leren laarzen laten oprekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 09:31

hoihoi
ik zou graag mijn laarzen laten oprekken, want mijn kuiten zijn iets dikker geworden, ikke blij!!! ze zijn van heeeeeeeeeel smal (33) naar iets minder smal gegaan, (34)...
maar kan je laarzen met een rits ook laten oprekken??? ik hoop het wel, want anders moet ik misschein nieuwe laarzen kopen, wat ik heel emisschien al wel zou willen doen, maar jah, mijn oude laarzen zijn nog maar een jaar oud en zien er nog goed uit, er is alleen 1 naadje kapot, maar dat laat ik binnenkort maken...
maar jah, nu hoop ik dus dat dat kan, en wie heeft het ook laten doen? en hoe is dat bevallen?
ik hoor het hopelijk snel...groetjes liselot

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:50

Dan moet je er een stukje leer tussen laten zetten zodat het ook weer groter wordt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mdev op 2001-07-12 10:53 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 14:34

Er stond pasgeleden een topic over. Moet je maar eventjes daarbij kijken.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:44

Hoi !
Klopt, een paar weken geleden stond er ook al een oproepje over het vergroten van de kuitmaat van rijlaarzen !
Het oprekken van laarzen met een rits is vrij lastig, omdat door de rits het geheel iets minder sterk wordt.
Ik heb zelf vrij dikke kuiten en pas niet in een standaard maat laars, en ik laat er altijd aan de achterzijde een spie in maken.
Dat houdt in:
De achterzijde van de laars wordt losgetornd, en er wordt een klein stukje leer in een V-vorm ingezet.
Lijkt me voor jou ook een prima oplossing *LOL*
Het is niet zo duur, en je ziet er bijna niets van !
Veel succes !