Verslag les Sanne Beyerman

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Verslag les Sanne Beyerman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 21:10

Vandaag was het dan zo ver. Ik zou les krijgen van de Prix Snt George Amazone Sanne Beyerman. 's Middags natuurlijk Jamaica's staart in de biotex gezet, want tja, zo'n les met een vieze staart, dat kan natuurlijk niet Haha!
Daarna Jamaica gezadelt, en even gelongeert. Al snel kwam mijn bijrijdster (waar ik de les van kreeg) aanlopen, en even later kwam Sanne.
Naar de andere bak verhuisd, Sanne vroeg het een en ander, hoe oud Jamaica was, hoe ver we waren, etc etc. Ook vroeg ze of er bepaalde knel punten waren waar ik aan wilde werken.
Ik vertelde dat Jamaica op de linkerhand in de verkeerde galop aansprong, met het aanspringen vaak bokte, en dat ik veel hoorde over laag en rond rijden, maar er maar weinig van snapte.
Ik moest op de hoefslag gaan rijden, en ondertussen gaf ze zeer duidelijke uitleg over het nageeflijk rijden. Ik krijg Jamaica wel zover dat ze nageeft, maar als ze nageeft, zijn het 2 passen, en dan ben ik haar weer kwijt.
Probleem was snel gevonden.
Op het moment dat Jamaica nageeft, en ik zelf dus ook na moet geven, doe ik niks meer. Ik moet dus wel contact houden, wel ondersteunen, niet losgooien (voor de dressuurprikkers Haha! onder ons klinkt dit vast allemaal heel logisch, maar ik wist het niet).
Al snel ging het stukken beter, maar we vinden het nog steeds wel moeilijk.
Ook in draf het zelfde verhaal.
Toen de galop. Sanne zou eens kijken of ze kon achterhalen waarom Jamaica bokt met aanspringen. En wat denk je? Jamaica springt keurig aan! Ook bleek ze in de goede galop te zitten, maar ze gaat gewoon gruwelijk scheef. Ze valt heel erg naar binnen. Normaal gesproken duwde ik haar dan met mijn binnenbeen, in combi met mijn buitentuigel (FOUT!) terug, maar Sanne vertelde me dat ik dit veel beter en makkelijker met binnenstelling op kon lossen, omdat ik anders haar hoofd naar buiten "trok" en ze zo alleen maar schever ging lopen. Toen ze dat verteld had en ik nog een keer ging galoperen ging het ook gelijk veel beter.
Ik heb 3 kwartier les gehad, en zowel jamaica als ik waren moe maar voldaan. Ik heb heerlijk gereden en er is me veel duidelijk geworden. Ik wist wel dat bij de dingen die niet lukte, dat het aan mij lag, maar hoe op te lossen was de vraag.
Verder hadden Sanne en Mieke nog de grootste lol om Jamaica's kont. "Het zijn net 2 kadetjes" zei Sanne, waarop mieke volgde: Nee, het is een Knip wit Haha!
Ik vond het een onwijs leerzame middag, en ben Mieke dus ook heel erg dankbaar voor haar cadeau!

Mieke heeft uiteraard ook foto's gemaakt, die kan je hier http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=1267302#1267302 vinden

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:14

leuk zeg Party!!

Zo te horen heb je veel geleerd Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:17

Goed hoor, zo kom je al een stuk verder, ga je nog vaker bij haar een les nemen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 21:22

dat is voor mij helaas financieel gezien niet mogelijk *snif*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:13

Leuk dat je er zoveel van hebt opgestoken wie weet krijg je nog een keertje zo'n les kado of als je een keertje een meevallertje hebt oid?
Ik zal zo ff de foto's bekijken

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 13:07

leuk zeg! Het is altijd fijn als je weer eens de goeie kant opgestuurd wordt he! Lachen