Wat vinden jullie het engste "obstakel"?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Wat vinden jullie het engste "obstakel"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 15:16

Ik was me eens ff aan het afvragen wat jullie iegenlijk het engste vinden om mee te kunnen maken. Als je op je paard zit.

Mij lijkt het echt eng als je pony bang is voor tractors ed...en dat je da langs een beek rijd en je pony schrikt en valt er achterover in. Ik heb dat een paar weken geleden meegemaakt. Gelukkig zat er geen water in. Maar dan schrik je je toch! Nu vind ik dat best wel eng.....


carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:19

lijkt me ook wel eng ja Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:50

de mijne vinden heel veel eng maar Pinto die denk volgens mij gewoon smorgens van "WAT zullen we vandaag eens eng vinden " hahah nou verschoot hij gisteren van de grind steendjes die zijn rood en hij rtaakte ze niet eens aan

So close,
no matter how far.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:46

Ik vind het ontzettend eng als ik de treinbrug onderdoor moet op mijn paard en er dan precies op dat moment een trein overheen komt Lips are sealed

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:01

Ik ben snel bang dat een paard omvalt,omdat Rinkja en ik wel eens samen een koprol gemaakt hebben.
Dat liep gelukkig goed af,maar een andere keer met een fries niet!
Dat blijf ik eng vinden.
Verder buiten op de weg valt het wel mee eigenlijk,want Rinkja schrikt dan bijna nooit,en als ze schrikt gaat ze meestal ineens stil staan
ipv wegrennen.Dus gebeurt dan ook niet zo snel wat.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:41

Ik vind het engste op bv. een buitenrit Brommers en jongens Verward zul je denken! Nou, omdat die meestal stoer willen doen als ze met een groepje zijn en dan gaan ze hard schreeuwen en gekke dingen doen. Of kleine kinderen doen dit ook wel eens. En sommige automobilisten of brommers rijden door tot ong. 1 meter achter je en remmen dan vol. Als je dan ff verder bent gestapt geven ze weer vol gas.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:22

Mijn paard vind trekkers heel erg eng, en laatst een omgevallen hindernispaal, ze rook eraan sprong met 4 benen de lucht in, en daar lag ik...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:02

De nieuwe tunnel die ze bij ons aan het bouwen zijn. Het wordt een hele lange en lage tunnel onder de weg door. Lars vindt tunnels niet zo heel eng, maar deze wordt wel erg laag......afwachten maar. Voor hetzelfde geld is er niets aan de hand

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:05

Ligt er natuurlijk ook aan met welk paard ik ben!!!! Lobke vind heel erg veel eng.........Heb er ook al spannende dingen mee meegemaakt!
Ik denk dat ik het engst vind om alleen een buitenrit te maken!!!!! De paarden zijn rustiger buiten als een van de stalmaatjes mee mag. Daarom ga ik altijd met nog iemand of nog meer!!!!!!!!!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:26

Ineke2 schreef:
Ik vind het ontzettend eng als ik de treinbrug onderdoor moet op mijn paard en er dan precies op dat moment een trein overheen komt Lips are sealed


Jah, ik ook!!
Of dat je over de spoorbaan heen moet en je paard blijft met z`n ijzer in de rails haken Lips are sealed

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:36

Een paard voor de wagen en een tweespan is echt een ramp.
Dan raakt mijn paard echt helemaal de kluts kwijt. Ze gaat dan alleen nog maar op de plaats galoperen en huppelen en is echt niet meer goed naar voren te rijden.

Afgelopen herfst had ik m'n 1e wedstrijd. De ring was aan de straatkant met bomen ertussen. Over de straat kletterde toen een tweespan voorbij.
De proef ging super, totdat moment. Ik heb voortijdig moeten stoppen, want het ging echt niet meer.

Verder krijg ik haar echt overal langs en overheen, maar dat is echt een probleem.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:36

Ik ben bang dat het paard struikelt en op zijn snoet gaat sinds ik samen met IJsco gevallen ben. Daarom zit ik tijdens een buitenrit ook heel vaak naar beneden te kijken hoe de ondergrond is en of er nog dingen liggen waar ze over kunnen struikelen maar ik krijg dat vertrouwen langzaam maar zeker weer terug.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:57

Ik vind vliegers op het strand doodeng, Flair vind het niet zo eng, maar ik vind het eng omdat je nooit weet wat ze gaan doen en je de touwtjes niet kan zien. Levensgevaarlijk, dat draad is nog ijzersterk ook.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:19

[quote="flair]Ik vind vliegers op het strand doodeng, Flair vind het niet zo eng, maar ik vind het eng omdat je nooit weet wat ze gaan doen en je de touwtjes niet kan zien. Levensgevaarlijk, dat draad is nog ijzersterk ook.[/quote]

Dat was ook mijn eerste ingeving *LOL* Verder kan ik niets bedenken Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:27

ik ben altijd bang dat als ik val, dat ik dan onder het paard terecht kom

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:53

prikkeldraad! op weg naar het strand (pad met aan 2 kanten prikkeldraad)schrok het nieuwe paard van een vriendin van mij van iemand die een paraplu uitklapte en springt opzij.... vol erin! het liep allemaal goed af, maar hadden de haken een halve cm meer naar links gezeten zou Ikthys een pees gescheurd hebben en was het einde verhaal geweest.

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:54

met je mond tegen de bakrand/boom lijkt me btw ook heel eng (maar ik ben helemaal fobisch voor op mijn tanden vallen)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:03

Zilvia is vooral erg bang voor Eenden in de sloot naast de weg en alles wat je bijna nooit tegen komt (of juist altijd) zoals rondslingerend plastick, maar bij Zilvia heb je altijd dat als je verwacht dat ze iets eng vind loopt ze gewoon door (zoals een viadukt onder de snelweg door) en als je denkt dat ze wel door zal lopen schrikt ze in een keer van niks, (zoals een vallend sneeuwvlokje terwijl ze al de hele tijd in de sneeuw rijdt) Verward Maar Zilvia is ook een heel raar geval

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:42

Ik heb wel eens meegemaakt dat er jongeren achter mij en twee meisje op paarden aan kwamen. Best eng, die paarden werden ook heel nerveus. Het ging bijna mis toen er eentje in paniek eentje de bosjes in vloog, bijna in het prikkeldraad. Uiteindelijk zijn ze weggegaan, mede dankzij dat er een paard op commando kon steigeren en dat vonden ze best eng

Wat mij het engst lijkt is om door iets simpels een erg ongeluk te krijgen. Zoals dat het springen mis gaat en jij en je paard goed vallen of jij er goed afgaat. Of dat je paard tijdend de buitenrit op hol slaat en jij valt en aan de beugel blijft haken.

Ik ben daar heel goed in, rampscenario's schrijven

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:45

Ik vind het vreselijk eng als paarden gaan rennen en ik er geen controle meer over heb...
Verder vind ik voorover vallen ook heel eng. De laatste keer dat mij dat overkwam, kwam ik al bloedend overeind. Gebroken neus en glip in het voorhoofd....

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:49

Vrachtwagens, tractoren en klapperende aanhangers aan de ene kant en prikkeldraad of een diepe sloot aan de andere kant... pfff

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:07

Nicole is als de dood voor Koe Koe , ja koeien Haha!
En het schuurtje bij ons naast durft ze niet bij in de buurt te komen. Toch vervelend, want de bak ligt er langs Scheve mond

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:46

Goh zeg dat Nicole nog steeds bang is voor koeien. Dat was altijd lastig als Magda een buiten wedstrijd had. Nicole hoefde maar koeien te zien en dan kon je het wel vergeten.

Met springen om midden in de hindernis te vallen, lijkt me erg pijnlijk. En als je paard er vandoor als je op buitenrit bent.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:35

littleroosie schreef:
Met springen om midden in de hindernis te vallen, lijkt me erg pijnlijk.


Dat is het ook Knipoog

Ik kan eigenlijk niets bedenken...ik heb een heel cool paard...als je hem aan een klapperend zeil laat wennen, hoor je hem er niet meer over. Ik denk dat dat hetzelfde geldt voor tractoren en vrachtwagens.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:41

flair schreef:
Ik vind vliegers op het strand doodeng, Flair vind het niet zo eng, maar ik vind het eng omdat je nooit weet wat ze gaan doen en je de touwtjes niet kan zien. Levensgevaarlijk, dat draad is nog ijzersterk ook.


Ja hier sluit ik me helemaal bij aan, alleen vindt Piropo ze wel heel eng, vooral dat geluid.. in ben angstiger voor die draden... brr

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Dartel, GrapeshotBot, Ilona__, kreekie, majemalo, Miekie74, ola42, Padoertje, Rubio, StalNollie en 44 bezoekers