, ken er wel meer die er zo over denken, maar de mensen die hier reageren zijn veelal mensen die t dus wel willen..
En ik ben me hele geod bewust van het salaris en de werktijden en alle negatieve dingen uit die wereld, maar dat heb ik er wel voro over! Haha!
Btw heb ik nu eindelijk besloten, ik ga de mbo paardenhouerij in alkmaar volgen en stroom in in het tweede jaar..
[/quote]

Ik wilde 't zelf in de eerste instantie ook, maar toen het aankwam op het soort werk, het salaris en de kans op veel zwaar werk heb ik afgehaakt. Nou niet gaan denken dat ik lui ben, maar ik heb nogal snel last van m'n rug, dus als ik 10 stallen achter elkaar uit moet mesten kom ik niet meer overeind Scheve mond Ook het salaris is tov andere banen niet zo best, je hebt natuurlijk mensen die het treffen, maar ik zie mezelf niet de rest van m'n leven stalknecht zijn als ik de pech heb niet verder te kunnen komen.
Ik doe nu een ICT-opleiding en als ik echt nog iets in de paarden wil gaan doen doe ik dat wel met avondschool ofzo.

Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat de paardenopleiding erg tegenvalt (waaronder iemand die in Alkmaar op school zit), maar misschien dat jullie 't wel heel erg leuk vinden Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera en 29 bezoekers