Nou wat ik vandaag toch meemaakte!! Grrr...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Nou wat ik vandaag toch meemaakte!! Grrr...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:25

Aaah soms kan ik me toch zo boos maken!! Boos! Vandaag had ik zin om eens lekker te gaan buitenrijden. Ik ging op t paard van een vriendin (die kon niet vandaag), samen met een andere vriendin. T was echt super gezellig, beetje gestapt en gedraaft, toen we op een plek kwamen waar we wat andere paarden tegenkwamen. T paard waar ik op zat werd een beetje heet en ging een btje bokken en rare sprongen maken. Maar ik bleef rustig en hield m achter t paard van mn vriendin, dus t ging wel goed. Toen keken we even opzij en daar reden 2 andere meisjes met paarden. EN ZE REDEN MET DIE PAARDEN OVER T WILDROOSTER!! Boos! Aaaah ik kan daar zo boos om worden! Als zo'n paard daarin blijft steken, raken ze in paniek, breken ze hun been en kan je ze wel in laten slapen. Entoen kwamen ze dus naar ons toe en toen riep één van die 2 naar mij dat ik mn paard rustig moest houden, omdat t kudde dieren zijn en anders die van hun ook zouden gaan flippen. Naah doe normaal, ik probeerde mn paard zo rustig mogelijk te houden. Zij zijn zo idioot om over wildroosters te gaan. Grrrr. Zoveel moeite is t toch niet om een hekje open te doen? Zo zie je maar hoe veel sommige mensen aan hun zelf denken...

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:35

Tjah je hebt van die mensen die het altijd beter weten..maar zelf doen ze het toch fout! Laat ze maar lekker banketstaaf die krijgen hun lesje nog wel een keer }>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:40

Het erge ervan is dat er eerst slachtoffers moeten vallen voordat zulke mensen inzien dat het heel erg onverantwoord is wat ze doen. En de slachtoffers zijn dan meestal de paarden.

Heb je ze er over aangesproken? Misschien wisten ze wel niet dat ze heel gevaarlijk bezig waren, en had jij ze dat misschien wel kunnen vertellen?

Werd je paardje trouwens heet omdat ze over het wildrooster gingen, of gebeurde dat daarvooal of daarna pas?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:44

Mn paard was daarvoor al een beetje heet aan t doen.
Ja ik heb t tegen ze gezegd, maar toen kreeg ik een grote bek dat ze zelf wel wisten waar ze mee bezig waren.
Idd, als de kalf verdronken is dempt men de put...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:20

Tja ook dom dat ze richting jullie komen en dan nog zeggen dat jij uit moet kijken. Waren volgens mij toch niet zulke snuggere types om over een wildrooster te gaan. Maar goed, helaas heb je zulke mensen nou eenmaal op deze wereld en is het voor deze keer goed afgelopen!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:23

daar zou ik ook nooit overheen gaan. Het hoort te kunnen, maar toch. Want over wildroosters kun je wel heen, maar over veekerende roosters niet. Maar idd, je paard zou maar blijven hangen, dan kun je beter even omlopen, of als er een hek naast zit daardoorheen gaan.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:56

Tja, ik dacht ga ik maar lekker een buitenrit maken om mijn merrie op een ontspannen manier droog stappen want ik had haar eerder aan het werk gezet in de rijbak...

Kreeg ik fikse ruzie vanmiddag met wielrenners die dachten dat ze allen recht had op de openbare fietspaden omdat ze onaangekondigd een wielren wedstrijd hadden!

Resultaat, mijn merrie werd van voor- en achter door wielrenners van behoorlijk dichtbij flink afgesneden (eentje fietst letterlijk onder haar hals en ik raakte hem met mijn zweep, gelukkig was hij niet in de martingel en teugels terecht gekomen!), dus ik kreeg haar op een gegeven moment geen stap vooruit.. en toen stonden wij echt in de weg, Ik was echt pissig geworden op die gasten! Boos!

Er is een grote manege en privé stallen in de omgeving, maar de organisatie van de wielrenners geven nooit een waarschuwing van wanneer ze zo'n wedstrijd organiseren! In ons omgeving gaan er veel ruiters met hun paarden een buitenrit maken, en er is alleen een fietspad.. dus geen speciaal ruiterpaden.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 09:11

Owja, das idd ook irritant!!
Maar bij mij waren t wel gewoon ruiterpaden op de hei. Die mensen hadden gewoon dr t hekje kunnen gaan...

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:14

Ik kan 't je nog veel sterker vertellen. Ik was een aantal jaar geleden een bosrit wezen maken en was afgestapt om door 't hek naast het wildrooster te gaan. Komt er een andere ruiter aan die het bos in wil, dus omdat ik toch ben afgestapt houd ik het hek nog even open zodat ze erdoor kan. Rijdt ze, je raad het al, over het wildrooster, terwijl ik het hek voor d'r open sta te houden! Frusty Frusty Frusty Echt, ik kan er nog steeds niet bij . Heb d'r dus gevraagd waarom ze dacht dat ik het hek openhield. D'r antwoord was: Oh, maar hij kan over het wildrooster hoor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:23

Ik weet wel welke wildroosters je bedoelt. De spijlen daarvan zitten heel dicht bij elkaar, het moet wel heel gek lopen wil je paard daar met een hoef doorheen schieten. Een pony is een ander verhaal, maar bij een paard is dat volgens mij echt bijna niet mogelijk. Wel link natuurlijk als ze er bijvoorbeeld met een tak van een ijzer achter blijven hangen.
Ik wil het ook niet goed praten hoor, de manier waarop die 2 meisjes je passeerden is niet netjes, maar van dat wildrooster kan ik eerlijk gezegd niet zo'n drama maken. Een flinke galop is linker. (Stenen op het Gebed zonder end bijvoorbeeld )

(Neem zelf overigens wel altijd het hekje, ik durf het niet, je weet maar nooit... Maar ik ken meerdere mensen die al jaren (met flink grote paarden met dito hoeven) gewoon over de roosters gaan die jij bedoelt en er is nog nooit wat gebeurd)

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 18:09

Ja de stenen op t Gebed zonder end zijn idd ook heel vervelend. Gelukkig zijn er nu stukken waar er wat minder liggen.
Ok, sorry misschien maak ik er een te groot drama van, maar ik was een x getuige van een pony die (weliswaar ergens anders) door t wildrooster zakte. Die pony hebben ze in kunnen laten slapen.
Maar toch vind ik t link. Je kan toch gewoon voor de zekerheid gewoon even t hekje nemen?