[VD] Wat dacht je van wedstijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

[VD] Wat dacht je van wedstijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 20:14

ben dit weekend naar een cursus vrijheidsdressuur in duitsland geweest. en hoe kon het ook anders we konden er boekjes kopen. Een boekje ging over de regels en uitvoering waaraan zircensiche oefeningen moeten voldoen. Wanneer genoeg mensen die oefeningen beheersen kun je onderling wedstrijden organiseren.

misschien leuk eens te inventariseren wat iedereen kan en een wedstrijdje te organiseren


Karina

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:59

Grappig idee wel. Maar ben wel benieuwd welk boekje dat is? En ook benieuwd bij wie je geweest bent in Duitsland?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:26

Ik wil ook wel weten wat voor boekje dat is. Wordt er hier in Nederland wel eens een vrijheidsdressuurwedstrijdje al dan niet voor de gein georganiseers? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 18:34

Het boekje is in het duits en heet "wettbewerbsordnung fur zirkuslektonen grundlagen und richtlinien fur ausbildung training vorfuhrung.
De disciplines die behandeld worden zijn;
kompliment
knien
liggen
zitten
spaanse pas
steigeren
Voor elk onderdeel staat uitvoerlijk beschreven wat de eisen en punten er voor zijn. Misschien is het leuk wanneer je een onderdeel beheerst je met anderen te meten en zo aan verbetering te werken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:38

nee dank je, niet voor mij.
Ik doe het voor de lol, en heb ik geen enkele dicipline wedstrijdambities

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:32

Ik vind het opzich een leuk idee. Het zou niks voor mij zijn, maar het si voor veel mensen erg leuk lijkt mij.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers