jurylid mw. Turksma is overleden..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

jurylid mw. Turksma is overleden..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 20:44

ik hoorde vandaag tot mijn grote schrik op een wedstrijd dat jurylid mw. Turksma is onlangs is overleden! Heeft iemand hier iets meer over gehoord? Ik weet dat ze heel erg ziek is geweest (coma, kanker etc.) maar afgelopen zomer zag ze er eigenlijk best wel weer goed uit.... ik kan er ook op de site van de KNHS niets over vinden Lips are sealed .........

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:55

Jeetje wat erg!!
Ik herken haar naam wel, weet verder niet veel, alleen dat ze me wel eens gejureerd heeft.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 21:08

ze jureerde vaak op selectiewedstrijden en kampioenschappen en kon altijd super streng zijn over kleding, (prijsuitreiking in wedstrijdkleding) en direct starten na haar teken. Haar man was altijd bij haar om te schrijven..echt zo'n superschat Bloos jeetje als het echt waar is....beh, heel mijn weekend naar de kl....

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:16

ja dat weet ik Lips are sealed Verdrietig haar toestand was heel erg. ze kon bijna niet meer praten op het laatst. in het begin had ze nog moed (want zo was ze), maar op het laatst echt niet meer. ik weet dit van een vriendin van ons die vriendin van haar was. echt heeeeeel erg!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:33

Dat is een groot verlies voor de paardenwereld Huilen
Ze was zeer streng maar rechtvaardig, ik heb nog les van haar gehad.
Zal nooit meer vergeten hoe dat ging, mevrouw zei ze dan, opvoeding vierkant halthouden begint al met opstijgen, dan moet het paard al vierkant staan.
Geweldig mens was het, zal haar nooit meer vergeten

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:54

Ik heb het wel ergens gelezen maar weet niet meer precies waar. Volgens mij op de site van de KNHS.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:00

geral schreef:
Dat is een groot verlies voor de paardenwereld Huilen
Ze was zeer streng maar rechtvaardig, ik heb nog les van haar gehad.
Zal nooit meer vergeten hoe dat ging, mevrouw zei ze dan, opvoeding vierkant halthouden begint al met opstijgen, dan moet het paard al vierkant staan.
Geweldig mens was het, zal haar nooit meer vergeten


Juist, zulke korte clinics kregen wij ook wel eens.
Of dat ze helemaal bezorgd naar me toe kwam om te vragen in welke klasse ik moest starten, want ik had toen nog bitschijven en dat mocht maar tot de L, daar moest ik echt om denken Lachen.
Of die keer dat ze haar auto uitkwam voordat ik gegroet had en dat ze me toen vertelde dat ik mijn paard even iets minder verzameld moest laten gaan, het was immers maar L.
Of de discussies over bitten, vooral die van verschillende materialen.

Inderdaad een gemis voor de sport. Mevrouw Turksma, bedankt voor de tips, adviezen, harnachementkeuringen en winstpunten!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:20

Ach jee, mevr. Turksma dat was een super jury lid, waar menigeen nog wat van had kunnen leren !

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:53

Ja ik heb haar ooit gehad en ook dat ze bitten en sporen liep te controleren op het wedstrijd terrein. Ik kon haar wel waarderen want ik houdt me altijd aan de regeltjes hehehe.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:07

Ik kan me nog herrinneren dat ze zo'n belletje had. Was altijd wel lachen hoor. Maar het is erg sneu dat ze is overleden want het was een 1e klas jurylid......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:45

Ik heb 2x voorgelezen terwijl mevr. Turksma jureerde en er stond altijd duidelijk en genoeg kritische kanttekening op het protocol, wat overigens door de ruiter niet altijd even veel gewaardeerd werd Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:30

Ja Klopt ik hoorde het al van een bokker die goed bevriend was met hun.Een dag later hoorde ik het van een stalgenoot van ons die het wedstrijdsecetariaat doet.
Ze is overleden aan Kanker en ze is Toen om maandag om 14.00 begraven in Zutphen.
Ik heb nog even zitten denken of ik mee zou gaan maarja ik kende haar alleen maar als jurylid.
wel weet ik zeker dat het verlies van mw turksma een heel groot verlies is voor de sport

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 14:07

Verdrietig Wij kenden haar ook best goed, maar het laatste jaar hebben we in dat regio geen wedstrijd meer gereden. Ik wist het al best vroeg, maar ik ga zoiets niet gelijk vertellen. Al weet ik niet of familie dit leest, ik wens ze veel sterkte.


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:22


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:25

Lielle schreef:
Klopt, ik las het op www.hippix.nl


waar ergens? Ik zie het niet staan.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:23

ohw wat erg zeg!
ze had een poos geleden ook al iets toch, toen lag ze in het ziekenhuis. is inmiddels al een paar jaar terug geloof ik, maar daar is ze toen weer bijzonder goed bovenop gekomen.
ze is altijd mijn favoriet geweest, ze was zo grappig.
ik weet nog dat ik equipe had(wedstrijd tussen 5 beste ruiters van de 3 oudste maneges van nederland), zij jureerde.
bij de prijsuitreiking(ik was 3de trouwens)was ik met nog een andere jongen van mijn manege de enige die haar een hand gaf, ze vond ons meteen helemaal geweldig en begon hele verhalen over de traditie en weet ik wat allemaal.(ik geef de jury overigens altijd een hand en vond het erg vreemd dat niemand dat deed maar dit terzijde)
ze was trouwens ook helemala fan van onze manege toen en wij waren ook de enige manege die fan was van haar geloof ik..haha.
we hebben haar ook paar keer bij carrousel wedstrijden gehad maar die equipe zal ik nooit meer vergeten.
en haar man, inderdaad echt een schattig mannetje, tamelijk onleesbaar handschrift maar met een beetje moeite gaat het nog net..haha.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 20:38

ik moest vandaag starten en (het klinkt misschien een beetje te maar het was is wel gemeend! ) ik ben vandaag gestart voor mw. Turksma..als eerbetoon...........en heb 2x gewonnen in de M1 (163+164)
bedankt voor alles wat u ons geleerd heeft!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:44

Jeetje, ik had het nog niet gehoord. Ze jureerde ook vaak bij ons op de vereniging!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, kreekie en 11 bezoekers