Wie werkt er bij de Rabobank? (stage-sollicitatie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wie werkt er bij de Rabobank? (stage-sollicitatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 19:24

Aanstaande maandag heb ik een gesprek met de Facility Manager van de Rabobank. Ik wil daar namelijk graag stage lopen en ben nu dus voor een gesprek uitgenodigd, maar ik ben niet de enige gegadigde...

Het gaat om een stage bij de Facilitaire dienst, de opdracht moet ik nog van ze horen.

Wie heeft er advies of tips en kan mij vertellen wat voor soort cultuur de Rabobank heeft? Oftewel, moet ik in mantelpak of niet, hoe kom ik zo goed mogelijk over??

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:28

Ik heb 1,5 jaar geleden ook bij de rabobank stage gelopen, maar dan op de afdeling reizen. Ik stond er van te kijken hoe serieus ze met stagiaires om gingen. Bij andere stageplaatsen hadden we nooit een echt sollicitatiegesprek. Meer een gezellig babbeltje. Ik kreeg vragen als:
- Waarom moeten we jou als stagiaire aannemen?
- Wat heb je ons te bieden?
- Wat zijn je sterke en zwakke punten?

Ik had een pantalon aan en een net jasje. Je hoeft geen mantelpak aan, maar wel heel netjes zijn. Later kun je ook een mooi shirtje aan hoor, maar altijd met een nette broek.Spijkerbroeken zijn not done. Ik denk dat dat wel bij alle vestigingen is.
Hoelang ga je stage lopen?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 22:12

3 maanden...
Ik ben benieuwd hoe het gaat maandag. Ik heb wel eens eerder een soort van sollicitatiegesprek gehad voor een bijbaantje, maar dat was meer dat ze me zo hard nodig hadden dat het gesprek meer een soort kennismakingsgesprek was en ik dus bij voorbaat al aangenomen was Haha!

Wat had jij geantwoord bij de eerste en tweede vraag dan? Enneh... kreeg jij stagevergoeding? Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:29

Ik zag toevallig een oud-klasgenootje gisteren op school, want wij zijn ook bezig met onze stages.
En hij zit ook bij de Rabobank, en ja hoor....hij was netjes in pak!!!
Geen gezicht bij zo'n jochie, maar ja.

Dus als ik jou was zou ik me zeker iets netter aankleden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:31

Ja dat had ik dus ook altijd.. Meer kennis maken dan wat anders.
Bij de eerste vraag had ik dat ik zeer enthousiast en gemotiveerd ben, ik veel leren etc. Ehm wat ik ze te bieden had, beetje hetzelfde als bij 1. Maar ook dat ik een harde werker. Wees gewoon jezelf dan komt het goed, je kunt een beetje na denken over deze vragen maar pin je er niet op vast aub. Laat me even weten hoe het is gegaan, ben erg nieuwsgierig.

Ik kreeg een stagevergoeding, maar dit was ook verplicht gesteld vanuit school. Dus ik weet niet hoe dat bij jou opleiding zit.

Veel succes!